Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) گفت: پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در ایام فرخنده دهه کرامت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، اکبر شیخ عصر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در ایام فرخنده دهه کرامت و از سالروز ولادت با سعادت کریمه اهل بیت(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) تا سالروز میلاد فرخنده عالم آل محمد(ص)، حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این جشنواره در قالب‌های فرهنگی، هنری، پژوهشی، رسانه‌ای با مشارکت و همکاری تمامی مجموعه‌های فرهنگی در 124 هزار 765 مکان پیش‌بینی شده برگزار می‌شود و حجم فعالیت‌ها به نسبت سال گذشته رشدی 50 درصدی داشته است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با بیان اینکه در این دوره 20 هزار نفر به عاشقان رضوی خدمت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در جشنواره دوره قبل 34 دانشگاه همکاری داشتند و امسال 16 دانشگاه اضافه شده است و 90 هزار هیئت مذهبی به کمک برگزارکنندگان این جشنواره آمده‌اند.

شیخ با اشاره به اینکه در جشنواره پانزدهم برای نخستینبار جشن امام رضا(ع) در خانه امام رضا(ع) خواهد بود، تصریح کرد: مراسم پایانی این جشنواره در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزارو زمان برنامه تا قبل از اذان مغرب پیش‌بینی شده تا زائران و مجاوران رضوی از فیض نماز جماعت و جشن‌های شب میلاد امام هشتم(ع) محروم نشوند.

وی تاکید کرد: در حوزه بین‌الملل 2600 برنامه مردمی در 77 کشور برگزار می‌شود و در این برنامه‌ها جامعه‌المصطفی‌العالمیه، مجمتع تقریب مذاهب(ع)، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت امور خارجه برگزار می‌شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) ادامه داد: همایش تجلیل از خادمان غیرایرانی امام رضا(ع)، برگزاری 6 همایش منطقه‌ای در روسیه، هندوستان، برزیل، اندونزی، افغانستان و لبنان، برگزاری نمایشگاه نقاشی و هفته‌های رضوی در آلمان، روسیه و چین را در سال 2017 و همزمان با برگزاری این جشنواره خواهیم داشت.

شیخ بیان کرد: در حوزه علمی و پژوهشی 273 عنوان شیخ گفت: کتاب تولید شده و 5 عنوان در دست تالیف است که تا پایان سال به دست مخاطبان می‌رسد و در این حوزه مجموعه 8 جلدی سبک زندگی رضوی را داریم که تاکنون 4 جلد آن ترجمه شده است.

وی با بیان اینکه در بحث پژوهشی باید از تبلیغات گذر کنیم به موضوع عمقی و مفهومی بیشتر اهمیت دهیم، افزود: سیره و فرهنگ رضوی باید جزو برنامه درسی و آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها قرار بگیرد و بهترین زمان آشنایی با سنت و سیره امام رضا(ع) در دوران کودکی و نوجوانی است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) به تعامل و همفکری نزدیک و خارج از موازی‌کاری اشاره کرد و گفت: در این رابطه همکاری‌های خوبی با آستان قدس رضوی، بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء، دانشگاه و مدرسه عالی شهید مطهری، مجموعه فرهنگی علامه عطاردی، تفاهم‌نامه‌های همکاری منعقد شده تا سبک زندگی رضوی به بهترین شکل ممکن گسترش دهیم.

شیخ تصریح کرد: از پایان‌نامه‌هایی که با موضوع سیره، سنت، روش و سبک زندگی امام رضا(ع) حمایت می‌کنیم و در هفته سوم اردیبهشت ماه هم نمایشگاه و فروشگاه دائمی آثار رضوی در خیابان امام خمینی(ره) 62 افتتاح می‌شود و اکثر فعالیت‌های این مجموعه به این مکان منتقل خواهد شد.

وی تاکید کرد: دفتر مرکزی خبرگزاری فرهنگ رضوی که متعلق بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) است به مشهدالرضا(ع) منتقل خواهد شد و معتقدیم که اخبار فرهنگ رضوی باید از شهر امام رضا(ع) منعکس شود و از تمامی رسانه‌ها درخواست دارم که مطالبات خود را از این رسانه فرهنگی که در 15 استان کشور دفتر دارد داشته باشند تا شاهد ضعفی در این حوزه نباشیم.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با اشاره به مردمی‌تر کردن جشن دهه کرامت، بیان کرد: باید درصد مشارکت مردم در برنامه‌ها و جشن‌های دهه کرامت را افزایش دهیم و باید نشاط اسلامی و فرهنگی را با مشارکت پرشور عاشقان و ارادتمندان رضوی گسترش دهیم.

شیخ گفت: صدا و سیما بیشترین مخاطب را دارد و رسانه ملی برای جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) بیش از ظرفیت خود وقت گذاشته‌اند و در سطح استان هم این حضور بسیار پررنگ بود.

وی افزود: معتقدیم که فیلم، سریال، انیمیشن و برنامه کودک و نوجوان بسیار تاثیرپذیر است و در این رابطه و با همکاری بنیاد سینمایی فارابی، آستان قدس رضوی، صداوسیمای خراسان رضوی و شهرداری مشهد فیلم سینمایی امام رضا(ع) را تولید خواهیم کرد، جلد اول دانشنامه امام رضا(ع) تولید شده است و جلد دوم آن در دست اقدام است و این دانشنامه در 6 جلد نگارش خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در رابطه با همکاری این مجموعه با حوزه علمیه، بیان کرد: بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با حوزه‌های علمیه به عنوان یک پایگاه قوی علمی، دینی و اسلامی همکاری‌هایی را داشته‌ایم که متاسفانه سطح آن بالا نبوده و باید از ظرفیت حوزه‌های علمیه حداکثر بهره و استفاده را ببریم.

شیخ تصریح کرد: در حوزه خواهران حوزه‌های علمیه بانوان سراسر کشور را دخیل کرده‌ایم تا تقویت این بخش را نیز شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: کتاب سبک زندگی رضوی با قلم مقام معظم رهبری به چاپ رسیده است و در اختیار ارادتمندان به امام هشتم(ع) قرار گرفته است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در رابطه بودجه این مجموعه، گفت: ردیف بودجه‌ای این مجموعه در ذیل بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و رقم اختصاص یافته در سال‌های 94، 95 و 96 بسیار کم بوده است و این موضوع به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد و صالحی‌امیری وعده تزریق بودجه مورد نیاز را داده است و باید برنامه‌ها در قالب مفهومی باشد.

شیخ گفت: یکی از درخواست‌های ما از شورای بین‌الملل پوشش خبری خوب جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در دیگر کشورها است.

وی افزود: در حال تهیه برنامه‌هایی هستیم که در ایام دهه شفاعت که تاکنون بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) نقشی نداشته است، این مجموعه همچون ایام دهه کرامت نقش پررنگ و مفهومی‌ای را داشته باشد و این رویه را می‌خواهیم در طول سال داشته باشیم و تنها به ایام دهه کرامت خلاصه نشود و در تمام برنامه‌های فرهنگی و مذهبی به‌خصوص با موضوع امام رضا(ع) حضوری پررنگ خواهیم داشت و امیدواریم که مورد رضایت حق‌تعالی و ائمه اطهار(ع) به‌ویژه امام رضا(ع) باشیم.

انتهای پیام/

R41347/P1377/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۲۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن‌های دهه کرامت با حضور خادمان رضوی در ماهشهر

فریدون بندری فرماندار ماهشهر گفت: در جلسه ستاد برگزاری مراسمات دهه کرامت در شهرستان مصوب شد جشن‌های زیر سایه خورشید دهه کرامت در تاریخ ۲۶و۲۷ اردیبهشت باحضور خادمان امام رضا (ع) شهرستان بندر ماهشهر برگزار شود.

او می‌گوید: جشن های دهه کرامت با استقبال از خادمان امام رضا (ع) و غبارروبی گلزار شهدا با حضور مسئولان شهرستان آغاز می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت با حضور خادمان رضوی در ماهشهر
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می شود
  • افتتاح نمایشگاه عکس وعده صادق در کوهدشت
  • جشنواره ملی اشکواره حسینی به دور هفتم رسید
  • ایجاد ۲۱ چایخانه رضوی در زنجان
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • ۱۹ اردیبهشت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح می‌شود
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»