Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان،علی اکبر صالح ابراز کرد: کار مبارزه با سن غلات در دو مرحله شامل سن مادر و پوره معادل 600 هکتار در سطح شهرستان انجام می گیرد.

وی با بیان این که در سال زراعی گذشته مبارزه با سن غلات در بیش از 5 هزار هکتار از مزرعه های گندم و جو شهرستان اردستان انجام شد تصریح کرد: امسال نیز با جدیت کار مبارزه با سن غلات در سطح کشت زارهای شهرستان ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان اظهار کرد: سن مادر یکی از مهمترین آفت های گندم و جو است که زمستان ها را در زیر بوته های گون و گیاهان وحشی در مراتع، کوه ها و ارتفاعات به سر برده و اوائل بهار با شروع گرما به مزارع هجوم می آورد.

صالح در خصوص اقدام های مهم جهاد کشاورزی در بحث اقتصاد مقاومتی و افزایش سطح کمی و کیفی محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: مبارزه با آفت های گندم در شهرستان از 10 اسفندماه سال 95 آغاز و تا کنون سطح 5871 هکتار از مزارع مذکور انجام شده است.

وی با اشاره به افزایش نسبی بارندگی در سال جاری خاطرنشان کرد: تاکنون 88 میلیمتر بارندگی در شهرستان ثبت شده که نسبت به سال گذشته که 85 میلیمتر بوده 10 درصد افزایش داشته و وضعیت مزارع نسبت به مدت مشابه سال قبل مطلوب تر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: با تلاش کشاورزان و حمایت جهاد کشاورزی در سال 95 مقدار 6 هزار و 750 تن گندم مازاد بر مصرف این شهرستان به سیلوهای استان اصفهان تحویل شده است.

صالح از کشاورزان درخواست کرد نسبت به مبارزه با علف‌های هرز اقدام کرده ضمن هماهنگی با کارشناسان بخش زراعت جهاد کشاورزی نسبت به مبارزه با سن غلات اقدام کنند.

شهرستان اردستان دارای 25 هزار و761 هکتار زمین زراعی شامل 18هزار و 186هکتار مزروعی و 6 هزار و 75هکتار باغی و بقیه آیش است.



انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۶۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۱۹۰ هزار و ۸۶۰ هکتار اراضی شالیزاری مازندران تاکنون شخم و شیار و ۱۸۳ هزار و ۵۱۵ هزار هکتار خزانه گیری شده است.   بابک مومنی با بیان اینکه کشت برنج در ۶۷ هزار و ۲۷۱ هکتار مزارع شالیزاری استان تاکنون انجام شده است، افزود: ۴۷ هزار و ۷۵۶ هکتار از این شالیزار‌های بصورت مکانیزه و مابقی به روش سنتی کشت شده است.

او ادامه داد: ۶۰ هزار و ۷۵۵ هکتار از شالیزار‌های استان زیر کشت ارقام محلی رفته و ۶ هزار و ۵۱۶ هکتار نیز به کشت ارقام پرمحصول اختصاص یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۲۹۰ تن بذر برنج و ۲۴ هزار و ۸۷۶ تن کود کشاورزیتاکنون بین شالیکاران استان توزیع و ۱۵۸ مورد آزمون خاک انجام شده است.

بابک مومنی با بیان اینکه ۱۷۸ بانک نشاء برنج در استان در حال فعالیت است، افزود: میزان ذخیره آب سد‌های استان ۲۵۶ میلیون مترمکعب و آببندان‌ها ۳۴۰ میلیون مترمکعب است.

دیگر خبرها

  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین