Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@19:14:05 GMT

ساخت قيف کاغذي براي تزيين شيريني نوروزي+تصاوير

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۲۳۴۰۴

خبرگزاري آريا - قيف کاغذي بسازيد وشيريني هاي خورا تزيين کنيد براي کار با رويال آيسينگ و شکلات اين قيف ها بسيار مناسب هستن. تزئين هاي ريز و مينياتوري و بسيار زيبا رو فقط ميتونيد با قيف کاغذي انجام بديد. شايد اولش سخت باشه ولي کم کم آسون ميشه و درضمن سعي کنيد از کاغذهاي روغني با کيفيت […]

قيف کاغذي بسازيد وشيريني هاي خورا تزيين کنيد
براي کار با رويال آيسينگ و شکلات اين قيف ها بسيار مناسب هستن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تزئين هاي ريز و مينياتوري و بسيار زيبا رو فقط ميتونيد با قيف کاغذي انجام بديد. شايد اولش سخت باشه ولي کم کم آسون ميشه و درضمن سعي کنيد از کاغذهاي روغني با کيفيت استفاده کنيد چون بعضي از مدل هاي کاغذ روغني براي اين کار زياد مناسب نيستن و يه جورايي انگار رطوبت آيسينگ رو به خودشون ميکشن و در نتيجه کار با اون ها غيرممکن ميشه.
استفاده از قيف هاي کاغذي چند تا مزيت داره: اگه تو ساختنشون استاد باشيد درعرض چند ثانيه آماده ميشن. نياز به شستن نداره. ميتونيد نوکشون رو خيلي خيلي ريز ببريد و تزئين هاي مينياتوري باهاشون انجام بديد. به صرفه هم هستن چون نياز نيست چند تا قيف و ماسوره و کاپلر دور خودتون جمع کنيد و خيلي ساده با يه دونه قيچي و کاغذ روغني ميتونيد به هرتعدادي که نياز داريد قيف درست کنيد و همينطور اينکه کنترلشون نسبت به قيف هاي پلاستيکي خيلي ساده است.


1. اول بايد يه مربع کاملا دقيق روي کاغذ روغني برش بديد که چهارتا ضلعش با هم برابر بشه. هرچي مربعتون دقيق تر باشه قيف نهايي دقيق تر ميشه و درتو مرحله آخر نتيجه کار کاملا عالي ميشه. اگه از کاغذهاي رول شده استفاده مي کنيد ميتونيد با توجه به عرض کاغذ روغني مورد استفاده طولش رو هم با همون ابعاد برش بزنيد و بعد از روي قطر ببريدش تا دو تا مثلث عالي (دو تا ضلع مساوي و يه ضلع بزرگتر) براي دو تا قيف عالي داشته باشيد. اگه از کاغذ روغني هاي با ابعاد بزرگ استفاده مي کنيد کمي اندازه گرفتن و حساب کتاب لازم داره و خب وقت گيرتره. هرچي مربعتون بزرگتر باشه قيف هاي بزرگتري خواهيد داشت و هرچي کوچيکتر باشه قيف نهاييتون هم کوچيکتر ميشه.
ميتونيد با سايزهاي مختلف امتحان کنيد ببينيد با کدوم راحت تريد ولي بهتره خيلي کوچيک نباشه چون کنترلش سخت ميشه. بهتره سايز قيف ها تقريبا حدود و اطراف قيف هاي آماده قنادي باشه چون يه جورايي استاندارد هستن. يه مربع با ضلع 38 سانتي متر ميتونه قيف کاملا مناسبي باشه و البته ميتونيد کوچيکتر هم درست کنيد. پس مربعتون رو ببريد و بعد از روي يکي از قطرهاش برش بديد تا دو تا مثلث براي ساختن دو تا قيف داشته باشيد.
2. دو تا گوشه مثلث رو طوري داخل دستاتون بگيريد که ضلعي که از همه بزرگتره بالا باشه و درنتيجه اضلاعي که با هم برابر هستن سمت چپ و راست. نقطه وسط ضلعي که از همه بزرگتره ميشه نوک قيف شما.
3. گوشه راست (يا چپ، فرقي نميکنه) مثلث رو بگيريد و به سمت داخل تا وسط ضلع بزرگ مثلث بپيچونيد تا نصف قيفتون درست بشه. دقت کنيد که تو اين مرحله هرچي قيف رو بيشتر به سمت داخل بپيچونيد، قيف نهاييتون درازتر و باريکتر ميشه و البته حجم آيسينگي که نگه ميداره هم کمتر ميشه. پس زياد نپيچونيد؛ فقط تا حدي که قيف شکل بگيره و گوشه اي که پيچيده ميشه به گوشه سوم که سمت پايين کار بود برسه.
4. گوشه بعدي مثلث رو هم مثل مرحله قبل بپيچيد تا قيفتون شکل بگيره.
5. قيف رو بچرخونيد تا سه تا گوشه مثلث جلوي چشمتون باشه. گوشه ها رو نگه داريد تا قيف شکلش رو از دست نده.
6. نوک قيف رو نگاه کنيد و اگه سوراخ روش ديده ميشد کمي گوشه هاي قيف رو که با دستاتون نگه داشتيد رو به جلو حرکت بديد تا سوراخ تقريبا بسته بشه. بهتره اول کار هيچ سوراخي نباشه تا بتونيم خودمون به اندازه دلخواه برشش بديم.
7. براي اينکه قيف شکلش رو حفظ کنه سه تا گوشه رو با هم به سمت بيرون قيف تا کنيد طوري که ارتفاع اين سمت قيف با اون سمتي که گوشه نداره يکي بشه و بعد وسط اين سه گوشه رو طوري که هر سه تا رو شامل بشه دو تا برش کوچيک بديد و يک بار ديگه قسمت برش داده شده رو به سمت بيرون قيف تا کنيد تا قيف باز نشه.


نکته:
1- وقتي داريد آيسينگ رو داخل قيف کاغذي مي ريزيد قيف رو از محلي که تو مرحله7 برش زديد و تا کرديد نگه داريد و بعد آيسينگ رو داخلش بريزيد.
2- قيف رو تا نصف يا حداکثر 2/3 از آيسينگ پر کنيد و نه بيشتر.
3- وقتي آيسينگ رو داخل قيف ريختيد، گوشه هاي قسمت بالاي قيف رو به شکل مثلث تا کنيد و بعد شروع کنيد از سمت بالا کاغذ رو لوله کنيد تا آيسينگ تو مراحل کار از قيف بيرون نياد
4- هميشه قبل از شروع تزئين غلظت رويال آيسينگ و اندازه خط هاي پايپ شده رو، روي ميزکارتون امتحان کنيد.
5- ميتونيد نوک قيف رو اينقدر ظريف بگيريد که از کوچيکترين ماسوره موجود هم خط هاي ظريفتري براتون رسم کنه.
6- اگه ميخواستيد نوکش رو بزرگتر کنيد خيلي کم و همينطور کاملا صاف نوک قيف کاغذي رو قيچي کنيد. هيچوقت زياد برش نديد با کم شروع کنيد، تست کنيد و اگه نياز بود باز برش بزنيد.
7- نوک قيف رو روي سطح کارتون نکشيد چون باعث ميشه خط ها ناصاف و بدفرم بشن. اول نوک قيف رو بذاريد روي سطح کار و وقتي آيسينگ خارج شد قيف رو کمي بلند کنيد و با کمک قيف مسير آيسينگ رو مشخص کنيد.
8- وقتي ميخواهيد آيسينگي که داخل قيفه رو به سمت پايين راهنمايي کنيد روي قيف فشار نياريد، اون قسمتي رو که بعد از ريختن آيسينگ رول کرديد باز هم بيشتر به سمت پايين لوله کنيد تا آيسينگ بياد به سمت نوک قيف. اگه هر قسمت ديگه قيف رو فشار بديد مقداري از آيسينگ برميگرده به سمت بالا.
9- ميتونيد از انگشت دست ديگتون براي راهنمايي قيف و آيسينگ موقع کار تزئين استفاده کنيد.
سوران
اخبارمرتبط :
فوت وفن هاي شيريني پزي!
نکات مهم در شيريني پزي
12 دستور براي شيريني پزي
نکات گفته نشده در شيريني پزي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۳۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین خوراکی‌ها برای جایگزین کردن آن با شیرینی (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بهترین غذا‌های درمان آلرژی‌های فصلی (فیلم) برای سلامتی خودتان، ته‌دیگ را کنار بگذارید (فیلم) چه زمانی برای رفع کمبود آهن باید مکمل مصرف کنیم؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس
  • (ویدئو) نحوه درست کردن ۵ دقیقه‌ای شیرینی نارگیلی؛ خوشمزه و ساده
  • دستگیری عاملان تیراندازی در علی آباد کتول
  • (عکس) بخندیم یا گریه کنیم؟؛ میوه فروشی که روی گوجه سبز برچسب هندوانه زد
  • میز جلو مبلی وقتی هوش مصنوعی آماده کرده باشه! (عکس)
  • عکس | خانم ژیلا صادقی، سفر به آمریکای لعنتی، نوش جونت! صفا باشه
  • چاپ کتاب تصویری «همه‌ش مال جوجه باشه!» برای کودکان
  • بهترین خوراکی‌ها برای جایگزین کردن آن با شیرینی (فیلم)
  • جاری شدن سیل در روستای نوروزی خوشاب 
  • عزاداری در سوگ امام ششم شیعیان در گوشه وکنار استان