Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها>گیلان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، دولت تدبیر و امید را دولت عقلانیت و توسعه پایدار عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی عصر جمعه در گردهمایی مسئولان ستادی و استانی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در بندرانزلی با بیان اینکه گیلان دیار آل بویه و آل کیاست، اظهار کرد: اولین حکومت شیعی در ایران توسط آل بویه شکل گرفت و تداوم آن با آل کیا بوده و گیلان پذیرای علویان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گیلان به مبارزات روحانی و روحانیان مبارزش در عرصه فقاهت چون سلار دیلمی و آیت الله بهجت فومنی مشهور است گفت: نهضت جنگل برپایه روحانی مبارز، میرزا کوچک جنگلی پایه گذاری شد و این اندیشه از گذشته بوده و تا امروز نیز ادامه دارد و پایا است.

فاضلی نخبگان فراملی استان چون پروفسور رضا و سمیعی را سند و شناسنامه استان دانست و گفت: گیلان استانی فرهنگی است که کتاب در آن جایگاه ویژه ایی دارد و نماینده ولی فقیه در استان ۶۷ جلد کتاب در عرصه معارف دینی چاپ کرده و این تداوم دارد. وی با اشاره به ایجاد فضای آرامش در استان در دولت تدبیر و امید تصریح کرد: در دولت یازدهم فضای آرامش و کسب و کار فراهم شد و فضای فرهنگی استان نیز تغییر کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به افزایش کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از ٥٣٣ کانون در سال ٩٢ به ٨٦٣ کانون در حال حاضر افزود: علاوه بر افزایش قاری قرآن از ٦٥٣ نفر در چهار سال پیش به شش هزار و ٥٠٠ نفر تا سال جاری، خانه های قرآن در گیلان نیز از ٣٠ به ٥١ خانه افزایش یافته است. فاضلی فضای آرامش و امنیت استان را موجب اقبال بیشتر به کارهای فرهنگی دانست و اذعان کرد: ۲۶۰ کتابخانه در مساجد استان در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش می کنند.

وی ادامه داد: یک هزار و ۱۵۰ مسجد مجری طرح تلاوت نور در استان بوده و ۵۱ خانه قرآنی، فعالیت قرآنی مساجد را پیگیری می کنند. فاضلی با اشاره به گسترش فضای قرآنی در یک هزار و ١٥٠ مسجد در گیلان تصریح کرد: با توجه به ارتباط تنگاتنگ کانون های فرهنگی و هنری مساجد با آموزشگاه های هنرهای تجسمی ، تعداد این آموزشگاه ها نیز از ١٠٩ عدد در سال ٩٢ به ١٣٠ آموزشگاه تا سال جاری افزایش یافته است.

گردهمایی سه روزه مسئولان ستادی و استانی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با موضوع برنامه ریزی برای تحقق شعار اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال از عصر روز جمعه با حضور ٦٠ تن از اعضای کانون های فرهنگی مساجد کشور در بندرانزلی آغاز شده و تا عصر یکشنبه ادامه دارد.

48

کلید واژه‌ها : استان گیلان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۱۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمدمهدی اسماعیلی در این عیادت که سه شنبه شب ۱۸ اردیبهشت ماه انجام شد، با حضور در منزل این بازیگر پیشکسوت، جویای وضعیت او شد.

محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و سید مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق هنر، وزیر فرهنگ را در این بازدید همراهی کردند.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی
  • عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»
  • ۷۷ کانون تخصصی خواهران در مساجد آذربایجان‌شرقی فعال است
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند