Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه‌های زنجیره‌ای در شماره‌های دیروز خود ضمن فضا‌سازی از نامزدهای موجود خواستند به نفع روحانی کناره‌گیری کرده و رقابت دو نفره میان رئیس‌جمهور مستقر و قالیباف به پیروزی روحانی منتهی شود!


سرویس سیاسی -

محمود میرلوحی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌و‌گویی با روزنامه زنجیره‌ای اعتماد در این زمینه گفت : «احتمال مي‌دهم كه آقاي رئیسی براي ذخيره شدن براي آينده از انتخابات كناره‌گيري كنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بايد ديد كه او در چه شرايطي آمد.»
روزنامه بهار نیز در یادداشتی از میرسلیم و هاشمی‌طبا خواست به نفع روحانی کناره‌گیری کنند ؛ این روزنامه نوشت : ابتدا از دو نامزد کمتر جنجالی انتخابات یعنی آقایان میرسلیم و هاشمی‌طباء شروع می‌کنیم. شاید با سیاست‌ورزی و مذاکرات سازنده امکانپذیر باشد در بین سایر کاندیداهایی که از شانس بالاتری دارند، شخصی را بیابند که تا حدودی بتواند خواستگاه آنان را نمایندگی کند. به ‌نظر می‌رسد منطقی‌تر باشد که میرسلیم و هاشمی‌طباء نیز به ‌نفع روحانی انصراف داده و آینده سیاسی خویش را در تعامل با او بازتعریف نمایند.
بهار با طرح احتمال دو دوره‌ای شدن انتخابات ادامه می‌دهد‌: از طرفی انصراف جهانگیری نیز به‌نفع روحانی شاید جزء محتمل‌ترین اتفاقات پیش روی انتخابات آتی باشد. لذا با این پیش فرض‌ها عملا چهار کاندیدا از این شش کاندیدا از پتانسیل اجماع حول یک کاندیدا یعنی شخص روحانی برخوردار می‌باشند. حال از بین دو کاندیداهای دیگر یعنی قالیباف و رئیسی نیز اگر بتوان بر روی یکی به جمع‌بندی رسید، گویا با یک محاسبات منطقی عملا مرحله دوم انتخابات در مرحله اول برگزار می‌شود و صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه‌های مادی و معنوی انتخابات پیش‌رو محقق خواهد شد.
سخن گفتن زنجیره‌ای‌ها از لزوم و احتمال کناره‌گیری رئیسی، هاشمی‌طبا، جهانگیری و میرسلیم و آن هم به نفع روحانی و باقی ماندن رئیس‌جمهور مستقر در صحنه رقابت‌ها تنها با یک رقیب از عجایب روزگار است، مدعیان اصلاحات که تا دیروز به نهادهای نظارتی و شورای نگهبان اعتراض داشتند که چرا در رقابت‌ها از تائید صلاحیت همه نامزدها خودداری می‌کنند امروز از نامزدهای حاضر در صحنه پیش از انتخابات می‌خواهند آبرومندانه کنار بکشند!
از سوی دیگر بهار با طرح احتمال این که انتخابات با شرایط موجود دور دومی خواهد شد خواهان انصراف همه رقبای روحانی می‌شود تا رئیس‌جمهور مستقر بتواند تنها با یک رقیب به آسانی پیروز شود چرا که اگر این گونه نشود شکست روحانی قطعی یا محتمل است.
نکته جالب دیگر آن که روزنامه زنجیره‌ای بهار از میرسلیم به عنوان یکی از نامزدهای اصولگرا می‌خواهد به نفع روحانی کناره‌گیری کند و این خود می‌تواند به عنوان یکی از طنزهای انتخابات دوازدهم مطرح شود.
مناظره‌های مرده و ظاهرسازی زنجیره‌ای‌ها برای دولت!
در حالی که بر اساس اخبار منتشر شده از 5 عضو کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری 4 عضو به زنده پخش نشدن مناظره‌ها رای مثبت داده‌اند و دو نماینده دولت در این شورا نیز جزو مخالفین پخش زنده مناظره‌ها بوده‌اند روزنامه دولتی ایران دیروز از اعتراض فراجناحی به این تصمیم خبر داده و چنین نشان داده و وانمود کرد که دولت در صف نخست مخالفت با این تصمیم عجیب قرار دارد‌.
روزنامه ایران در گزارشی با اشاره به مخالفت‌های صورت گرفته با این تصمیم به ترکیب کمیسیون پرداخته و نوشت‌: در میان این بحث‌ها اما ترکیب‌آرایی که منجر به لغو مناظره‌های زنده گردید، معلوم نشد. بر اساس ماده 63 قانون انتخابات ریاست جمهوری، اعضای کمیسیون بررسی تبلیغات این انتخابات شامل 5 عضو یعنی دادستان کل کشور یا نماینده تام‌الاختیار او، وزیر کشور یا نماینده تام‌الاختیار او، دبیر هیئت اجرایی مرکزی انتخابات، رئیس‌شورا یا یکی از اعضای شورای نظارت بر صدا‌و‌سیما به انتخاب شورا و رئیس‌سازمان صدا‌و‌سیما یا نماینده تام‌الاختیار او می‌باشد.
این گزارش می‌افزاید‌: از این ترکیب دو نفر از دولت و سه نفر از خارج از دولت هستند. اعضای کمیسیون مذکور تأکید دارند که تصمیم اتخاذ شده یک تصمیم جمعی بوده است.
جالب این که عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور که جلسه کمیسیون به ریاست وی برگزار شده بود در حاشیه بیست و دومین همایش فرماندهان و رؤسای پلیس نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران ضمن دفاع از پخش غیر‌زنده مناظره‌ها گفت‌: در مناظرات ضبط شده چه چیزی قابل طرح نیست که برخی‌ها به دنبال بیان آن در مناظرات زنده هستند به جز تهمت و اتهاماتی که زده می‌شود مابقی اظهارات قابل پخش بوده و نمایندگان کاندیدا بر روند ضبط نظارت می‌کنند.
وی همچنین اظهار داشت‌: در جلسه کمیسیون تبلیغات ریاست جمهوری دلایل مختلف مطرح و 4 نفر از 5 عضو نظرشان پخش مناظره‌ها به صورت غیر‌زنده بود البته در آن جلسه مقرر شد نمایندگان نامزدها در زمان ضبط حضور داشته باشند و بر امر ضبط و پخش نظارت کنند.
با این وجود مشخص نیست که روزنامه‌های حامی دولت چگونه از مخالفت رئیس‌جمهور و دولت با این تصمیم سخن می‌گوید!
اعتراض روزنامه حامی دولت به وعده‌های اجرا نشده
روزنامه زنجیره‌ای قانون در گزارشی به وعده‌های اجرا نشده وزیر بهداشت پرداخت و نوشت‌: مسئولان بارها در مورد حمایت از بیماران« ای.بی» وعده داده‌اند اما این وعده‌ها همچنان دور و بعید مانده و رنگ اجرا به خود نگرفته است. وزیر بهداشت وعده داد که طرح قرار گرفتن این بیماری در ردیف بیماری‌های خاص را به مجلس ارائه خواهد داد اما تاکنون خبری از اجرای این وعده‌ها نیست.
در ماه‌های گذشته رسانه‌ها بارها از دولت یازدهم درخواست کرده‌اند عملکرد این دولت در اجرای وعده‌های فراوان دوران تبلیغات انتخاباتی سال 92 و پس از آن را به ملت گزارش دهند درخواستی که تاکنون با انکار وعده‌ها و سکوت مواجه شده است!
وعده جناب وزیر برای حل مشکل بیکاری
سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ طی مقاله‌ای که روزنامه دولتی ایران آن را منتشر ساخت به دفاع از عملکرد دولت در حوزه‌های گوناگون اقتصادی و سیاست خارجی پرداخته و نوشت‌: باید توجه کنیم که حل مسئله بیکاری و اشتغال که مطالبه برحق مردم است و رونق اقتصادی تنها در یک بستر امن و توام با‌ثبات و آرامش شکل می‌گیرد. ما تنها کشور منطقه هستیم که در چهار سال گذشته از بهترین وضعیت امنیتی برخوردار بوده‌ایم.
دفاع وزیر فرهنگ از عملکرد اقتصادی دولت در حالی که وزرای مربوطه قادر به آن نیستند عجیب و در عین حال تاسف بار به نظر می‌رسد‌، وزیر فرهنگ به جای اظهار‌نظر در حوزه تخصصی خود به موضوع اقتصاد و چگونگی حل مشکلات اقتصادی مردم می‌پردازد و این خود میزان ادعای تخصص‌گرایی در دولت یازدهم را نشان می‌دهد، نکته دیگر این که وزیر فرهنگ می‌گوید حل مشکل بیکاری و اشتغال که مطالبه بر حق مردم است در یک بستر امن و توام با‌ثبات و آرامش ممکن است و در ادامه نیز اظهار می‌دارد که در چهار سال گذشته وضعیت با ثبات و امنی داشته‌ایم‌، صالحی امیری به این سؤال پاسخ نمی‌دهد که چرا دولت یازدهم در وضعیت باثبات و امن چهار سال گذشته نتوانسته است مشکل بیکاری و اشتغال را حل کند و امروز وعده آن را برای سال‌های آینده می‌دهد؟
تیم اقتصادی دولت نظم نداشت
وزیر کشاورزی دولت سازندگی در گفت‌و‌گو با روزنامه زنجیره‌ای آرمان گفت‌: تیم اقتصادی دولت دارای نظم و هارمونی نبوده است‌.
دکترعیسی کلانتری در این گفت‌و‌گو اظهار داشت‌: بزرگ‌ترین اشتباه دولت آقای روحانی این بود که پشت‌پرده دولت گذشته را برای مردم بازگو نکرد و شرایط نگران‌کننده کشور را در زمانی که دولت را تحویل گرفت برای مردم تشریح نکرد. از سوی دیگر تیم اطلاع‌رسانی دولت عملکرد ضعیفی از خود نشان داد. این در حالی است که تیم اقتصادی دولت آقای روحانی نیز از نظم و هارمونی قابل قبولی برخودار نبودند و همه این مسائل می‌تواند دستاویز حمله به دولت توسط رقبای انتخاباتی آقای روحانی باشد.
اعتراف به این که تیم اقتصادی دولت نظم و هارمونی نداشته است و در عین حال انداختن تقصیر ناکامی‌ها به گردن دولت‌های گذشته خلاصه این گفت‌و‌گو می‌تواند باشد، عجیب آن که کلانتری مدعی است که در چهار سال گذشته جز چند وزیر دولتمردان درباره گذشته و آن چه که تحویل گرفته‌اند سخن نگفته‌اند و این در حالی است که روزی در این سال‌ها نبوده که مسئولین دولتی و همچنین روزنامه‌های زنجیره‌ای تقصیر ناکامی‌ها را به عهده گذشتگان نگذاشته باشند. روحانی در دوره تبلیغات انتخاباتی سال 92 از حل صد روزه مشکلات سخن گفته بود و پس از روشن شدن ناکامی‌ها از ریشه این وعده را تکذیب کرد و امروز حامیان دولت انجام وعده‌های سال 92 را به چهار ساله آینده محول می‌کنند!
وارونه‌نمایی نظرسنجی‌ها
مرتضی بانک عضو ارشد شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه بعد از افتتاح دفتر این حزب در شهر ری طی سخنانی که روزنامه زنجیره‌ای آرمان آن را پوشش داد گفت‌: در جبهه‌های مختلف افراد شکست خورده تمام امکاناتشان را در جهت تخریب به کار می‌گیرند و برجام یکی از این اهداف است. افرادی که امروز مقابل برجام می‌ایستند ماموریت و وظیفه دارند؛ درحالی که 63 درصد مردم از توافقات هسته‌ای راضی هستند.
ادعای رضایت 63 درصدی مردم از برجام در حالی است که نظرسنجی‌ها حرف دیگری را می‌گویند.
به عنوان نمونه بر اساس نظرسنجی مؤسسه مطالعات امنیتی و بین‌الملل دانشگاه مریلند در حالی که در اردیبهشت ۱۳۹۴، بیش از 54/3 درصد پاسخگویان ایرانی، وضعیت کلی اقتصاد کشور را «خیلی خوب» و «تاحدودی خوب» ارزیابی کرده بودند‌، این میزان در آذر ۱۳۹۵ با کاهشی ۱۹ درصدی به 35/1 درصد کاهش یافت. در مقابل، کسانی که وضعیت کلی اقتصاد کشور را «خیلی بد» ارزیابی می‌کردند طی همین بازه زمانی از ۲۰ درصد به 33/2 درصد افزایش یافت.
بر اساس این گزارش اکثر (72/6 درصد) پاسخگویان این نظرسنجی نیز بر این باور بودند که شرایط زندگی پس از برجام «بهتر نشده» است، و در مقابل تنها 22/1 درصد پاسخگویان بر این نظر بودند که وضعیت زندگی مردم پس از برجام، «خیلی بهتر»، «تا حدودی بهتر» و یا «تنها کمی بهتر» شده است.
نظرسنجی‌های دیگر نیز نشان‌دهنده همین واقعیت است که پس از برجام نه تنها اوضاع بهبود نیافته است بلکه بر میزان مشکلات اقتصادی مردم نیز افزوده شده است.
روزنامه‌ای که شمردن بلد نیست!
روزنامه زنجیره‌ای اعتماد تیتر یک شماره دیروز خود را به ترکیب نامزدهای تائید صلاحیت شده اختصاص داده و روحانی را به عنوان یکی از نامزدها در برابر 3 رقیب به تصویر کشید!
اعتماد در حالی از تیتر «کارزار 1 با 3» برای گزارش خود استفاده کرده که در عکس صفحه نخست خود روحانی، اسحاق جهانگیری و هاشمی طبا را در یک سو و رئیسی ، قالیباف و میرسلیم را در سوی دیگر قرار و نشان داده است که این دو گروه در انتخابات مقابل هم قرار گرفته‌اند.
معنای دیگر گزارش اعتماد این می‌تواند باشد که روزنامه‌های زنجیره‌ای و مدعیان اصلاحات برای جهانگیری و هاشمی طبا احترام و موضوعیتی جز پوشش و تکمیل روحانی قائل نیستند و از این رو آنان را نمی‌شمارند!

-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۴۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصراف گیتی‌پسند از لیگ فوتسال با لغو جام باشگاه‌های آسیا

قائم‌مقام باشگاه گیتی‌پسند اصفهان اعلام کرد در صورت لغو مجدد جام باشگاه‌های فوتسال آسیا، این باشگاه در لیگ برتر فوتسال شرکت نمی‌کند. - اخبار ورزشی -

محمد حسین عراقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره احتمال برگزار نشدن جام باشگاه‌های فوتسال آسیا برای پنجمین سال متوالی توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اظهار داشت: در صورتی که امسال نیز جام باشگاه‌های فوتسال در تقویم AFC محلی از اعراب نداشته باشد، به نوعی فاجعه رخ داد

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: با دست فرمانی که آقایان جلو می‌روند، یعنی فوتسال باشگاهی را به قهقرا بردن و پس از آن باعث نیز بی‌انگیزگی باشگاه‌ها می‌شوند. آقایان از سال 1398، کرونا را بهانه کردند. این در حالی بود که در همان زمان، در اروپا و آمریکای لاتین جام باشگاه‌ها در حال برگزاری بود.

میگل: ایران پادشاه فوتسال آسیاست اما به راحتی قبل نمی‌برد

قائم‌مقام باشگاه گیتی‌پسند اصفهان خاطرنشان کرد: سال قبل نیز که بازهم بهانه‌گیری‌های آقایان پابرجا بود در اصفهان جام باشگاه‌های هندبال برگزار شد. سه ماه قبل از کمیته فوتسال سراغ گرفتیم و گفتند جام باشگاه‌های فوتسال امسال برگزار می‌شود. گفتند قرار است برگزاری این مسابقات در حاشیه جام ملت‌های فوتسال آسیا تصویب شود، اما تاکنون که خبری نشده است .

عراقی‌زاده در پایان عنوان کرد: ان‌شاءالله در روزهای آیند، ه جلسه فوق‌العاده هیئت مدیره باشگاه را برگزار می‌کنیم تا در صورت ادامه این روند، پیشنهاد خروج از لیگ برتر فوتسال را ارائه می‌کنیم و به رشته های دیگر وارد می‌شویم.

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • زنجیره های ارزش کشاورزی در مازندران تقویت شود
  • خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان و فراریان مالیاتی دانه درشت
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • انصراف گیتی‌پسند از لیگ فوتسال
  • انصراف گیتی‌پسند از لیگ فوتسال با لغو جام باشگاه‌های آسیا
  • واکنش ماسک به وعده «پیروزی» اوکراین
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید