Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، عباسعلی کدخدایی در برنامه زنده تلویزیونی جهان آرا شبکه افق، گفت: اعتراض رد صلاحیت‌شدگان هیچ تاثیری ندارد چون قانونی برای آن در نظر گرفته نشده است.

وی گفت: ممکن است هنگام رای دادن برای احراز صلاحیت افراد، مصلحت فرد یا نظام در نظر گرفته شود اما این مساله اصلا مطرح نیست که آیا فلان آقا رای دارد یا ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کدخدایی افزود: بعید می‌دانم مسائلی مانند حوادث بعد از انتخابات سال ۸۸ در تصمیم جمعی شورای نگهبان در مصلحت‌اندیشی برای احراز یا عدم احراز صلاحیت افراد تاثیری داشته باشد.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: ما اصلا رد صلاحیت نداریم بلکه شورای نگهبان کسانی را که واجد شرایط ریاست‌ جمهوری هستند معرفی می‌کند و نسبت به افراد دیگر اصلا نظری نمی‌دهد.

کدخدایی گفت: در این دوره اعضای شورای نگهبان، آرای خود را درباره نامزدهای انتخاباتی با ورقه و مخفی اعلام کردند.

او افزود: ممکن است کسی در گذشته واجد شرایط ریاست جمهوری بوده اما اکنون نظر اعضای شورای نگهبان غیر آن است.

کدخدایی گفت: چون در ریاست جمهوری بحث رد صلاحیت مطرح نیست، فرصت اعتراض هم توسط قانون گذار در نظر گرفته نشده است.

او افزود: شرایط باید احراز شود، خواست مردم از همه چیز مهم است شورای نگهبان، نگاه مردم را در چارچوب قانون تشخیص می دهد.

کدخدایی گفت: ملاک ها براساس قانون بررسی و در شورای نگهبان رای گیری می شود.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: توصیه رهبر معظم انقلاب درباره حضور نداشتن احمدی نژاد، در تایید نشدن او در شورای نگهبان لحاظ نشده است مگر اینکه حکم حکومتی باشد.

او افزود: صلاحیت رئیس‌جمهور مستقر مانند دیگر افراد بررسی می‌شود و صلاحیت هر فرد فقط برای همان دوره است نه دوره‌های بعدی، مساله آقای احمدی‌نژاد هم مانند دیگر مسائل است و تفاوتی ندارد.

کدخدایی گفت: در سال ۸۸ و ۹۲ وقت ما برای بررسی صلاحیت‌ها بیشتر از این دوره صرف شد، این دوره زمان کمتری صرف بررسی‌ شد و چالش و مساله خاصی نداشتیم.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۸۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی

مجمع انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی در حالی ۲۵ اردیبهشت در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود که از بین ۱۱ کاندیدایی که برای احراز پست ریاست فدراسیون ثبت نام کرده بودند تاکنون سوابق مدیریتی ۶ کاندیدا از سوی وزارت ورزش و جوانان برای شرکت در انتخابات به تایید رسیده است.

افشین چگینی، یوسف بهتری، حمیدرضا پارسی منش، یوسف جاویدان، محمد عسگری و جاسم منوچهری ۶ کاندیدایی هستند که سوابق مدیریتی آن‌ها توسط وزارت ورزش به تایید رسیده و برای شرکت در مجمع انتخابات منتظر تایید نهایی از سوی نهاد‌های ذی صلاح وزارت ورزش هستند.

مجمع انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی در حالی ۲۵ اردیبهشت برگزار می‌شود که انتخابات این فدراسیون در ابتدا قرار بود ۷ بهمن ۱۴۰۲ و سپس ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ برگزار شود که به تعویق افتاد.

مجید زارعیان در حال حاضر سرپرستی این فدراسیون را تا زمان برگزاری انتخابات برعهده دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتماً به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • طحان نظیف: طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • هزینه تراشی به سبک احمدی نژاد /حمله کنندگان سایبری به عضو دفتر رهبری ، از چه کسانی خط می گیرند؟