Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@03:05:09 GMT

در فصل بهار چگونه از پوست خود مراقبت کنيم؟

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۲۲۸۴۹

خبرگزاري آريا - مراقبت از پوست اين امر به دليل افزايش دما، حساسيت به نور آفتاب و آلرژن‌ها يا محرک‌هايي مثل گرده گل و گياهان مي‌باشد فصل بهار با شروع گرم شدن هوا و افزايش تابش نور خورشيد با وجود فوايد بسيار مي تواند اثرات منفي و مضري هم بر روي پوست داشته باشد. مهمترين دليل اين آسيب ها […]
مراقبت از پوست
اين امر به دليل افزايش دما، حساسيت به نور آفتاب و آلرژن‌ها يا محرک‌هايي مثل گرده گل و گياهان مي‌باشد
 
فصل بهار با شروع گرم شدن هوا و افزايش تابش نور خورشيد با وجود فوايد بسيار مي تواند اثرات منفي و مضري هم بر روي پوست داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترين دليل اين آسيب ها زمان بيشتري است که در خارج از خانه مي گذرانيد. کودکان و نوجوانان به مناسبت شرايط خاص در فصول بهار و تابستان بيشتر در معرض مستقيم نور آفتاب هستند خصوصا پسرها بيشتر از استخر، دريا، محيط پارک و با پوششي کم استفاده مي کنند.
 
گرما و افزايش تدريجي آن در فصل بهار عامل مهم روند افزايش تعريق در افراد است که اگر به تناسب آن رعايت بهداشت پوست و شستشوي مناسب انجام نگيرد، مي‌تواند براي بسياري از افراد موجب بيماري‌هايي در پوست و مو گردد.
 
از طرفي با تعريق پوست بدن چنانچه شستشوي روزانه صورت نگيرد محيط مناسب رشد قارچ‌ها مي‌شود.
 
قارچ تيناورسيکولر به صورت لکه‌هاي تيره روشن و قهوه‌اي و گاه نارنجي در تن و بدن، از علايم آن است که گاه مي‌تواند با خارش تنه همراه باشد.
 
پوشيدن لباس‌هاي تيره در فصل بهار و تابستان به دليل جلوگيري از دفع گرماي پوست و جذب گرماي نور آفتاب، زمينه را براي افزايش تعريق مناطق پوشيده بدن فراهم مي‌کند.

 
توصيه ما به شما
1- شستشوي مناسب با استفاده از شوينده‌هاي غير الکلي و با آب ولرم، در پوست چرب روزي 2 بار و در پوست‌هاي خشک روزي 1 بار.
 
2- استفاده از مرطوب کننده، در فصل بهار و تابستان غدد چربي فعال‌ترند. اگر پوست خشک داريد به جاي شستشو از مرطوب کننده مناسب نوع پوست بزنيد.
 
3- حالت دهنده و نرم کننده مناسب نوع مو، اگر نوک موها خشک هستند و شکستگي دارند، از نرم کننده مو استفاده کنيد. خصوصا اگر موهاي خود را مش و يا رنگ کرده‌ايد از نرم کننده‌هاي حاوي پروتئين استفاده کنيد.
 
4- مصرف ضد آفتاب، با توجه به گرم شدن هوا در بين ساعات 10 صبح تا 3 بعد از ظهر تا شب گرما بيشتر است از ضد آفتاب مناسب نوع پوست استفاده کنيد.
 
حساسيت به نور آفتاب
افرادي هستند که به نور آفتاب حساسيت دارند يا داروهايي مصرف مي‌کنند که پوست را به نور آفتاب‌ حساس مي‌کند، لذا در فصول سرد پاييز و زمستان علايم مهمي ندارند ولي با شروع بهار به‌تدريج متوجه علايم ‌پوستي مانند سرخي و التهاب و تورم در مناطق باز پوست مانند صورت مي‌شوند.
 
افراد سالمندي هستند که به دليل مصرف داروهاي متعدد به طور مداوم در شروع بهار متوجه علايم فوق در صورت و يا پشت دست‌ها مي‌شوند. اين‌گونه افراد ضرورت دارد در صورت مشاهده تغييرات پوستي با پزشک معالج خود مشورت کنند.
 
گزش حشرات
شروع  بهار با افزايش مسافرت‌هاي گردشي همراه است و گاه به دليل نياز اسکان در منازل استيجاري روستاييان خصوصا در شهرهاي شمالي کشور، در بهار و تابستان، پزشکان متخصص پوست با بيماراني برخورد مي‌کنند که دچار عفونت‌هاي انگلي مانند شپش، گال و خصوصا گزش حشرات شده‌اند که اکثرا نياز به مداواي همه افراد خانواده است.
 
گزش حشرات براي ساکنان بومي علايم پوستي به همراه ندارند چون پوست آنها در برابر اين گزش‌ها مصونيت پيدا کرده است ولي مهمانان نوروزي به دليل تماس نداشتن قبلي پوست با سموم وارد شده، دچار دانه‌هاي قرمز رنگ متعدد خارش دار که اکثراً در مسير يک خط است، مي‌شوند.
 
بنابراين استفاده از پشه‌بند و حشره‌کش‌هاي استاندارد در اتاق خواب مي‌تواند يک راه پيشگيري مناسب از گردش حشرات باشد، خصوصا کودکان بيشتر در معرض ظهور اين علايم پوستي هستند.
 
افزايش احتمال آلرژي در بهار، خصوصا در افراد حساس 
آلرژن‌ها يا محرک‌ها مثل گرده گل و گياهان، گرد و غبار، مو و پر حيوانات، مواد شيميايي، نور خورشيد، بعضي داروها و غيره هستند که در بهار با شروع گرده افشاني گياهان اين احتمال بيشتر خواهد بود.
 
زندگي آنلاين
اخبار مرتبط:
5 عادت مراقبت پوست قبل از خواب + مطلب کاربردي
مراقبت از پوست به روش زنان کره اي
ماسکهاي خانگي مراقبت از پوست در فصول سرد سال
10 نکته مراقبت پوست براي خانم هاي دهه 30 سالگي + مطلب کاربردي
مهم ترين نکات مراقبت از پوست براي کاهش چين و چروک صورت

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۲۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله محمدی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است

امام‌ جمعه سابق همدان به علت عارضه مغزی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و تحت درمان است‌‌. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، امام جمعه سابق همدان به علت عارضه مغزی و کاهش هوشیاری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در قم بستری و تحت درمان است.

آیت‌الله طه‌محمدی در فروردین ماه امسال در راه بازگشت از سفر مشهد مقدس دچار سانحه رانندگی شد که در این حادثه همسر ایشان فوت کرد.

در آن زمان آیت‌الله محمدی  با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شد، اما پس از مدتی، پزشکان متوجه وجود لخته خون در مغز وی شدند که منجر به انجام جراحی در بیمارستانی در تهران شد. پس از عمل جراحی از بیمارستان مرخص و رو به بهبودی رفت.

متاسفانه در هفته گذشته آیت‌الله محمدی دچار سکته و خونریزی مغزی شده که منجر به بستری ایشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در استان قم شده است.

بنابر اطلاعات خبرنگار تسنیم، اکنون هوشیاری آیت‌الله محمدی در سطح پایین است و تغییری نسبت به روزهای قبل نداشته است.

با توجه به اوضاع امام‌ جمعه سابق همدان، از مردم تقاضا داریم برای سلامتی و بهبودی ایشان دعا کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهار کتاب ایران/از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه
  • آیت‌الله محمدی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است
  • بهار کتاب ایران؛از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه
  • سیگار نابودگر ظاهر و زندگی افراد؛ از آسیب‌های پوستی تا تهدید سلامتی
  • افزایش ایست‌های بازرسی در پی افزایش جرم و جنایت در لندن
  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • کدام مکمل‌ها روند پیری را کُند می‌کند؟