Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس مجلس درخصوص نحوه گسترش سطح روابط اقتصادی با گرجستان گفت: ما در پارلمان ایران تلاش می کنیم که با تصویب قوانینی بتوانیم در زمینه تسهیل روابط تجاری میان دو کشور گام مثبتی برداریم. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از خانه ملت؛ علی لاریجانی امروز(شنبه ۲ اردیبهشت) در دیدار با گئورگی کوبریکاشویلی نخست وزیر گرجستان، اظهارداشت: سطح روابط اقتصادی میان دو کشور اکنون در سطح مناسبی قرار ندارد ولی امیدوارم که سفر شما و هیات همراه بتواندگام‌های مثبتی را در این راه بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: همکاری های توریستی یکی از راههای موثر جهت نزدیک کردن مردم دو کشور به یکدیگر است که برخی از کشورها این امر را تسهیل کرده اند.

رییس مجلس در ادامه اظهار داشت: برخی از بنگاه های اقتصادی بزرگی در ایران هستند که می توانند در کشور گرجستان سرمایه گذاری کنند و در زمینه پتروشیمی هم امکانات همکاری دوجانبه وجود دارد.

توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران یکی از خواسته های دولت گرجستان است

همچنین در این دیدار نخست وزیر گرجستان، گفت: توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران یکی از خواسته های دولت گرجستان است و ما می خواهیم پس از گذشت ۲۵ سال روابط سیاسی، فصل جدیدی را در این ارتباط بگشاییم.

وی تصریح کرد: ما به منظور تشکیل کمیسیون مشترک به ایران آمده ایم و مذاکرات خوبی هم با مسئولین داشتیم که امیدواریم بتوانیم این مذاکرات را به سطح عملی برسانیم.

گئورگی کوبریکاشویلی اظهار داشت: خوشبختانه روابط پارلمانی ما توسعه یافته است و باتوجه به سفر سال گذشته رئیس مجلس گرجستان به ایران، سطح روابط پارلمانی نیز توسعه یافت.

وی درخصوص روابط بانکی میان دو کشور اظهار داشت: باتوجه به آنکه روابط بانکی سرمنشا روابط اقتصادی است و باید تجار بتوانند به راحتی با یکدیگر تبادل مالی داشته باشند، ما در تلاشیم که موانع موجود را برطرف نماییم.

نخست وزیر گرجستان درخصوص ارتقاء روابط اقتصادی تاکید کرد: قراردادهای تجاری میان دو کشور آماده شده است که امیدواریم هرچه سریعتر به مرحله امضاء برسد، اما لازم است که در پارلمان ایران در مورد کاهش تعرفه ها و توافقنامه تجارت آزاد مصوباتی داشته باشیم.

وی گفت: در زمینه ترانزیت گام های خیلی مهمی برداشته شده و با ایجاد کریدور خلیج فارس در آسیا از امکانات و تعرفه های خوبی می توانیم بهره ببریم. زیرا این طرح ظرفیت زیادی دارد که هنوز از آن استفاده نشده است.

گئورگی کوبریکاشویلی درخصوص طرح انرژی هم اظهار داشت: همکاری های چهارجانبه بین ایران، گرجستان، ارمنستان و روسیه می تواندبسیار مناسب باشد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که وزارت علوم ایران تایید مدارک دانشگاه های گرجستان را موردبررسی قرار دهد تا در زمینه های فرهنگی هم بتوانیم ارتباطات خوبی داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۴۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم

«ابوالقاسم جراره» نماینده راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم پیروز شویم و فراکسیون نیروهای انقلابی را داشته باشیم. رایزنی‌ها و تلاش‌ها در حال انجام است، اما لازمه آن صبر است تا تکلیف برخی از نمایندگان نیز روشن شود.

وی با تاکید بر تلاش برای حل دغدغه‌های مردم، افزود: یکی از موضوعات مهمی که مردم با آن درگیر هستند، موضوعات اقتصادی است. باید بتوانیم با ورود به موضوعات قانونی، در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم و اگر لازم است نظارت جدی‌تری بر قوانین در راستای تسهیل فضای اشتغال، کسب و کار، اقتصادی و تولید داشته باشیم.

جراره گفت: باید فضای اقتصادی بهتری در کشور ایجاد شود و ما باید تلاش کنیم دغدغه‌های مردم کمتر شود. یکی از موضوعاتی که باید به آن پرداخته شود که لایحه آن توسط دولت تقدیم مجلس است، بحث کاهش مالیات بر تولید است. این اتفاق می‌تواند در حوزه تولید در کشور مؤثر باشد.

نماینده راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در ادامه با اشاره به کمیسیونی که در صورت راه‌یافتن به مجلس انتخاب خواهد کرد، گفت: من در گذشته، تجربه حضور در کمیسیون صنایع را داشته‌ام. مدتی نیز در معاونت تفریغ بودجه دیوان محاسبات مسؤولیت داشته‌ام؛ اما در صورت راه‌یافتن به مجلس جدید بسته به شرایط و نیاز مجلس فعالیت خواهم کرد؛ البته این منوط به تصمیم و انتخاب مردم است.

وی در پایان ضمن تشکر از راه‌اندازی پویش با مهر انتخاب کن بیان کرد: هر چقدر بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که مردم نامزدها را بهتر بشناسند و بهتر انتخاب کنند، قطعاً خوب و مؤثر است.

کد خبر 6079522

دیگر خبرها

  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم
  • تشدید اعتراضات در مقابل پارلمان گرجستان
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو