Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@13:10:46 GMT

فعالیت مراکز فروش قلیان و تنباکو غیر قانونی است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۲۶۴۲۲

فعالیت مراکز فروش قلیان و تنباکو غیر قانونی است

رئیس اتاق اصناف شهرستان تفت گفت: پروانه کسبی تحت عنوان فروش قلیان و تنباکو توسط اتاق اصناف صادر نمی‌شود و فروش این موارد تماماً بودن مجوز و غیرقانونی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس اتاق اصناف شهرستان تفت در گفتگو باصبح تفت، از فعالیت هزار و400 واحد صنفی در تفت خبر داد و گفت: هزار و 400 واحد صنفی دارای پروانه کسب هستند و همچنین تعداد معدودی واحد تازه تأسیس بدون پروانه در حال فعالیت هستند که هر چه زودتر باید برای دریافت پروانه اقدام کنند در غیر این صورت طبق ماده 27 قانون نظام صنفی توسط نیروی انتظامی پلمپ خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمدحسین پور حدادیان» تعداد پروانه‌های کسب صادرشده شهرستان تفت در سال 1395 را 78 مورد بیان کرد و اذعان داشت: همچنین پروانه کسب 12 واحد صنفی در تفت باطل‌شده است.

وی تعداد اتحادیه‌های شهرستان تفت را 14 مورد دانست و گفت: پیشنهاد نرخ نامه‌ها برای هرسال، نظارت و تذکر بر واحدهای فاقد پروانه و صدور پروانه کسب ازجمله وظایفی است که اتحادیه‌ها بر عهده‌دارند.

این مقام مسئول در رابطه با علت فعالیت تعداد کمی اتحادیه‌های صنفی در تفت اذعان داشت: اتحادیه‌های صنفی زمانی شکل می‌گیرند و فعال خواهند شد که تعداد پروانه‌های کسب به 50 مورد برسد، یعنی باید تعداد نانوایی‌های تفت به 50 واحد برسد تا اتحادیه آن تشکیل شود.

وی نزدیک بودن شهر تفت به مرکز استان را یکی از دلایل اصلی عدم رونق بازار تفت دانست و اظهار داشت: نزدیکی شهر تفت به مرکز استان باعث شده تا هم مردم تفت خرید خود را در یزد انجام دهند و هم بازار تفت با رکود همیشگی همراه باشد.

پور حدادیان همچنین در مورد واحدهایی که به فروش قلیان، تنباکو و متعلقات آن در تفت مبادرت می‌کنند؛ تأکید کرد: پروانه کسبی تحت عنوان فروش قلیان و تنباکو توسط اتاق اصناف صادر نمی‌شود و فروش این موارد تماماً بودن مجوز و غیرقانونی هست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۶۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹ واحد صنفی آلاینده و مزاحم در ساوه پلمب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضا حبیبی گفت: بر اساس کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری، ۱۰۴ واحد صنوف آلاینده و مزاحم توسط این کمیسیون شناسایی شد.

وی افزود: پس از ابلاغ اخطارهای لازم به مالکان و متصدیان آنان، تعداد ۸۵ واحد نسبت به رفع نواقص و انتقال بخشی از تأسیسات و موارد آلاینده و مزاحم اقدام کردند.

مسؤول حوزه مدیریت کنترل و نظارت بر رفع تخلفات شهری شهرداری گفت: در این راستا تعداد ۲۹ واحد صنفی خرید و فروش ضایعات، با نظر کارشناسان مرکز بهداشت و اداره محیط زیست شهرستان آلایندگی شناخته شدند.

حبیبی افزود: با توجه به اینکه این صنوف علاوه بر اینکه باعث مزاحمت برای شهروندان بودند نسبت به اخطارهای صادره بی توجه بوده و نسبت به پاکسازی محل از انواع ضایعات اقدامی نکردند یا اقدام آنها کافی و کامل نبود از این رو توسط کمیسیون مذکور پلمب شدند.

وی گفت: هدف کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، پیشگیری از تأسیس و گسترش و همچنین ساماندهی مشاغل مزاحم و صنوف آلاینده سطح شهر است.

کد خبر 6099938

دیگر خبرها

  • بیش‌ترین تخلفات صنوف کاشان چیست؟
  • مهر وموم واحد‌های صنفی در خیابان قلمستان
  • ۲۹ واحد صنفی آلاینده و مزاحم در ساوه پلمب شد
  • ۱۶۲ پرونده تخلف به تعزیرات کهگیلویه ارسال شد
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • کاهش ۸ درصدی مراجعین نزاع در استان اردبیل
  • برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی دامپروری و باغبانی در مهریز