Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@04:46:55 GMT

7 عادت خطرناک را از چشمانتان دور کنيد!

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۲۵۱۹۵

خبرگزاري آريا -
چروک شدن پوست اطراف چشم يکي از نشانه هاي اوليه بالا رفتن سن است

بسياري از عادات خوب براي حفظ سلامت چشم ها عبارتند از رعايت يک رژيم غذايي متعادل، استفاده از عينک هاي آفتابي استاندارد، معاينات منظم چشم پزشکي و ... و اما عادات هاي خطرناک براي چشم، چه عادت هايي هستند.

فقط مراقبت از چشم با داشتن عادت هاي خوب مانند استفاده از عينک هاي طبي استاندارد، مراجعه منظم و معاينه توسط چشم پزشک، براي سلامت چشم هاي شما کافي نيست، عادت هاي غلط هم وجود دارند، که مي توانند به سلامت چشم ها آسيب برسانند و نياز به اصلاح فوري دارند، از جمله:

1- عادت خطرناک براي چشم: مالش چشم
چروک شدن پوست اطراف چشم يکي از نشانه هاي اوليه بالا رفتن سن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مالش چشم مي تواند منجر به شکسته شدن عروق خوني کوچک زير سطح پوست شود و افتادگي پلک و چين و چروک زير چشم را تشديد کند. با اين که راه هاي زيادي براي از بين بردن چروک زير چشم از جمله تزريق بوتاکس يا جراحي زيبايي پلک وجود دارد اما پيشگيري هميشه بهتر است.

2- عادت خطرناک براي چشم: فراموش کردن عينک آفتابي
اشعه فرابنفش خورشيد يکي از خطرناکترين عوامل براي آسيب به چشم ها و پلک است. قرار گيري در معرض نور خورشيد منجر به برفکوري، آب مرواريد، دژنراسيون ماکولا و ناخنک چشم و حتي سرطان پلک مي شود. استفاده از عينک هاي آفتابي براي محافظت از اشعهUVو اشعهHEVحتي در روزهاي ابري ضروري است.

3- عادت خطرناک براي چشم : سيگار کشيدن
سيگاري ها تا چهاربرابر افراد غيرسيگاري در معرض کوري قرار دارند. سيگار کشيدن تنها براي اعضايي از بدن مانند ريه، قلب، مغز و ... خطرناک نيست بلکه مي تواند براي چشم نيز اثرات منفي جبران ناپذير داشته باشد. سيگار خطر ابتلا به بيماري هاي چشمي مانند آب مرواريد، دژنراسيون ماکولا، يووئيت (التهاب قسمتي از چشم که مجراي دستگاه يووه آ ناميده مي شود که شامل عنبيه، جسم مژگاني و کروئيد (مشيميه) است)، خشکي چشم و ريتنوپاتي ديابتي را تشديد مي کند. در واقع سيگاري ها تا چهاربرابر بيشتر ممکن است کوري را در مقايسه با افراد غير سيگاري تجربه کنند. خبر خوب اين است که ترک سيگار بدون توجه به سن، مي تواند خطر ابتلا به بيماري هاي جدي چشمي را کاهش دهد.

4- عادت خطرناک براي چشم: رژيم غذايي فقير
مصرف بيش از حد فست فودها و اجتناب از مصرف کافي ميوه و سبزيجات، ويتامين ها، مواد معدني و اسيدهاي آمينه ضروري، خطر ابتلا به بيماري هاي چشمي را تشديد مي کند. سبزي هاي برگ دار، ميوه هاي رنگارنگ و ماهي باعث جلوگيري يا مديريت بيماري هاي چشمي وابسته به سن مي شود.

5- عادت خطرناک براي چشم: محروميت از خواب
کمبود خواب با قرمزي، ايجاد حلقه هاي تيره زير چشم، چروک پوست زير چشم، خشکي چشم و تاري ديد همراه است.

6- عادت خطرناک براي چشم: ننوشيدن آب کافي
عدم نوشيدن حداقل 8 ليوان آب در روز و دريافت يک رژيم غذايي با سديم بالا، مي تواند منجر به کاهش توليد اشک و از بين رفتن رطوبت محيط چشم شود و فرد را مستعد ابتلا به بيماري هاي چشمي کند. خشکي چشم، قرمزي و پف کردگي پلک ها از نشانه هاي کم آبي بدن است.

7- عادت خطرناک براي چشم: عدم مراجعه به چشم پزشک
معاينات منظم چشم مي تواند مشکلات بينايي را قبل از ايجاد تشخيص دهد. چون بيماري هاي تهديد کننده بينايي مانند گلوکوم اغلب هيچ علائم هشداردهنده اي ندارند تا زماني که از دست دادن دائمي ديد اتفاق بيفتد.
منبع:aftabir.com

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۵۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار رئیس سابق به رئال: گول بایرن را نخورید!

به گزارش "ورزش سه"، یکی از حساس‌ترین بازی‌های این فصل امشب در استادیوم آلیانز آرنا برگزار خواهد شد. دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا و مصاف جذاب بایرن مونیخ و رئال مادرید. این رقابت تنها شانس باواریایی‌ها برای کسب جام در این فصل است و در سمت دیگر رئال در آستانه قهرمانی لالیگا قرار دارد و با روحیه عالی به این بازی آمده است. با این حال رامون کالدرون در مصاحبه‌ای درباره کیفیت تیم مونیخی به رئال هشدار داد.

او گفت:«بایرن یکی از تیم‌های بزرگ اروپاست و حریفان همچنان برای آنها احترام قائل هستند. رئال مادرید می‌داند که بایرن همیشه خطرناک و شکست دادن آنها دشوار است. رئالی‌ها اگر می‌خواهند به فینال برسند، باید دو بازی بسیار خوب انجام دهند. به‌نظر نمی‌رسد بایرن در بهترین حالت خود باشد. حداقل این چیزی است که ما فکر می‌کنیم، زیرا مانند همیشه بوندس‌‌لیگا را نبرده‌اند. اما یک چیز هم واضح است: هیچ طرفداری فکر نمی‌کند که بازی برای رئال آسان خواهد بود. به‌نظرم رئال باید بایرن را مثل سال‌های گذشته تیمی خطرناک و آماده بداند و با این دید به مصاف آنها برود.»

کالدرون سپس درباره عملکرد رئال مادرید در این فصل گفت:«رئال بسیار خوب بازی می‌کند. آن‌ها یک تیم بسیار متعادل هستند که با ترکیب بازیکنان باتجربه مانند کروس یا مودریچ و بازیکنان جوان مانند وینیسیوس، رودریگو یا بلینگام در تمامی پست‌ها خطرناک و باکیفیت هستند.
آن‌ها همچنین یک مربی بزرگ دارند و در حال قهرمانی در لالیگا هستند و وارد نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان هم شده‌اند. آنها اعتمادبه‌نفس زیادی دارند که می‌توانند چمپیونزلیگ پانزدهم را به‌دست بیاورند.

دیگر خبرها

  • تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون (فیلم)
  • هشدار رئیس سابق به رئال: گول بایرن را نخورید!
  • جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟
  • تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون + فیلم
  • (ویدئو) روش خطرناک دانش آموزان یک روستا برای رفتن به مدرسه
  • فیلم/ وضعیت خطرناک تنفسی در سه شهر خوزستان
  • گرد وغبار شهر اهواز به ۸ و شوش به ۴ برابر حد مجاز رسید
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند