Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین یعقوبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) 6 هزار دانشجو در 62 رشته مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در چهار گروه فنی- مهندسی، علوم انسانی، هنر و معماری، مدیریت و حسابداری دارد که پنج درصد از این تعداد معادل 270 نفر دانشجوی غیرایرانی هستند.
وی با بیان اینکه 40 نفر از دانشجویان غیرایرانی در نوبت پذیرش برای تحصیل در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) هستند، افزود: دانشجویان غیرایرانی این دانشگاه از کشورهای پاکستان، افغانستان و عراق هستند که در رشته های گروه مهندسی و گروه علوم انسانی تحصیل می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یعقوبی بیان کرد: با توجه به اظهار تمایل جوانان کشورهای لبنان، یمن و سوریه برای تحصیل در این دانشگاه ، تفاهم نامه هایی در این راستا به امضا رسیده و بزودی دانشجویانی از این کشورها جذب دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) می شوند.
وی اظهار کرد: امکانات خوابگاهی برای دانشجویان دختر غیرایرانی در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) وجود دارد و تا پایان امسال امکانات خوابگاهی برای دانشجویان پسر غیرایرانی نیز فراهم می شود.
سرپرست دفتر دانشجویان غیرایرانی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) گفت: دانشجویان غیرایرانی قبل از تحصیل در این دانشگاه در کلاس های آموزش زبان فارسی دانشگاه فردوسی مشهد شرکت می کنند و سپس در کلاس های مربوطه در دانشگاه امام رضا (ع) حضور می یابند.
وی اضافه کرد: با تمهیدات اندیشیده شده بزودی امکان آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه امام رضا (ع) فراهم می شود تا دیگر نیازی به حضور این دانشجویان در دانشگاه فردوسی نباشد.
سرپرست دفتر دانشجویان غیرایرانی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) با اشاره به حضور دانشجویان غیرایرانی این دانشگاه در سومین جشنواره فرهنگ ملل که هفته گذشته در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، گفت: غرفه این دانشگاه در جشنواره مذکور، توانمندی‌ های دانشجویان را به نمایش گذاشته و همچنین به معرفی غذاهای سنتی پرداخت.
وی بیان کرد: انگیزه اصلی ما از شرکت در این گونه جشنواره‌ ها، جذب بیشتر دانشجویان غیرایرانی است زیرا آنان انقلاب اسلامی و فرهنگ رضوی را به سایر کشورها صادر می‌ کنند و در مقام سفیران فرهنگی این کشور عمل می کنند.
وی اظهار کرد: دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) در جهت تامین اهداف عالیه آستان قدس رضوی نسبت به جذب دانشجو از کشورهای مسلمان بویژه کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان و تاجیکستان اهتمام ویژه داشته و دارد به گونه‌ ای که طی سه سال گذشته، میزان جذب دانشجویان عراقی در این دانشگاه سه برابر شده است.
دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) از دانشگاه های زیر پوشش آستان قدس رضوی است که فعالیت فرهنگی و آموزشی خود را از سال 1378 با پذیرش دانشجو از طریق آزمون سراسری آغاز کرد.
7489/6012 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۲۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا

دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه تجمع کردند.

سردار محمدرضا آهنگر رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) در این مراسم گفت: ریشه رژیم صهیونسیتی بر جنگ و جنایت و نسل کشی بنا شده است.

وی افزود: سردمداران اصلی رژیم صهیونسیتی از ثروتمندترین و بانفوذترین افرادی هستند که تمام قدرت و اقتصاد آمریکا در دست آنان است.

رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع)، ترور و آدم کشی را مهمترین خصوصیت آمریکا و رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: این افراد حتی به تعدادی از رییس جمهوران آمریکا نیز رحم نکردند.

سردار آهنگر ایستادگی جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونسیتی را دستاورد عظیمی برای این جبهه برشمرد و گفت: جبهه مقاومت تمام معادلات رژیم صهیونسیتی را بر هم زد و امروز اسرائیل از اقتدار و پیشرفت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت شوکه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • نبرد آمریکا با شعارهای آمریکایی
  •  بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا