Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به برخورداری دانشگاه آزاد اسلامی از 11 میلیون مترمربع فضای مسقف گفت: اکنون فضاهای مسقف و روباز دانشگاه آزاد اسلامی به 40 میلیون مترمربع رسیده است.

به گزارش جماران، مهندس محسن هاشمی رفسنجانی در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های ساختمان آموزشی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ورزشگاه فرهیختگان، محوطه‌سازی و رونمایی از تندیس بزرگان (طرح‌های ماندگار فرهنگی) در دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا حضور یافت و علاوه بر بازدید از این دانشگاه در جمع مسئولان و دانشگاهیان با گرامیداشت نام و یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بارز آیت الله هاشمی عقلانیت و پرهیز از افراط و تفریط بود و ایشان در طول زندگی همیشه تلاش کرد در مسیر اعتدال حرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آیت الله منش اعتدالی خود را از ابتدا و در دوران تحصیلات حوزوی و مبارزاتی حفظ کرد و در طول تمام دوران زندگی خود چند موضوع را به فراموشی نسپرد که از جمله آنها قرآن پژوهشی و کار روی قرآن بود، حتی در دوران مبارزه و پس از پیروزی انقلاب این موضوع را فراموش نکرد.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: یکی از دغدغه های آیت الله هاشمی (ره) موضوع تحقیق و پژوهش بود که نقطه تبلور این دغدغه در راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی تجلی پیدا کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: آیت الله هاشمی در سال 1346 نخستین مرکز آموزش را در جنوب تهران به نام بنیاد فرهنگی رفاه تاسیس کرد که این بنیاد همچنان فعالیت علمی خود را ادامه می‌دهد.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: آیت الله هاشمی با توجه به تجربه بنیاد و با مشارکت و همکاری دوستان و همرزمان خود از جمله مقام معظم رهبری، دکتر جاسبی و... دانشگاه آزاد اسلامی را راه‌اندازی کرد.

وی با یادآوری دوراندیشی آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: ایشان در اوج جنگ تحمیلی در اندیشه توسعه ایران و رفاه مردم بود که یکی از مصادیق آن را می توان در احداث متروی تهران بازگو کرد.

مهندس هاشمی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با گذشت 35 سال از تاسیس خود در سراسر ایران به صورت کاملا عدالت محور مشغول به خدمت به آینده‌سازان این مرز و بوم است.

فرزند ارشد آیت الله هاشمی بیان کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی با یک میلیون و پانصد و پنجاه هزار دانشجو و بیش از 68 هزار استاد تمام وقت، نیمه وقت و مدعو و 38هزار کارمند، یک خانواده با نزدیک به 7 میلیون جمعیت است و اکثر مردم ایران به طور مستقیم و غیرمستقیم با دانشگاه آزاد اسلامی ارتباط دارند.

این مقام مسئول با اشاره به منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه لزوم فراهم کردن رفاه، امنیت و آسایش مردم اظهار کرد: دانشگاه های کشور نقش مهم و راهبردی را برای دستیابی به این هدف بر عهده دارند.

هاشمی با توجه به برخورداری دانشگاه آزاد اسلامی از 11 میلیون مترمربع فضای مسقف گفت: البته اکنون فضای مسقف و روباز و محوطه‌های دانشگاه آزاد اسلامی به مرز حدود 40 میلیون مترمربع رسیده است و با تکمیل پروژه های نیمه کاره در مجموع سرانه فضای سبز دانشگاه آزاد اسلامی برای هر دانشجو از مرز 12 مترمربع خواهد گذشت.

وی افزود: همه این فضاها و زیرساخت‌ها با مشارکت مردم و درآمدهای دانشگاه آزاد اسلامی بدون تکیه بر اعتبارات دولتی محقق شده که این نمونه بارز اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است.

این مقام مسئول تاکید کرد: نباید روند توسعه و بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی دچار خسران و رکود شود و باید همه دست اندرکاران از این درخت پرثمر حمایت و پشتیبانی کنند.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی با یادآوری سفر گذشته خود به دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا گفت: از فاصله سفر گذشته تا امروز پروژه های عمرانی این واحد با سرعت بسیار بالا انجام شده و به نوعی دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا در زمینه اجرای پروژه های عمرانی یک رکورد خوب زده است.

هاشمی یادآور شد: همه فعالیت های عمرانی در حال اجرای دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا به مرحله بهره برداری رسیده است.

این مقام مسئول با توجه به تحولات و موفقیت های دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا تاکید کرد: این واحد باید به سمت کیفی سازی فعالیت ها حرکت کند.

وی سرانه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا برای هر دانشجو 7 متر اعلام کرد و گفت: واحد بوئین زهرا این ظرفیت را دارد که سرانه فضای دانشجویان را به 10 متر برساند.

هاشمی خطاب به مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا گفت: مدیریت این واحد اگر هر درخواستی برای توسعه و احداث دارد به سازمان مرکزی ارایه دهد که بررسی لازم برای صدور مجوز انجام شود.

وی افزود: با توجه به همجواری با شهرک های صنعتی بزرگ و مهم کشور، دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا می تواند زمینه ارتباط بیشتر واحدهای علمی با مراکز صنعتی را فراهم کند.

با توجه به همجواری با شهرک های صنعتی بزرگ و مهم کشور، دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا می تواند زمینه ارتباط بیشتر واحدهای علمی با مراکز صنعتی را فراهم کند

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی با یادآوری اینکه 35 درصد دانشجویان واحد بوئین زهرا در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل هستند، تصریح کرد: اگر ما مباحث شرکت های دانش بنیان و فن آوری را جدی بگیریم و حمایت کنیم، می توانیم دانشگاه آزاد اسلامی را بدون تکیه و وابستگی به شهریه دانشجویان مدیریت کنیم.

هاشمی با بیان اینکه بخشی از دانشجویان این واحد را استان تهران، البرز و حتی شهر قزوین تشکیل داده اند، گفت: این استقبال و حضور نشان دهنده کیفیت بالای دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در این مراسم که با حضور محسن هاشمی رفسنجانی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، قدرت‌الله علیخانی عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، دکتر رضا شعبان‌نژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا، روح الله بابایی صالح نماینده مردم شهرستان های بوئین زهرا و اوج در مجلس شورای اسلامی، ارسلان قاسمی فرماندار شهرستان بوئین زهرا، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، استادان و دانشجویان و جمع دیگری از مسئولان برگزار شد، ساختمان آموزشی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا به بهره‌برداری رسید.

ساختمان آموزشی، پژوهشی که به نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نامگذاری شده در چهار طبقه ساخته شده و شش هزار و 440 مترمربع فضای آموزشی دارد و ساخت آن حدود دو سال زمان برده است.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۷۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود

کریم کیاکجوری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا تدوین پروپوزال مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری را از برنامه‌های سال جاری این واحد دانشگاهی عنوان و اظهار کرد: در حوزه مهارت نیز کارگاه‌های متنوعی برگزار و در نظر داریم مدرسه عالی مهارتی تنیس که مجوز آن دریافت شده را در سال 1403 راه‌اندازی کنیم.

ثبت 3 واحد و شرکت فناور

وی با بیان اینکه برگزاری کارگاه آشنایی با نحوه ثبت اختراع و شرکت دانش‌بنیان از مهم‌ترین فعالیت‌ها و دستاورد‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی در حوزه علم و فناوری و تولید دانش‌بنیان در سال گذشته بود، افزود: برنامه سال جاری این واحد دانشگاهی در حوزه علم و فناوری و دانش‌بنیان ثبت سه واحد و شرکت فناور که از مرحله هسته عبور کرده‌ و برگزاری کارگاه‌های مربوطه خواهد بود.

 سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی گفت:‌ اکنون در این واحد دانشگاهی ۶ هسته فناور مستقر هستند که محصولات این هسته‌ها شاملِ تخت و تشک طبی آبی، لباس ایزوله کارگاهی، اپلیکیشن ورزشی، ساخت دستگاه سی‌ان‌سی فوم نمای ساختمان، ضریب نفوذپذیری مایعات در بتن و استارتر موتور‌های دوزمانه می‌شود.

کیاکجوری عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی در حوزه کارآفرینی دارای مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و سال گذشته بیش از ۱۰ کارگاه مرتبط از قبیل کاریابی مهندسی و اشتغال پایدار را در سطح دانشجویی برگزار کرده و مشاوره‌های شغلی به مددجویان کمیته امداد ارائه شده است.

وی با تأکید بر توسعه زیست‌بوم فناوری در کشور گفت: زیست‌بوم فناوری و نوآوری به‌عنوان یکی از ارکان اقتصاد دانش‌بنیان در جوامع توسعه‌یافته، نیازمند تدوین برنامه‌های ساختارمند و حمایتی است. در این راستا ارتباط هدفمند با صنایع، حمایت از هسته‌ها و واحد‌های فناور مستقر در مرکز رشد و ایجاد شرکت‌های خلاق در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی قرار دارد.

به گزارش آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی با حدود ۳ هزار و ۶۰۰ دانشجو و ۷۹ عضو هیئت‌علمی در محدوده منطقه آزاد انزلی واقع شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • بیان بیماری‌های روحی و روانی حاصل تجربه ۱۴ هزار ساعت مشاوره
  • تشریح بیماری‌های روحی و روانی حاصل تجربه ۱۴ هزار ساعت مشاوره 
  • ۱۵۰ هزار مترمربع به فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان افزوده شد
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • راهکارهای شش‌گانه مشارکت مردم در تحقق جهش تولید
  • تحقق شعار سال با به‌روزرسانی فناوری‌ و تجهیزات بخش تولید
  • تحقق جهش تولید و رشد اقتصادی با جریان مستمر علم، فناوری و نوآوری
  • ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی منطقه آزاد ماکو
  • برپایی نمایشگاه نوروزی صنایع دستی در بوئین زهرا