Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@14:40:02 GMT

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در اولین شنبه اردیبهشت ماه

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۲۲۲۶۰

تحریریه اجتماعی ایسنا در اولین شنبه اردیبهشت ماه 96 اخبار چند رویداد مهم اجتماعی را در شش حوزه مختلف منتشر کرد؛ مذاکره سازمان محیط زیست با وزارت ارتباطات درباره بازیافت وسایل الکترونیک، تحویل ۲۱ هزار تخت بیمارستانی به مردم در دولت یازدهم، بکارگیری 300 هزار نیرو برای برگزاری امن انتخابات و آخرین وضعیت تایید یا رد صلاحیت اعضای شورای چهارم تهران از جمله اخبار مهم امروز اجتماعی ایسنا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، تا لحظه مخابره این خبر، تحریریه اجتماعی ایسنا بیش از 50 خبر را روی خروجی خود قرار داده است. برخی از مهم‌ترین اخبار این حوزه در ادامه آمده است و با کلیک روی هر لینک، متن کامل آن قابل دسترسی خواهد بود:

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران اعلام کرده است که سالی 200 ساعت «عمر» تهرانی‌ها در ترافیک تلف می‌شود. محمد حقانی در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرده است که ازدحام و شلوغی، نه تنها باعث افزایش ترافیک، تشدید آلودگی هوا، به مخاطره افتادن محیط زیست شهر تهران، ورود خسارات مالی و صدمات جانی به شهروندان شده، بلکه موجب تلف شدن بخش قابل توجهی از وقت تهرانی‌ها در ترددهای روزانه شده است.

گزارشآخرین وضعیت تایید یا رد صلاحیت اعضای شورای چهارم تهران را می‌توانید در سرویس شهری ایسنا بخوانید. نتیجه رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام شد و طی آن پیامک تایید صلاحیت به داوطلبان ارسال شد، پیامکی که در شهر تهران به برخی از اعضای شورای چهارم نرسیده است.

قائم مقام معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد نیز از شناسایی 900 هزار مددجوی مستعد اشتغال خبر داد و گفت: بودجه معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در سال 96، 3200 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که 2100 میلیارد تومان آن از طریق منابع و تسهیلات بانکی و مابقی آنها از طریق منابع امداد و سایر منابع تامین می‌شود، این در حالیست که بودجه این معاونت در سال 95 در مجموع 1500 میلیارد تومان بود، لذا در صورت تحقق مبلغ پیش‌بینی شده، افزایش بیش از دو برابری بودجه را خواهیم داشت.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان نیز در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرده است که سازمان‌های مردم‌نهاد نباید فقط روی کاغذ باشند. رضا حجتی همچنین گفته است که هر یک از سمن‌های جوانان سالانه باید حداقل یک فعالیت اجتماعی موثر انجام دهند، سمن‌های جوانان نباید فقط روی کاغذ و منفعل باشند بلکه لازم است دست کم سالانه یک برنامه اجرایی داشته باشند.این فعالیت‌ها ممکن است در محدوده یک روستا،شهر،شهرستان،استانیا ملی اجرا شود، در واقع حوزه جغرافیایی آن اهمیت چندانی ندارد.

مشاور عالی رئیس سازمان مدارس غیردولتی نیز از اعلام شهریه مدارس غیردولتی شهر تهران تا پایان هفته جاری خبرداد و گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان هفته جاری شهریه مدارس غیردولتی پایتخت را تصویب و به مدارس ابلاغ کنیم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست نیز امروز در همایش روز زمین پاک اعلام کرده است که خاک‌های اطراف تهران آلوده هستند؛ به گفته وی این سموم به سفره غذایی مردم نیز منتقل می‌شوند. این وضعیت به خاطر مصرف بی‌رویه کود و سم به وجود آمدهاست و در شرایط حاضر شاهد ظهور این مواد در سفره غذایی مردم نیز هستیم.

مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست نیز از کاهش چشمگیر سطح جنگل‌های ایران در دولت نهم و دهم خبر داد. محمد جواد سروش گفته است که از سال ۱۳۸۳ تا سال ۱۳۹۲ به دلیل بهره برداری بی‌رویه از جنگل‌ها در ایران سطح جنگل‌ها از ۱۴.۲ میلیون هکتار به ۱۲ میلیون هکتار کاهش یافته‌است.

توضیح وزیر بهداشت درباره ۴۰ بیماری که می‌توانند "خاص" شوند را نیز می توانید در سرویس سلامت بخوانید. وزیر بهداشت در حاشیه مراسم معرفی و افتتاح سامانه حامی، در این خصوص گفت: در این زمینه ابتدا دولت باید بررسی‌های اعتباری را انجام دهد و سپس مجلس آن را تصویب کند.

فرمانده ناجا درحاشیه همایش فرماندهان ناجا تاکید کرد که برگزاری تجمع و میتینگ‌ منوط به اخذ مجوز است. سردار حسین اشتری همچنین تاکید کرده است که در صورت برگزاری هر گونه میتینگ بدون مجوز، پلیس بر اساس قانون اقدام خواهد کرد.

تیترهای که در ادامه می‌آیند پنج خبر پر بازدید امروز تحریریه اجتماعی تا لحظه مخابره این خبر هستند که توسط مخاطبان انتخاب شدند:

آخرین وضعیت تایید یا رد صلاحیت اعضای شورای چهارم تهران

تعیین تکلیف افزایش نرخ کرایه‌ها در هفته نخست اردیبهشت

سالی 200 ساعت «عمر» تهرانی‌ها در ترافیک تلف می‌شود

برگزاری تجمع و میتینگ‌ منوط به اخذ مجوز

رشد ۱۴ برابری نرخ سواد در ۵سال اخیر

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۲۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر عامل موسسه فرهنگی آموزشی و پژوهشی مفتاح گفت:: این مسابقات در گرامیداشت هفته مقام معلم به صورت کشوری صبح جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۸ تا ۱۶ باحضور دانش آموزان پژوهشگر در رشته‌های کمیکار، رباتیک و گلایدر همراه با ارائه مقالات علمی با موضوعات فیزیک، شیمی، زیست معماری، نانو وبرق و الکترونیک در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهدشد.

مهدی فرهادیان افزود: باشگاه پژوهشی مفتاح، مرکزی تخصصی برای ارائه خدمات پژوهشی به دانش‌آموزان پیشگام شهر مشهد و اطراف می‌باشد که با محوریت پژوهش هدفمند، تلاش نموده تا امکانات لازم برای پروژه‌های دانش اموزی را فراهم کند.

مدیر عامل موسسه فرهنگی آموزشی و پژوهشی مفتاح گفت: این مرکز از سه بخش آزمایشگاهی، کارگاهی و فناوری تشکیل گردیده است؛ که در بخش ازمایشگاهی، بستری برای انجام پروژه‌های شیمی و زیست، فراهم گردیده است و بروزترین امکانات ازمایشگاهی در کنار مواد شیمیایی و زیستی با کیفیت، مهم‌ترین وجه تمایز این مرکز است.

 

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از رویداد طراحی و بسته‌بندی محصولات خانگی، صنایع دستی و سوغات
  • داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند
  • بارش باران در تهران تا ظهر شنبه
  • برای تحقق شعار سال همه تلاش خود را به کار بسته‌ایم
  • نگاهی به بازار تخم مرغ در اردیبهشت ماه
  • المپیادکوهنوردی کارکنان تامین اجتماعی کشور درسی سخت برگزار می شود
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت / بارش باران در محورهای استان خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق