Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@20:46:26 GMT

سوره اي که در زندگي معجزه ميکند!

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۲۵۴۸۶

خبرگزاري آريا -
«سوره حمد» نسخه‎اي است براي درمان همه آلام جسمي و روحي

در سوره هاي قرآن آنچه که خيلي اثرات معجزه آسايي از آن ذکر شده است سوره مبارکه حمد مي باشد که در کمتر سوره اي يافت مي شود.

قرآن سر تا سر داراي اعجاز در زندگي مادي و معنوي مي باشد که اگر ما با معرفت تلاوت کنيم حتما اثرات آن را خواهيم ديد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا در اثرات سوره هاي قرآن اثرات عجيبي ذکر شده که هر کدام معجزه اي هستند. اما در سوره هاي قرآن آنچه که خيلي اثرات معجزه آسايي از آن ذکر شده است سوره مبارکه حمد مي باشد که در کمتر سوره اي يافت مي شود.

«سوره حمد» نسخه‎اي است براي درمان همه آلام جسمي و روحي. و چون انسان «العياذ بالله» بيمار شد، راحت‎ترين درمان و کم ‎هزينه‎ ترين درمان، خواندن سوره حمد است.

«صادق آل‎ عبا» فرمود: «چنان‎چه بر مرده‎اي 70 بار سوره حمد خوانديد و زنده شد تعجب نکنيد.» (اصول كافى)

امام صادق عليه السلام فرمودند: سوره ي «حمد» سوره اي است که ابتدايش «حمد» خدا و وسطش «اخلاص» و آخرش دعا است.

از سلمة بن محمد نقل است که گفت: از امام صادق عليه السلام شنيدم که فرمود: کسي که سوره حمد، او را شفا نبخشد، چيزي او را شفا نمي بخشد. (خواص القرآن، ص48)

پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله و سلم فرمودند: سوره حمد بر هيچ دردي خوانده نشد مگر اينکه دردش آرام مي گيرد (قرآن درماني روحي و جسمي ،ص 62) و...

اميرالمومنين عليه السلام فرمود: از پيغمبر خدا صلي الله عليه و آله و سلم شنيدم که فرمود: به تحقيق خداي متعال به من گفته: اي محمد به تو هفت آيه از مثاني و قرآن عظيم داده ايم. پس فاتحه الکتاب را جدا کرد و بر من منت گذاشت آن را در برابر قرآن عظيم قرار داد.»

پيامبر گرامي اسلام صلي الله عليه و آله وسلم فرمود: فضيلت سوره حمد مانند فضيلت حاملان عرش است، هر کس آن را قرائت کند، ثوابي مانند ثواب حاملان عرش به او داده مي شود. (مستدرک الوسائل، ج4، ص330)

از پيغمبر خدا صلي الله عليه و آله و سلم شنيدم که فرمود: به تحقيق خداي متعال به من گفته: اي محمد به تو هفت آيه از مثاني و قرآن عظيم داده ايم. پس فاتحه الکتاب را جدا کرد و بر من منت گذاشت آن را در برابر قرآن عظيم قرار داد».

در روايتي رسول خدا صلي الله عليه و آله آمده است: اگر سوره حمد را در يک کفه ميزان و باقي سوره هاي قرآن را در کفه ديگر قرار دهند، سوره «حمد» هفت برابر سنگين تر است. (مجمع البيان، ج1، ص36 )

رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم فرمود: هرکس سوره حمد را قرائت کند خداوند به عدد خواندن تمام کتاب هايي که از آسمان نازل شده به او ثواب و پاداش عنايت مي فرمايد. (الاختصاص، ص39)

برخي از خواص سوره حمد

جهت رفع تب
حضرت امام جعفر صادق عليه السلام فرمودند: هر کس، با ايمان سوره مبارکه فاتحه را چهل بار بر قدح آب با نيت خالص و توجه به خدا و معني آن بخواند و آن آب را بر روي کسي که تب دارد بپاشد، تب از او زايل مي شود. (همان ص12)

اگر رزق و روزي و ثروت زيادي ميخواهيد سوره «حمد» را تلاوت کنيد

زيادي نور چشم
حضرت رسول اکرم صلي الله عليه و آله و سلم فرمودند: چون کسي را درد چشم باشد يا در بينايي او ضعفي باشد در اول ماه چون هلال ماه را ببيند دست بر چشم خود بنهد و سوره فاتحه را 10 بار با نيت خالص و توجه به معني آن بخواند و در آخر سوره مبارکه «توحيد» را 3بار بخواند بعد از آن 7بار بگويد: «يا ربِّ قَوِّ بَصَري».

سپس بگويد: «اللهم اکف انت الکافي، اللهم عاف انت المعافي». درد چشم و ضعف بينايي به صحت مبدل مي گردد. (خواص آيات قرآن کريم، محمدتقي نجفي، ص10)

ايجاد برکت
در کلامي از پيامبر اکرم صلي الله عليه و اله و سلم آمده است: هرکس، هنگامي که وارد خانه خود مي شود، سوره حمد و توحيد را قرائت نمايد خداوند فقر را از خانه او دور کرده و برکت زندگي او را به حدّي زياد مي کند که به همسايگانش نيز مي رسد.

پيامبر گرامي اسلام صلي الله عليه و آله وسلم فرمود: فضيلت سوره حمد مانند فضيلت حاملان عرش است، هر کس آن را قرائت کند، ثوابي مانند ثواب حاملان عرش به او داده مي شود

از حضرت امام صادق عليه السلام روايت شده است:‌ «هرکس سوره حمد را قرائت کند، به لطف و عنايت الهي، درهاي خير دنيا و آخرت به روي او گشوده خواهد شد.» (همان، ص 65 به نقل از الدرالمنثور، ج6)

ختومات مجرب
1) نماز عجيب و مشکل گشا
اگر کسي به نيت قضاي حاجت دو رکعت نماز بخواند و در هر رکعت 19 مرتبه بسم الله الرحمن الرحيم بگويد و بعد از آن سوره حمد را تلاوت نمايد و بعد از تمام شدن نماز 786 مرتبه آيه بسم الله الرحمن الرحيم را بگويد هر حاجتي داشته باشد برآورده خواهد شد. ان شاءالله. (همان، ص67به نقل از شمس المعارف الکبري )

2)برکت و گشايش روزي
از مولا علي عليه السلام نقل شده است: «اگر رزق و روزي و ثروت زيادي مي خواهي و دوست داري از هر بنده و آزادي بي نياز باشي و به زودي به آرزوهايت برسي و از غل و غش و حيله در امان باشي؛ پس «فاتحة الکتاب» را بخوان که اسرار عجيبي در ان نهفته است.

براي رسيدن به آرزوها و حاجت هايت، اين سوره را در پنج نوبت (صبح، ظهر، عصر، مغرب و عشا) 100 مرتبه تلاوت کن. (همان،ص 66به نقل از شمس المعارف الکبري)

3) جهت عزت و شخصيّت و حفظ آبرو
در روز جمعه شروع کند تا 41 روز، و هر روز 41 مرتبه سوره مبارکه حمد را بخواند و بعد از اتمام بلافاصله 13 بار اين دعا را بخواند: «يا مُفَتِّحُ فَتَّح يامُفَرِّجُ فَرَّج يامُسَبِّبُ سَبَّب يامُيَسِّرُ يَسَّريامُسَهِّلُ سَهَّل يا مُتَمِّمُ تَمَّم برحمتک يا ارحم الراحمين» (دو هزار و يک ختم، ص48)

منبع:mizanonline.ir

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۵۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزات آیت الله کاشانی علیه رژیم صهیونیستی + موشن گرافیک

آیت الله سیدابوالقاسم کاشانی یکی از علمایی بود که از ابتدای تشکیل رژیم صهیونیستی اعتراض خود را نسبت به موجودیت آن نشان داد. او به دلیل مبارزات ضداستعماری و سازش ناپذیری‌اش در قضیه رژیم صهیونیستی، توسط رژیم پهلوی زندانی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • ۶۷ درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند
  • اینتر برای خرید‌های تابستانی ۱۰۰ میلیون یورو خرج میکند
  • قسم به وعده‌ی صادق که قدس آزاد است
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • مبارزات آیت الله کاشانی علیه رژیم صهیونیستی + موشن گرافیک
  • قرآن همه چیز ماست