Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس ستاد انتخابات خراسان‌ شمالي با اشاره به فرصت مطلوبي که مناظره‌هاي انتخاباتي براي افزايش شناخت رأي دهندگان فراهم مي آورد، لزوم حفظ حرمت تمام نامزدهاي انتخابات پيش رو اعم از داوطلبان شوراها يا رياست جمهوري را مورد تاکيد قرار داد.

به گزارش ايسنا به نقل از اداره کل روابط عمومي استانداري خراسان شمالي، محمدتقي ايراني با اشاره به اعلام فهرست تأييد صلاحيت شدگان انتخابات شوراها از سوي هيات‌هاي اجرايي و نظارت و نيز اعلام اسامي شش نامزد نهايي انتخابات آتي رياست جمهوري، قانون مداري تمام دست اندرکاران اجرا و نظارت اين رويداد حساس سياسي را زمينه ساز برگزاري انتخاباتي با مشارکت حداکثري مردم خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه با اعلام اسامي نامزدهاي نهايي مورد تاييد شوراي نگهبان، مهلت تبليغات رسمي و قانوني داوطلبان رياست جمهوري يک هفته زودتر از برنامه زمان بندي پيش بيني شده آغاز شد، گفت: اما تبليغات هواداران آن‌ها در فضاي مجازي، آغاز و سخنراني‌هايي نيز در برخي شهرستان‌هاي استان در همين رابطه انجام شده است.
ايراني با اشاره به کارکردهاي مثبت مناظرات تلويزيوني در افزايش شناخت رأي دهندگان از توانايي و برنامه‌هاي نامزدهاي انتخابات خاطرنشان کرد: فضاي حاکم بر مناظرات سال هاي گذشته و بداخلاقي هاي انجام گرفته در آن دوره در اين انتخابات حکمفرما نيست و مردم خواهند توانست در آرامش و با شناخت کافي، فرد مورد نظر خود را برگزينند.
به گفته وي نظارت فرمانداران و ديگر اعضاي ستاد انتخابات استان بر رعايت دقيق آيين نامه تبليغات انتخاباتي از سوي هواداران و اعضاي ستادهاي نامزدها و خودداري از توهين، تخريب و بي انصافي در قبال نامزدهاي رقيب، از ديگر نکاتي است که بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار خراسان‌ شمالي هم چنين با اشاره به تحريکات دشمنان جمهوري اسلامي در خارج مرزها و تهديدهاي پوچ ايادي استکبار و گروهک‌هاي تکفيري-صهيونيستي، هوشياري و اقتدار نيروهاي مسلح و قواي امنيتي و انتظامي کشورمان را سد راه هر گونه دسيسه دشمنان دانست و از برقراري مقدمات برگزاري انتخاباتي سالم در کمال امنيت و قانونمداري خبر داد.
تلاش براي تحقق حداکثري قانونمداري و رعايت حق الناس و صيانت از آراي مردم، تأمين امنيت اجتماعات قانوني، برخورد با تجمعات غيرقانوني احتمالي در آستانه انتخابات، افزايش تعامل با نمايندگان مجلس و معتمدان مناطق، امامان جمعه و جماعات، گروه‍هاي سياسي و اقشار مردمي در راستاي تقويت وحدت و انسجام کنوني و برگزاري انتخاباتي مطلوب، از ديگر نکاتي بود که اين مسئول آن‌ها را گوشزد کرد.
رئيس ستاد انتخابات استان هم چنين با اشاره به اينکه انتخابات شوراهاي سه شهر بجنورد، شيروان و اسفراين تمام الکترونيکي برگزار خواهد شد، از برنامه هاي اين ستاد براي آموزش دست اندرکاران شعب و آحاد مردم درخصوص کار با دستگاه‌هاي تعبيه شده بدين منظور خبر داد و گفت: ضمن ارائه آموزش‌هاي لازم از طريق رسانه‌هاي محلي، تمرين کاري به منظور آزمودن عملکرد اين دستگاه‌ها و آشنايي بيشتر مردم و تسلط مجريان انتخابات بر کارکردهاي اين سيستم‌ها در دستور کار است.
وي درخصوص حضور مديران و کارکنان دولت در ستادهاي تبليغات انتخاباتي هم تصريح کرد: حضور کارکنان و مديران دولت به جز دست اندرکاران انتخابات، در ستادهاي انتخاباتي نامزدها در ساعات غير اداري و بدون استفاده از امکانات دولتي منع قانوني ندارد و در ساعات اداري نيز بايد با اخذ مرخصي باشد و افراد موردنظر مي‌توانند بدون بهره گيري از عناوين دولتي خود و صرفا به عنوان شخصيتي حقيقي، از حق شهروندي خود در مشارکت سياسي استفاده کنند.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۸۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد

ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین و عضو هیأت‌عالی شورای وحدت نیرو‌های انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت حضور مردم در انتخابات دور دوم مجلس اظهار کرد: احزاب و تشکل‌های سیاسی نسبت به ترغیب و تشویق مردم نسبت به شرکت مردم در انتخابات دور دوم مجلس نقش کلیدی دارند.

او افزود: شرایط اقتضا می‌کند که رسانه ملی و گروه‌های تاثیر گذار از هیچ تلاشی برای تشویق مردم به شرکت در انتخابات فروگذار نکنند و تلاش بیشتری در این حوزه انحام دهند.

رئوفیان متذکر شد: اصلی که به هر نظام سیاسی مشروعیت مردمی می‌بخشد مشارکت مردمی در انتخابات است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هم بیش از هر کلید واژه‌ای، به ویژه در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، از این کلیدواژه استفاده کردند تا اینکه مشارکت مردم نسبت به پیش‌بینی‌ها و نظرسنجی‌های رسمی افزایش پیدا کرد.

عضو هیأت‌عالی شورای وحدت نیرو‌های انقلاب اسلامی گفت: مردم از شرایط موجود و عملکرد دولت و مجلس ناراضی‌اند و خواهان تحول هستند.

او متذکر شد: مجلس باید نسبت به ایجاد تحول در جامعه تلاش کند که لازمه تحقق این امر شکل گیری کمیسیون‌های تخصصی مبتنی بر معیار‌های تحول آفرین است. همچنین هیات رئیسه مجلس باید بتواند منشا تغییرات مثبت باشد و لازمه آن انتخاب اعضای با کفایت برای هیات رئیسه است.

رئوفیان درباره اولویت‌های مجلس دوازدهم گفت: نمایندگان مجلس باید به اولویت‌های مردم از جمله کاهش نرخ بیکاری و کنترل نوسان ارز بپردازند، چرا که این موارد مشکلات عدیده‌ای را برای کشور رقم زده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • دعوت از حکومت برای دیدن یک مناظره | گره خوردن سرنوشت مردم به ذهنیت‌ ساده‌انگارانه | پس‌موضوع حجاب دقیقا چه می‌گذرد؟
  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد