Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@16:54:44 GMT

عثمان محمدپرست: خدا که بد نمي‌دهد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۲۱۵۶۹

خبرگزاري آريا - «خدا که بد نمي‌دهد.» عثمان محمدپرست -استاد موسيقي مقامي- اين را در جواب «خدا بد ندهد» مي‌گويد و مي‌خندد.

چند روزي است که در بيمارستان سيناي مشهد بستري است و پنج شنبه ديسک کمرش را عمل کرده و حالا مي‌گويد پزشکان گفته‌اند که چند روز ديگر هم بايد در بيمارستان بستري باشد: «مدت‌ها بود که درد خيلي زيادي داشتم تا اينکه ديگر درد امان بريد و هفته‌ي قبل به بيمارستان آمدم و پنج شنبه عملم کردند، عمل سختي بود؛ اما خدا کمک کرد و توانستم از آن به سلامت بيرون بيايم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الان هنوز هم درد دارم؛ اما زندگي همين است ديگر . دکتر «قاسم‌خاني» دکتر ماهري است؛ انشالله کمک مي‌کند تا کامل خوب بشوم.»
 
او مي‌گويد نمي‌داند چه مدتي بايد در بيمارستان بستري باشد؛ اما اميدوار است که زودتر به خانه‌اش برگردد. استاد دوتار نواز، با همان منش هميشگي‌اش از اين روزها هم مي‌گويد: «خدا را شکر مي‌کنم. مردم خيلي من را دوست دارند. دکترهاي اينجا هم خيلي خوب هستند و مراقبم هستند؛ حالا يک چند روز ديگر هم بايد اينجا بمانم. خيلي سخت نمي‌گذرد؛ اما خوب است که برگردم سر خانه و زندگي‌ و زمينم.»
 
«عثمان محمدپرست» هنرمند دوتار نواز ايراني، متولد خطه خواف از توابع خراسان رضوي و از سن 10 سالگي با دوتار مأنوس بوده است. او  از طايفه "باي" که طايفه‌اي دامدار و چادرنشين هستند ، است. او درباره شروع فعاليت‌هاي خود در عرصه موسيقي گفته است:«از دوازده يا سيزده سالگي با دوتار هم نواز شدم و روزها و شب‌ها بعد از فراغت از کار که جوهر هر مرد خوافي است، به سماع روحاني با خويشتن خويش مي‌پرداختم و هيچ گاه استادي در اين زمينه نداشتم. دو تار يعني عشق ، "دوتار"، ساز آرام و ملايمي است که هم نوازنده را آرامش مي‌دهد و هم مردمي را که علاقمند به اين ساز هستند.»
 
عثمان محمدپرست آثار مطرح و معروفي دارد که از چاوشي و سرحدي گرفته تا ديگر مقام‌هاي اين ديار، اجراهاي گوناگوني را در عين وحدت آفريده است. او مدتي است که داراي فعاليت‌هاي خيرخواهانه در حوزه مدرسه‌سازي نيز هست. او از مؤسسان جامعه ياوري فرهنگي به عنوان يک سازمان غيرانتفاعي مدرسه ساز در ايران بوده است. او همراه با مجتبي کاشاني و نيز نيکول فريدني اين سازمان را بنا نهاده و در طي سال‌هاي فعاليت خود توانسته است بيش از 600 مدرسه را در مناطق محروم کشور بنا نهد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۱۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف پیکر کودکان و زنان در گورهای جمعی بیمارستان ناصر

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ براساس اعلام مقامات بهداشتی فلسطین تقریباً ۴۰۰ پیکر از گور جمعی در بیمارستان ناصر کشف شد که اغلب دست بسته بودند و در میان آنها پزشک، زن و کودک دیده می‌شود.

دیگر خبرها

  • کشف پیکر کودکان و زنان در گورهای جمعی بیمارستان ناصر
  • ۸ نفر از اعضای یک خانواده با قارچ مسموم شدند
  • (ویدئو) آتش سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت تیر شهرری
  • تصاویری از آتش سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت تیر شهرری
  • انریکه: شما هیچی از آقای امباپه نمی‌دانید
  • گل دوم عثمان دمبله به لوریان روی حرکت تکنیکی زیبا و پاس کیلیان ام باپه (لوریان 0-3 پاری سن ژرمن)
  • (ویدیو) کشف گور‌های جمعی در بیمارستان ناصر در غزه
  • توفان در زاهدان جان یک نفر را گرفت
  • پادشاه عربستان به بیمارستان منتقل شد
  • فیلم/ کشف پیکر ۳۵ شهدا در محوطه بیمارستان الناصر خان یونس