Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بخش توبرکولین موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با تاکید بر اینکه در صورت عدم تولید آنتی‌ژن مالئین و توبرکولین در موسسه رازی، کشور با خطرات جدی مواجه می‌شود، گفت: گسترش سل و مشمشه و خروج میزان قابل توجهی ارز از کشور از جمله عواقب تولید نشدن این آنتی‌ژن‌ها توسط موسسه رازی است.

به گزارش ایسنا، دکتر نادر مصوری با اشاره به پیامدهای عدم تولید توبرکولین در کشور که در حال حاضر تنها در موسسه رازی تولید می‌شود، اظهار کرد: این موسسه سالانه یک میلیون دز توبرکولین انسانی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل می‌دهد و آزمایشگاه‌های بخش خصوصی و بسیاری از بیمارستان‌ها، توبرکولین وارداتی از کشور هند را مورد استفاده قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه آزمایش‌های انجام شده بر روی توبرکولین‌های انسانی وارداتی، مشخص شده کیفیت این توبرکولین‌ها با توبرکولین‌های تولید شده در موسسه رازی قابل مقایسه نیست، افزود: در صورت عدم تولید این فرآورده توسط موسسه رازی، باید نسبت به واردات بیشتر اقدام کنیم که علاوه بر خروج میزان قابل توجهی ارز از کشور، توبرکولینی با کیفیتی پایین‌تر از تولید داخلی را شاهد خواهیم بود.

رئیس بخش توبرکولین موسسه رازی با بیان اینکه در همین راستا با صرف ارز بالا محموله توبرکولینی را به کشور وارد کردیم تا توبرکولین‌های دامی این موسسه را با محصولات مشابه خارجی مقایسه کنیم، گفت: این موضوع در یک مجموعه گاوداری با نظارت سازمان دامپزشکی کشور اجرایی شد که بر اساس آن دریافتیم هیچ گونه تفاوتی میان توبرکولین تولید شده در موسسه رازی و نمونه خارجی آن وجود ندارد.

وی تاکید کرد: آنتی‌ژن مالئین نیز از جمله فرآورده‌هایی است که خریداری آن از سایر کشورها تقریبا غیرممکن است و در همین راستا از 20 سال گذشته تاکنون حتی یک ویال مالئین وارد کشور نشده است.

دکتر مصوری با بیان اینکه در صورتی که مالئین در کشور تولید نشود، بیماری مشمشه در کشور گسترش خواهد یافت، ادامه داد:در حال حاضر ضمن افزایش آمار مشمشه در ایران که به سبب تردد قاچاق تک سمی‌ها در حوالی مرزها، ایجاد شده، سالانه کمتر از 100 مورد تلفات ناشی از این بیماری را در کشور شاهد هستیم.

دکتر مصوری اضافه کرد: در صورت عدم تولید مالیئن شاهد گسترش بسیار شدید بیماری مشمشه در کشور خواهیم بود و با توجه به اینکه از سال 1334 برنامه کنترل و مبارزه با بیماری سل و مشمشه در کشور دنبال شده و تحت کنترل قرار گرفته است، شاهد شیوع این بیماری‌ها (که بیماری مشترک میان انسان و حیوان است) در کشور می‌شویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۶۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟

ایتنا - محققان دانشگاه ملی سنگاپور موفق شدند مکانیسمی را شناسایی کنند که ممکن است توضیح دهد چرا یک رژیم غذایی نامناسب خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.
ارتباط بین تغذیه ضعیف و بیماری هایی مانند چاقی، بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ از قبل ثابت شده بود، اما آنچه رژیم غذایی را به سرطان مرتبط می کند، تا حد زیادی ناشناخته مانده بود.

در این تحقیق جدید که نتایج آن در مجله Cell منتشر شده، محققان دریافتند که ماده ای به نام متیل گلیوکسال، که از تجزیه گلوکز برای آزادسازی انرژی تولید می شود، می تواند ژن هایی را که از سرطان محافظت می کنند، مهار کند.

آنها می گویند که یک رژیم غذایی نامناسب منجر به تولید سطوح بالاتری از متیل گلیوکسال می شود که این امر احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

متیل گلیوکسال یک مولکول کوچک واکنش پذیر است که می تواند عملکرد سلولی را مختل کند. این مطالعه نشان می دهد که اگر بیش از حد تولید شود، می تواند به DNA آسیب برساند.

رژیم های غذایی سرشار از مواد غذایی ناسالم فرآوری شده، گوشت قرمز، قندهای اضافه شده و غلات تصفیه شده، ممکن است به دلیل اختلال متابولیسم در بدن منجر به افزایش سطح متیل گلیوکسال شود. این امر خطر ابتلا به چاقی، بیماری های قلبی عروقی، دیابت و سرطان را افزایش می دهد.

از طرف دیگر، یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از فیبر و سبزیجات تولید متیل گلیوکسال را کاهش می دهد و به سلامت متابولیسم، میکروبیوم و سلامت کلی بدن کمک می کند.

محققان می گویند رژیم مدیترانه‌ای می‌تواند سطوح متیل گلیوکسال را پایین نگه دارد.

این یافته ها حاکی از آن است که انتخاب‌های غذایی سالم و اجتناب از مصرف بیش از حد مواد غذایی فرآوری‌شده، گوشت قرمز و شکر می تواند از طریق کاهش تولید متیل گلیوکسال، خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

محققان امیدوارند این کشف بتواند به درک بهتر ارتباط بین رژیم غذایی و سرطان کمک کند و زمینه را برای راهکارهای پیشگیرانه جدید در آینده فراهم آورد.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نمایشگاه تشریح شد
  • برنامه‌های کاروان زیرسایه خورشید در استان یزد تشریح شد + فیلم
  • پیامدهای تسلط رژیم صهیونیستی بر محور فیلادلفیا در پی تجاوز به رفح
  • چه رازی پشت تورم ۳۱ درصدی مخفی شده است؟
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • تشریح فعالیت‌های موسسه فرهنگی حقوقی بزرگمهر حکیم
  • مویس در تشریح علت افت وست هم: ما دیگر رایس، بهترین هافبک کشور را در اختیار نداریم
  • بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟