Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@17:57:35 GMT

ردصلاحيت احمدي‌نژاد در رسانه‌هاي جهان

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۲۲۰۸۷

خبرگزاري آريا - شبکه خبري ان پي ار آمريکا در اين‌باره مي‌نويسد: «رد‌صلاحيت احمدي‌نژاد به دليل آن بود که ايران هرگز نمي‌خواست اتفاقات سال 88 تکرار شود. به نظر مي‌رسد که ابراهيم رئيسي اصلي‌ترين حريف روحاني در ميان نامزدهاي ديگر است. با اين حال، مشکل رئيسي و سوابق اجرايي‌اش، به‌نفع او در جذب راي طبقه متوسط شهرنشين ايران تمام نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او شانس زيادي براي جذب آراي بالا دست‌کم از ميان اين طبقه نخواهد داشت».ان پي ار در ادامه اشاره مي‌کند که در ميان ميانه‌روها هاشمي‌طبا هم تاييدصلاحيت شده است. او يک اصلاح‌طلب است اما اکثر مردم درباره امکان و شانس پيروزي او حتي فکر هم نمي‌کنند.
اين شبکه در پايان مي‌افزايد: «قاليباف نيز حضور دارد که احتمالا روي موضوعات اقتصادي و برجام و ارتباط آن با مسائل اقتصادي اقتصاد مانور خواهد داد».روزنامه بريتانيايي «اينديپندنت» نيز در گزارشي با اشاره به تاثير رد‌صلاحيت احمدي‌نژاد بر روند انتخابات مي‌نويسد: «انتخابات ماه مه به طور گسترده‌اي به‌نفع روحاني رييس‌جمهوري فعلي ايران خواهد بود. او توانسته است در زمينه توافق هسته‌اي با قدرت‌هاي جهاني موفقيت بزرگي را کسب کند. اخيرا احمدي‌نژاد در انتخابات برخلاف توصيه رهبري نامزد شد. ايشان توصيه کرده بودند که براي جلوگيري از ايجاد وضعيت قطبي او نامزد نشود اما احمدي‌نژاد به اين توصيه گوش نکرد و در نهايت ردصلاحيت شد».

اين روزنامه در پايان مي‌نويسد: «احمدي‌نژاد در فاصله رياست‌جمهوري در سال 2013-2005 ميلادي عليه اسرائيل سخنان تندي گفت، هولوکاست را زير سوال برد و تلاش‌هاي هسته‌اي ايران را تداوم بخشيد».روزنامه «واشنگتن‌پست» نيز با انتشار مطلبي درباره پيامدهاي رد‌صلاحيت احمدي‌نژاد مي‌نويسد: «در دوران رياست‌جمهوري در دور دوم اعتراض به نتيجه انتخابات صورت گرفت و به هزينه‌هاي زيادي انجاميد. او به توصيه رهبري گوش نداد و در نهايت رد‌صلاحيت شد. اکنون هواداران او عصباني هستند. يکي از کاربران هوادار او در توئيتر نوشته است که اگر احمدي‌نژاد جرمي را مرتکب شده چرا پيشتر محاکمه نشد که مشخص شود. کارشناسان مي‌گويند انتخابات رياست‌جمهوري ايران به احتمال زياد سه قطبي و بين روحاني، رئيسي و قاليباف رقابت صورت مي‌گيرد. رئيسي و قاليباف هر دو محافظه‌کار و حضور احتمالي آنان تا پايان و کنار نکشيدن يکي به‌نفع ديگري باعث تشديد تشتت آرا بين اصولگرايان شده و به‌نفع روحاني تمام مي‌شود به‌خصوص اگرائتلاف ميانه‌رو‌ها و اصلاح‌طلبان به حمايت خود پشت سر روحاني ادامه دهند».

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۲۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تند مشاور سابق احمدی نژاد به زاکانی /می خواهد ۲ میلیارد یورو از جیب تهرانی ها به جیب کمپانی ها چینی واریز کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالرضا داوری مشاور سابق محمود احمدی نژاد در واکنش به قرارداد پنهانی و ۲ میلیارد یورویی شهرداری تهران با چین در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

۱۲ سال پیاپی است که رهبر انقلاب بر مساله«تولید» ملی تاکید می کنند. با اینحال و برغم تولید انبوه، با کیفیت و قیمت مناسب اتوبوس برقی در داخل، زاکانی که خود را انقلابی و ولایی می نامد، می خواهد بنام خرید ۲۵۰۰ اتوبوس برقی، ۲ میلیارد یورو از جیب تهرانی ها به جیب کمپانی های چینی واریز کند!

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901658

دیگر خبرها

  • مراسم ازدواج خواهرزاده احمدی نژاد در استانبول + عکس
  • حمله تند مشاور سابق احمدی نژاد به زاکانی /می خواهد ۲ میلیارد یورو از جیب تهرانی ها به جیب کمپانی ها چینی واریز کند
  • ازدواج خواهرزاده احمدی‌نژاد در ترکیه (+ عکس)
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • عکسی جالب؛ دست سفت احمدی‌نژاد با احمد جنتی در مراسم ختم
  • استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است