Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@17:05:36 GMT

کمبود تخت های اعصاب و روان در بیمارستان های خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۲۷۶۸۹

کمبود تخت های اعصاب و روان در بیمارستان های خراسان شمالی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: :درحال حاضر تنها 22 تخت اعصاب و روان در بیمارستان امام رضا(ع) برای این بیماران وجود دارد .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازعصر اترک،دکتر مهدی هاشمی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران استان به آغاز هفته سلامت از دوم اردیبهشت تا یک هفته درکشور اشاره کرد وگفت:شعار امسال هفته سلامت با عنوان بیایید در مورد افسردگی صبحت کنیم ، نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دومین علت بیماری های را درکشور ، بیماری های اعصاب و روان و به ویژه افسردگی دانست که 16.8 درصد بیماری ها را به خود اختصاص می دهند.

هاشمی افزود: براساس آمار سال 90 این بیماری در بین سنین 15 تا 64 سال 23.6 درصد افراد را شامل می شود به طوری که هر فرد حداقل یک اختلال اعصاب و روان را در طول دوره زندگی خود دارد.

وی آمار استانی را نیز به همین میزان اعلام کرد وگفت: براین اساس هر 4ونیم نفر در طول زندگی حتما یک بار اختلال روان پزشکی را تجربه کرده اند .

هاشمی میزان افسردگی شدید در افراد را حدود 12.7 درصد دانست که درحال حاضر تمام دنیا به دلیل مشکلات بسیار زیاد افسردگی و اضطراب و زندگی مدرن و ماشینی درگیر این مسئله هستند .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان از مهمترین معضلاتی که در مورد بیماری های اعصاب و روان وجود دارد را انگی دانست که افراد نسبت به آن تلقی می کنند وگفت: براین اساس تلاش داریم تا طی یک برنامه انگ زدایی کنیم تا کسانی که واقعا نیاز به روان پزشک دارد مراجعه لازم را داشته باشد و موضع گیری نکند.

دکتر هاشمی برقراری ارتباطات خانوادگی را در کاهش اضطراب و افسردگی بسیار تاثیرگذار دانست وگفت: دراین راستا در سال جاری 14 روان شناس بالینی در مراکز شهرستان های بجنورد، شیروان و آشخانه مستقر و مهارت های لازم زندگی از قبیل فرزند پروری ، کنترل استرس و خشم و ... را به افراد آموزش می دهند تا افراد انگ بیماری را از خود بردارند.

وی افزود: آمار نشان داده است یک پنجم افراد مراجعه کننده به پزشکان برای سایر بیماری ها نیز به نوعی دچار افسردگی هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان درادامه با اعلام این که در حال حاضر کمبود روان پزشک در استان نداریم ،گفت: هم اکنون 14 روان پزشک در سطح استان فعالیت دارند که از این تعداد 6 روان پزشک در مرکز استان است.

وی افزود: علاوه براین 14 روان شناس نیز در سیستم دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که خدمات رایگان مشاوره ای و روان شناسی ارائه می دهند.

دکتر هاشمی بیان کرد: هم اکنون در بخش تخت های اعصاب و روان کمبود هایی داریم و فقط 22 تخت اعصاب و روان در بیمارستان امام رضا(ع) برای این بیماران وجود دارد درحالی که باید 10 درصد کل تخت های بیمارستانی به این بیماران اختصاص داده شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با افتتاح دو بیمارستان جدید بجنورد و شیروان 80 تخت براساس پیش بینی ها به میزان تخت های اعصاب وروان بیمارستانی استان افزوده شود که می تواند بخشی از این کمبودها را پوشش دهد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۷۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، در محورهای چالوس، فیروزکوه، هراز، آزادراه تهران- شمال و آزادراه قزوین–رشت (رفت و برگشت) تردد روان برقرار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، آخرین وضعیت راه‌ها به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

- تردد روان در محورهای چالوس، فیروزکوه، هراز، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت)

*در ضمن محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای دیگر

- ترافیک نیمه سنگین در آزادراه تهران – ساوه محدوده‌های احمد آباد مستوفی و رضی آباد

- ترافیک نیمه سنگین در محور تهران – شهریار در برخی مقاطع

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران – قم محدوده عوارضی تهران

آخرین وضعیت جوی

- بارش باران در برخی از محورهای استان‌های فارس و کرمان

محورهای مسدود غیرشریانی

هشتگرد – طالقان

کمربندی جدید خرانق – یزد

اسپکه – بمپور

یزد – دربید

حاجی آباد – آهنگران

رباط پشت بادام – بیاضه

گلشن – سراوان

کد خبر 748529

دیگر خبرها

  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی