Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@13:30:17 GMT

مهم‌تر از رد صلاحیت احمدی‌نژاد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۲۷۸۲۹

مهم‌تر از رد صلاحیت احمدی‌نژاد

وبلاگ>بهشتی، مرتضی - نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به سر آمد و شش نفر در معرض آراء مردم قرارگرفته اند .

در فضای مجازی و از سوی بخش فراوانی از کاربران ؛ قبل از اعلام رسمی از سوی وزارت کشور ، رئیس جمهور دوره های نهم و دهم رد صلاحیت شده معرفی شده بود و برخی شاد و عده ای محزون و جمعی هم مبهوت!!

برای نگارنده این سطور مهمتر از احراز یاعدم احراز صلاحیت احمدی نژاد ، اعتراف به ضعف و سستی ساختار اداری و فکری کشور است که آن را به فال نیک می گیرم و از نشانه های حرکت به سمت بلوغ کشور به حساب می آورم ؛ زیرا :

1- حکومت پس از تحمل هشت سال ، بی سیاستی ، بی برنامه گی واعمال مصیبت های جانکاه اقتصادی به عموم مردم و از بین بردن هرگونه نقطه امید نسبت به اصلاح روش ها و دلسرد کردن جمع فراوانی از دوستداران خویش که تا پیش از این مسئولیت و حمایت از نظام را بردوش داشتند ، بیدار شد و همین که در عمل مانع قوت گرفتن دوباره نا اهلان و چنگ انداری چند باره به هرم تصمیم گیری شد ؛ مژده بیدار باشی بود که به ملت ایران داده شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



2- برای من مهم نیست که آیا مفاسد اقتصادی و فرهنگی باعث رد صلاحیت وی شد یا حرف نشنوی و سرکشی آن دردانه بی مثال ، بلکه به عنوان شهروندی از ایران عزیز ، اصلاح و پذیرفتن اشتباه و خطاها و اصرارنکردن به ادامه آن به یک آرزوی دیرین ، برایم تبدیل شده بود و باور داشتم که صدای اهل دل و خوبان این جامعه به گوش تصمیم گیرندگان نمی رسد اما در همین اندازه پذیرفتن خطا در گذشته را باید ستایش کرد .

3- یادمان نرفته است که ؛ محمود را با بوی رجایی و سفارشات حضرت حجت( ع ) ، خواب دیدن خوابگزاران اهوازی و قمی ویزدی و مادرتاکسی ران شهری و احیاء کننده گفتمان انقلاب و امام خمینی بر مردم تحمیل کردند و بخاطر او موجبات ریزش انبوه عظیمی از یاران و دوستداران انقلاب و کشور را فراهم ساختند . بنابراین همین که از او دل کند ند و شناسنامه و سفره خویش را از او جداکردند هنری است که انتظار آن نمی رفت .

4- با محمود تمام تاروپود اداری و سیاسی و فرهنگی کشور را از بین بردند و با تشویق او به سرکشی در مقابل قوای مقننه و قضائیه ، سازمان های برنامه ریز و پولی کشور را به هم ریختند مدیران متزلزل را برسرکارآوردند و قانون را از اعتبار ساقط کردند ؛ بزرگانی که برای بزرگ کردنشان هزینه مادی و معنوی بسیاری پرداخت شده بود را لکه دار کردند و پرده دری و هتاکی را جایگزین ادب و متانت خوش رویی قراردادند ، حال که به خود جرآت دادند دست پخت خودشان را به سطل زباله بریزند و از محصول خود دل بکنند ، کاری در خور ستایش و تکریم کرده اند.

5- انتظار اینکه حقایق پرونده و شخصیت محمود به این زودیها دراختیار مردم و صاحبان اندیشه گذاشته شود غیر ممکن به نظر می رسد زیرا با نام وجایگاه و عملکرد او منافع بی شماری نصیب صاحبان زر و زور و تزویر گردید که دل کندن از چنین فردی دل شیر می خواهد که جلوه ای از آن را دربهار امسال مشاهده کردیم .

ماحصل نوشتار این است که عدم احراز صلاحیت محمود کاری بود کارستان که به امیدی دست نیافتنی تبدیل شده بود که بدان دست یافتیم . اما دقت کنیم که باردیگر از همین خاکریز مورد حمله قرارنگیریم زیرا شنیده می شود برخی از کاندیداهای مردود و مقبول ، آمدنشان را به استخاره و تکلیف شرعی و دعوت علما و بکارگیری مقدسات و... گره زده اند تا باز بتوانند چند صباح دیگری بر دوش مردم کشورمان سوار شوند .

مرتضی بهشتی، حقوقدان و پژوهشگر

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۷۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف بیش از ۶۳ هزار عدد انواع داروهای خارجی در گمرک مرزی سرو در شهرستان ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی مرزبانی استان، سردار محمد احمدی با اعلام خبر کشف محموله داروهای قاچاق اظهار کرد: مرزبانان مستقر در گمرک مرزی سرو حین تفتیش و بازرسی خودروهای ورودی به کشور، به یک دستگاه اتوبوس مظنون و آن را متوقف کردند.

وی افزود: مرزبانان در بازرسی دقیق آن از قسمت‌های مختلف اتوبوس، موفق شدند تعداد ۶۳ هزار و ۲۱۲ عدد انواع داروی خارجی، ۱۵۵ عدد آمپول، ۱۴۲ عدد قطره چشمی، ۱۹ عدد شربت خارجی، ۳۰ عدد اسپری بینی که جمعاً تعداد ۶۳ هزار و ۶۵۸ عدد دارو را بود، کشف کنند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی این محموله را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل به مراجع قضائی معرفی شد.

احمدی ادامه داد: قاچاق فرآورده‌های غذایی و دارویی علاوه بر صدمات جبران‌ناپذیر بر اقتصاد کشور، می‌تواند سلامت جامعه را به شدت تهدید کند، بنابراین مرزداران استان آذربایجان‌غربی با عزم جدی با هرگونه قاچاق کالا به صورت قاطع برخورد خواهند کرد.

کد خبر 749014

دیگر خبرها

  • مراسم ازدواج خواهرزاده احمدی نژاد در استانبول + عکس
  • حمله تند مشاور سابق احمدی نژاد به زاکانی /می خواهد ۲ میلیارد یورو از جیب تهرانی ها به جیب کمپانی ها چینی واریز کند
  • ازدواج خواهرزاده احمدی‌نژاد در ترکیه (+ عکس)
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • عکسی جالب؛ دست سفت احمدی‌نژاد با احمد جنتی در مراسم ختم
  • استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است