Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@22:00:40 GMT

لکه هاي قهوه اي روي پوست به روشهاي خانگي + تصاوير

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۲۲۸۲۷

خبرگزاري آريا - لکه هاي قهوه اي روي پوست برخي ازپوستها بعد از اينکه دوران جوشش تمام مي‌شود تازه سختي هاي لکه هاي قهوه‌اي جاي جوش را دارند. خيلي از خانم ‌ها و آقايون براي اينکه اين لکه ها را بپوشانند از کرم‌هاي آرايشي استفاده مي‌کنند که آنها خودشان اثرات سوء بسياري روي پوست مي گذارد علاوه بر […]

 لکه هاي قهوه اي روي پوست
برخي ازپوستها بعد از اينکه دوران جوشش تمام مي‌شود تازه سختي هاي لکه هاي قهوه‌اي جاي جوش را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خيلي از خانم ‌ها و آقايون براي اينکه اين لکه ها را بپوشانند از کرم‌هاي آرايشي استفاده مي‌کنند که آنها خودشان اثرات سوء بسياري روي پوست مي گذارد علاوه بر اينکه هزينه هاي زيادي هم بايد پرداخت کنند تا بهترين نوع فانديشن را بگيرند به اين اميد که لکه ها ديگر ديده نشوند.
قبل از هر چيز بايد بدانيد که لکه هاي تيره در درجه اول به دليل جوش و آکنه و جوش‌هاي سرسياه ايجاد مي‌شود. درصد لکه هاي تيره مي‌تواند با قرار گرفتن زياد در معرض نور خورشيد بيشتر شود. علاوه بر دلايل زير برخي به علت مشکلات هورموني  يا در دوران حاملگي و يا کبد پوستشان لکه هاي تيره مي‌زند که آنها حتما بايد به پزشک مراجعه کنند. براي لکه هاي حاملگي اين لينک را بخوانيد.
براي از بين بردن لکه هاي ناشي از جون صورت راههاي خانگي زير را پياده کنيد.
چوب صندل
دو قاشق غذاخوري پودر چوب صندل را با چند قطره گلاب مخلوط کنيد و روي قسمتهاي لک دار پوست بماليد. بگذاريد روي پوست خشک شود و بعد از خشک شدن آن را با آب بشوييد. يک روز در ميان اين کار را انجام دهيد نتيجه مي گيريد.
زردچوبه و آبليمو

نوک قاشق چايخوري زردچوبه را با آب ليمو ترش تازه مخلوط کنيد تا خميري شود بعد ترکيب را روي لکها بزنيد و بعد از 15 تا 20 دقيقه بشوييد. اين کار را اگر هر روز انجام دهيد مطمئن باشيد که نتيجه بسيار خوبي مي‌گيريد وبعد از يک هفته خودتان حس مي‌کنيد که لکه ها کم شده اند.
آب سيب زميني و عسل

يک سيب زميني کوچک را آبش را بگيريد ( مي‌توانيد رنده کنيد و آبش را بگيريد) و با کمي عسل مخلوط کنيد که حالت سفتتري پيدا کند و روي پوست بماند. تمام صورت خود را با اين ترکيب بپوشانيد. بعد از 15 دقيقه صورت را بشوييد. شما مي‌توانيد به جاي اين کار حلقه هاي سيب زميني را روي پوستتان بماليد. سيب زميني خاصيت روشن کنندگي دارد و بعد از مدتي مي‌بينيد پوستتان چقدر روشن شده و لکه ها روز به روز کمرنگ مي‌شوند.
خيار و شير و ليمو ترش
يک خيار را رنده کمي شير به آن اضافه کنيد و چند قطره ليمو ترش هم به آن ترکيب اضافه کنيد تا يک حالت خميري داشته باشد اين ماسک را روي صورتتان بزنيد و بگذاريد بماند تا بعد از 15 دقيقه آن را بشوييد.اين ترکيب هم صورت شما را جوانتر مي‌کند و هم لکه ها را کم رنگ مي‌کند اين تر کيب را يک روز در ميان انجام دهيد بعد از يک ماه نتيجه را به چشم ببينيد.
ويتامين اي

ويتامين E يک آنتي اکسيدان فوق العاده است و براي جوانسازي و از بين بردن لکه هاي پوست.  ويتامين E  را با کمي روغن کرچک مخلوط کنيد ترکيب را روي لکه هاي پوست بگذاريد و به مدت 20 دقيقه صبر کنيد بعد مي‌توانيد صورت را با آب ولرم بشوييد.
شير سرد

شير سرد و ارگانيک را روي پوست خود بماليد و ماساژ دهيد . اسيد لاکتيک در شير پوست را آرام مي‌کند  يک پنبه داخل شير سرد بکنيد و پوست خود را هر روز صبح با شير صورتتان را ماساژ دهيد و يا اگر بدنتان لک شده سير را به پوست بدنتان بزنيد بعد از 15 دقيقه بشوييد. اين کار را هر روز انجام دهيد تا ببينيد پوستتان چه تغييري مي‌کند.
يادتان باشد در کنار اين موارد هميشه ته مانده ليمو ترش و گوجه فرنگي و پوست موزي که تيره نشده باشد و تازه باشد  را به صورتتان و جاهاي تيره بدنتان بماليد. اينها به تنهايي در از بين بردن لک هاي صورت بسيار و بدن بسيار موثر اند اين کار را بکنيد ببينيد چقدر موثرتر از مواد آرايشي گران قيمت است.
زنجفيل
اخبار مرتبط:
درمان لکه هاي قهوه اي رنگ روي پوست
پاک کردن دانه هاي قهوه اي روي بيني با ماسک آرد و عسل+عکس
لکه هاي پوستي در بارداري، دليلش چيست؟
مهمترين علل پيدايش لک هاي قهوه اي رنگ
با لکه‌هاي قهوه‌اي پوست خداحافظي کنيد

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۲۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟

آفتاب‌‌نیوز :

اولین نتیجه و اثر سیگار بر روی پوست صورت، ایجاد چین و چروک‌های عمودی در اطراف دهان است. اگرچه با افزایش سن فرار از این چین و چروک‌ها ممکن نیست. اما سیگار باعث به جلو افتادن آن‌ها می‌شود. چین و چروک‌های پنجه کلاغی که در اطراف چشم پدیدار می‌شوند، متداول‌تر هستند. این چروک‌ها برای افراد سیگاری زودتر از سایر افرادی ایجاد می‌شوند.

 آسیب به کلاژن و الاستین عامل اصلی پیری زودرس پوست است. اولین تاثیر سیگار روی پوست هم با این نشانه ظاهر می‌شود. مصرف دخانیات باعث انقباض عروق می‌شود. در نتیجه مانع از رسیدن جریان خون و اکسیژن کافی به سلول‌های پوست می‌شود. همین عامل پیری زودرس را به دنبال دارد.

پوست صورت باید نرم و لطیف باشد. همینطور پوست دستان شما هم باید به همین صورت دیده شوند. یکی از عوارض سیگار بر روی پوست به صورت ایجاد لکه‌های پوستی در قسمت‌های مختلف بدن خود را نشان می‌دهد. این مشکل بیشتر بر روی بازو‌ها و سینه دیده می‌شود. همچنین به دلیل سیگار کشیدن خاصیت ارتجاعی پوست هم کم کم از بین می‌رود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سریال جدید مهران مدیری؛ در «پدر قهوه» چه می‌گذرد؟
  • مهران مدیری در سکوت قهوه‌اش را می‌خورد؟
  • مهران مدیری باز هم در سکوت قهوه‌اش را می‌خورد؟
  • مهران مدیری باز هم در سکوت قهوه می‌خورد؟
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • «پدر قهوه»؛ سریال جدید مهران مدیری درباره چیست؟
  • بعد از «اسکار» مهران مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • «پدر قهوه»، سریال جدید مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی
  • بعد از «اسکار» مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی