Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@15:06:18 GMT

موتلفه قصد مقابله با جمنا را ندارد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۲۴۰۱۶

خبرگزاري آريا - رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: موتلفه قصد مقابله با جمنا را ندارد و استدلال آنها اين است که مي خواهيم درمناظرات باشيم اما اين اطمينان رادادند که تا آخر کار در صحنه نخواهند بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا باهنر دبير کل جامعه اسلامي مهندسين عصر امروز در نشست ماهانه جامعه اسلامي مهندسين در خصوص انتخابات رياست جمهوري پيش رو، اظهارداشت: خواص و عوام در يک ماه گذشته نسبت به ثبت نام هاي انتخابات رياست جمهوري گله مند بودند البته چندين بار اين مسئله تکرار شده اما هنوز راه مناسبي براي برون رفت از اين وضع به وجود نيامده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: ما پيش از اين در مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره سياست هاي کلي انتخابات بحث کرده و تصميم گرفتيم و خدمت رهبري ارسال کرديم. رهبر انقلاب هم 6 ماه قبل از انتخابات سياست هاي کلي انتخابات را ابلاغ کردند که شوراي نگهبان موظف شد آيين نامه انتخابات را تهيه و تدوين کند. اگر شوراي نگهبان همت کرده و اين آيين نامه را تصويب کند همه قوا موظف به رعايت اين آيين نامه خواهند شد.
باهنر با اشاره به انتخابات شوراها گفت: هميشه نگران همزماني انتخابات ها بوديم که يک انتخابات سايه سنگين روي انتخابات ديگر بيندازد، اگرچه هنوز فضاي انتخابات در کشور سرد است اما به هرحال آرام آرام گرم مي شود. شوراي نگهبان هم يک هفته قبل از مهلت قانوني اسامي را تاييد کرد و شايد کانديداها براي اولين بار يک ماه فرصت تبليغات پيدا کردند. در اين ميان محدوده تبليغات شورا ها يک هفته است.
دبير کل جامعه اسلامي مهندسين افزود: با وجود تبليغات فضاي مجازي و رسانه ملي شايد کانديداها به اين جمع بندي برسند که تبليغات چاپي و چاپ پوستر و بنر چندان به صرفه نباشد اين روش از مد افتاده چون فضاي مجازي آنقدر سريع وکم هزينه شده که به نظر مي رسد براي انتخابات نيازي به سازمان راي نيست و مناظره ها تکليف را روشن مي کند.
باهنر گفت: درباره انتخابات شوراها به نظر مي رسد نياز جدي به اين نوع تبليغات دارد تا اين انتخابات تحت تاثير انتخابات رياست جمهوري نباشد. بالاي 90 درصد کساني که در تهران در انتخابات اخير مجلس راي دادند به ليست ها راي دادند. اما بعد از يک سال مردم از خود سوال مي کنند که اين سي نماينده تهران در مجلس چه کردند آيا قانوني يا طرحي پيشنهاد دادند يا نه؛ در حقيقت شايد به جز چند سخنراني آثار وجودي اين نماينده ها در مجلس به چشم نخورده و از اين رو تصور مي شود در انتخابات شوراهاي تهران شدت راي دادن ليستي کمتر از انتخابات اخير مجلس باشد.
رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: ما دنبال نظر خواهي از محلات و اقشار هستيم تا بتوانيم به ليست 21 نفره براي اداره شهر تهران را داشته و امکان جمع آوري راي را هم داشته باشد.
وي درباره مجموع عملکرد رقيب گفت: اصلاح طلبان و اميدها دنبال يک ليست هستند اما هنوز به نتيجه نرسيدند. در حقيقت ليست آنها شهردار محور شده برخي دنبال آن هستند که محسن هاشمي به عنوان شهردار درآيد؛ برخي هم دنبال آن هستند که مهرعليزاده بيرون بيايد.
باهنر با انتقاد از بررسي صلاحيت شوراها گفت: متاسفانه بررسي هاي شوراي شهر به دليل همسو بودن هيئت نظارت و هيئت اجرايي انتخابات شوراي اسلامي تهران غير نرمال انجام شده هيئت اجرايي و نظارت برخي اعضاي فعلي شورا را قربت الي الله رد صلاحيت کردند. رسيدگي به صلاحيت ها را وارد فضاي رقابت نکنند.
اين فعال سياسي درباره ثبت نام محمود احمدي نژاد، گفت: اين مسئله براي خيلي ها از چپ و راست غير مترقبه بود. من در اخرين جلسه مجمع به آقاي جنتي گفتم تحليلم اين است که آقاي احمدي نژاد خودش مي آيد و ثبت نام مي کند اگرچه اخبار حاکي از عدم ثبت نام است. اگر احمدي نژاد مي آمد دوقطبي سنگيني به وجود مي آمد. مصلحت کشور و منافع ملي اين بود که وي در اين دوره از انتخابات نباشد که شوراي نگهبان تصميم قاطع گرفت.
دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين گفت: درحال حاضر اصلاح طلبان و اعتداليون سه کانديدا دارند و در جريان مقابل هم سه نفر کانديد هستند.
باهنر درباره مناظره هاي زنده تلويزيوني گفت: ابتداي طرح اين مسئله هر کانديدايي تصور کرد که اين ترفند جريان مقابل است. اما همه کانديداها به اين امر اعتراض کردند.
وي گفت: چون خواست هر شش کانديدا پخش زنده است نبايد مقاومت به وجود ايد. اما به هرحال استدلال کساني که دنبال عدم پخش زنده مناظره ها بودند اين است که ممکن سخنان يا حرف هايي مطرح شود که امنيت ملي را تهديد کرده يا گسل ملي و جدي در کشور ايجاد شود. اما به هرحال نبايد در برابر خواسته عمده کانديداها مقاومت شود.
دبير کل جامعه اسلامي مهندسين ادامه داد: برخي کانديداها پوششي هستند. آقاي جهانگيري همان ابتدا گفتند که براي کمک به آقاي روحاني آمدم تا عملکرد دولت را به رخ رقيب بکشم. شايد نزديکان آقاي روحاني به اين جمع بندي رسيدند که خوب نيست آقاي روحاني تنها در برابر چند کانديدا حاضر شود. البته کدهايي وجود داشت که نشان مي داد بين آقاي روحاني و جهانگيري شکر آب است اما به هرحال برخي وساطت کرده و مشکلات را حل کردند به هرحال آقاي جهانگيري تا روز راي گيري نخواهد ماند.
باهنر گفت: هاشمي طبا تا پايان خواهد ماند و به نفع کساني کنار نخواهد رفت.
دبير کل جامعه مهندسين با اشاره به کانديداهاي جبهه مردمي عنوان کرد: آقاي بذرپاش تصميم گرفت ثبت نام نکند و به نظرم تصميم عاقلانه اي بود. آقاي جليلي هم با وجود استدلالهايي که داشت اعلام کرده بود که جبهه مردمي را قبول ندارد با اين وجود صرف نظر کرد از ثبت نام و اين کار قابل تقدير است و بايد از طرف جبهه اصولگرايي مورد تقدير قرار گيرد.
وي با اشاره به عدم احراز صلاحيت برخي چهره هاي فرهيخته سياسي گفت: تصور نشود اين ها صلاحيت نداشتند بسياري از اين دوستان از جمله زاهدي، حاجي بابايي صلاحيت داشتند اما اصل شوراي نگهبان احراز صلاحيت بود نه تاييد صلاحيت بايد از کساني که کمک کردند براي جمنا و وحدت اصولگرايان تقدير و تشکر کرد. البته توقع ما اين است که در ادامه کار کمک کنند.
باهنر درباره حزب موتلفه اسلامي گفت: آقاي ميرسليم و موتلفه به هيچ وجه قصد مقابله با جمنا را ندارد استدلال آنها اين بود که ما مي خواهيم در مناظرات باشيم و حرف هايمان را بزنيم اما اين اطمينان را به آيت الله موحدي کرماني دادند که تا آخر کار نخواهند ماند.
وي درباره رئيسي و قاليباف گفت: ما علاقه داريم اين دو چهره در درون تشکيلات رقابت کنند تا ببينيم کدام يک راي آوري بيشتري دارند اما بايد تلاش کنند با رقيب مشترک رقابت کرده و با هم رقابت نکنند و راي يکديگر را خراطي نکنند.
رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري ادامه داد: هر دو نفر تا آخرين مناظره هستند اما شوراي مرکزي جمنا چه تصميمي مي گيرد که براساس شاخص ها کدام يک در انتخابات شرکت کنند براساس اينکه نتيجه نظرسنجي ها چيست و فرآيند اين نظرسنجي ها چه نتيجه اي را نشان مي دهد، دليلي است تا مشخص شود کدام يک از اين دو چهره در انتخابات 29 ارديبهشت شرکت کنند.
رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: در روزهاي پايان تبليغات اتفاقاتي در افکارعمومي رخ مي دهد که اين اتفاقات تعيين کننده نتيجه انتخابات است. البته ضد انقلاب نيز در جريان اين تبليغات هستند؛ البته برخي تصور مي کنند تبليغات بوق هاي خارجي نتيجه انتخابات را مشخص مي کند اما اينگونه نيست که هرچه را که رسانه هاي ضد انقلاب تبليغ کنند مردم به همان راي مي دهند.
وي با اشاره به اينکه عملکرد دولت يازدهم در انتخابات پيش رو بسيار مهم است، گفت: سفره آقاي روحاني در سال 92 بسته بود اما در اين انتخابات عملکرد اقاي روحاني در چهارسال گذشته مورد نقد قرار مي گيرد. البته نقد بايد منصفانه باشد نبايد گفته شود برجام تاثيري نداشته اتفاقات زيادي افتاده اما همه تعهدات عملياتي نشده است.
باهنر با اشاره به اينکه بايد به غرب بگوييم برگشت به قبل از برجام براي ما هنوز روي ميز است، گفت: بايد حقمان را تا پايان از حلقوم دشمن بيرون بکشيم.
وي درباره وضعيت اقتصادي کشور عنوان کرد: همه کارشناسان اقتصادي اتفاق نظر دارند که تورم 30 شاخص کاهش داشته است اما بايد ديد اين سياست گذاري براي اقتصاد درست بود يا نه تک رقمي کردن اقتصاد خوب است اما اگر اينگونه عمل نمي شد شايد به رکود و انجماد در اقتصاد نمي رسيديم. وقتي کار متوقف شود تورم به صفر مي رسد اما ما حق اين کار را نداريم.
وي گفت: امروز از رونق 8 درصدي در اقتصاد حرف مي زنند اما از اين رشد نمي توان به عنوان رشد مستمر و پايدار نام برد.
رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: جاي سوال است که همه توان ما در سياست خارجي روي برجام گذاشته شود کار درستي است يا نه؟ ما قانع نيستم. عملکرد برجام را خوب نمي دانيم اما اصل آن از نظر ما خوب است. 170 کشور در دنيا داريم بايد انرژي دولت در تمام دنيا پخش مي شد. ظرفيت هايي در چين و روسيه هست که بايد روي آن هم سرمايه گذاري مي شد.
باهنر تصريح کرد: تدابير دولت اقاي روحاني خوب بود اما اين دولت، جرئت تصميم گيري کارهاي سنگين را ندارد اين دولت، دولت عمل نيست. به نظر من جمع کننده کارها بالاي سر دولت يازدهم نبود. در دولت يازدهم همه سرتيپ هستند و نياز به يک سرلشکر دارند تا اينها را اداره کند.
وي گفت: امسال مرحوم هاشمي رفسنجاني را نداريم. آقاي هاشمي در انتخابات تاثير زيادي داشت. از آقاي هاشمي نقل شد که اگر حمايت ما از آقاي روحاني نبود راي وي فقط 5 درصد بود اين گفته آقاي هاشمي هيچ وقت تکذيب نشد. اما حالا بايد ديد آيا اطرافيان اقاي روحاني مي توانند مجموعه متراکمي را که آقاي هاشمي برايش به دنبال داشت را فراهم کنند. محسن هاشمي و ديگران بدون شک نمي توانستند پايگاه راي مرحوم هاشمي را داشته باشند.
باهنر با اشاره به تفرق کانديداهاي اصولگراها مثل اقايان قاليباف و ولايتي در انتخابات سال 92 تصريح کرد: اين باعث تشتت آرا و تقسيم شدن آرا شد و از طرف ديگر کنار رفتن آقاي عارف فضا را براي رأي آوري آقاي روحاني فراهم کرد.
باهنر خاطرنشان کرد: ممکن است جبهه مردمي به اين جمع بندي برسد که آقايان قاليباف و رئيسي هر دو باقي بمانند اما به هر حال هماهنگي با هر دو کانديدا در حال انجام شدن است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۴۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امریکا : به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به مصوبه مجلس سنا برای کمک ۲۶ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «کمک به اسرائیل، آن را قادر می‌سازد تا با حملات ایران و عوامل آن مقابله کند.»

وی افزود: «بسته کمک نظامی به اسرائیل کمک می‌کند کمبود خود را جبران کند.»

جیک سالیوان افزود: «بایدن با یک کودک آمریکایی که توسط حماس بازداشت و در ماه نوامبر آزاد شده بود، ملاقات کرد.»

وی خاطرنشان کرد: «حمایت تصویب شده توسط کنگره به جایگزینی مهمات دفاع هوایی در اسرائیل کمک خواهد کرد.»

مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد: «ما تعهداتی از اسرائیل در مورد تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه دریافت کردیم. ما برای آزادی گروگان‌ها در غزه تلاش می‌کنیم.»

وی همچنین به مساله کشف گور‌های دسته جمعی در اطراف بیمارستان‌های غزه اشاره کرد و گفت: «گزارش‌های مربوط به گور‌های دسته جمعی در غزه بسیار نگران کننده است.»

دستگاه دفاع مدنی نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد اجساد کشف شده از گور جمعی که روز شنبه پس از خروج نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان «ناصر» واقع در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه کشف شده بود، به ۲۸۳ جسد افزایش یافته است.

آفریقای جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی را نادیده گرفته و به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • مساعدت بنگاه‌های معدنی برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی جوادیه و شهید باهنر
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • دفاع عجیب عضو حزب موتلفه از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی /کسی اعتراضی ندارد
  • لاجوردی: مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت‌تر می‌شود
  • امریکا : به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت‌تر می‌شود
  • باهنر: یحیی گزینه خوبی برای تراکتور است