Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:18:48 GMT

قهرمان کوچک با آرزوی های بزرگ

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۲۸۲۴۷

قهرمان کوچک با آرزوی های بزرگ

تبریز- آیناز حاجی سهل‌آباد، قهرمان کوچک با آرزوی های بزرگ که در سرخود آرزوی قهرمانی در المپیک می‌پروراند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها – زهرا ناصران؛ آیناز فعالیت ورزشی خود را در سه‌سالگی در رشته ورزش رزمی کاراته آغاز کرده و تاکنون ۳۲ مدال رنگارنگ استانی، هشت مدال کشوری در رشته‌ی کاراته کسب کرده. آرزویش را قهرمانی در المپیک و برافراشتن پرچم ایران می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او علاوه بر فعالیت در رشته ورزش رزمی کاراته در دیگر رشته‌های ورزشی ازجمله شنا، کوهنوردی، اسب‌سواری و شطرنج فعالیت می‌کند. به‌منظور کسب مدال‌های رنگارنگ آیناز حاجی سهل‌آباد گفتگویی با وی و خانواده‌اش ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌آید:

تنها هدف من قهرمانی در المپیک است

کوچک‌ترین عضو کاراته ایران در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه پیروزی صرفاً به معنای برد یا باخت نیست، می‌گوید: پیروزی با تلاش کردن تعریف می‌شود، اگر تو واقعاً از تمام توانایی‌ات استفاده کردی و هر کاری را که از دستت برمی‌آید را انجام دادی تو برنده‌ای، در حال حاضر تنها هدف من قهرمانی در المپیک است و تاکنون ۳۲ مدال رنگارنگ استانی و ۸ مدال کشوری به همراه پنج مدال طلای افتخاری از سه سبک متفاوت کیوکوشین و قوی‌ترین مردان را کسب کردم و در حال حاضر کمربند مشکی دان یک هستم، من در شش‌سالگی مدال طلای کشوری خود را در مسابقات استان البرز کسب کردم و به علت تقارن مسابقات قهرمانی استانی با قهرمانی کشوری که از اخذ دو مدال دیگر در استانی جا ماندم.

از دوسالگی به همراه پدرم آموزش شنا در استخر سهند را شروع کردم و از سه‌سالگی نیز به همراه پدرم در اطراف کوه‌های تبریز و پیام کوهنوردی کردیم. آشنایی با اصول اولیه و حرکات مهره‌های شطرنج را هم از چهارسالگی شروع کردم و همچنین در پنج‌سالگی ورزش موردعلاقه خودم که اسب‌سواری است را شروع کردم و علاقه وافری به یادگیری سوره‌های قرآنی و داستان‌های ائمه دارم و به نظر خودم مستعد یادگیری مجری‌گری و اجرای نمایش نیز هستم.

آیناز حاجی سهل‌آباد همچنین در ادامه اصلی‌ترین حامیان خود را والدینش می‌داند و اضافه می‌کند: من از پدر و مادرم خیلی تشکر می‌کنم که حامی اصلی من هستند، تنها آرزوی من این است که با قهرمانی در المپیک و برافراشتن پرچم ایران سعی کنم جواب تمام زحمت‌ها آن‌ها را به‌خوبی بدهم.

وی از مربی دلسوز خود تشکر می‌کند و ادامه می‌دهد: من از مربی‌ام خانم ولی زاده کمال تشکر رادارم و نیکوخصلت تنها الگوی ورزشی من در کاراته هستند.

مشوق اصلی من برای حضور در المپیک محمدحسین رمادی است

این کاراته‌کار کوچک تبریزی مشوق اصلی خود برای حضور در المپیک را رمادی رئیس انجمن سبک شو توکان jks تبریز می‌داند و می‌گوید: او با جمله‌ای که گفت (آیناز مسابقات استانی و کشوری درواقع سعود از یک تپه است و جام جهانی و المپیک سعود به قله) بیشتر مرا تشویق کرد تا بخواهم رکورددار المپیک بشوم و برای خودم هدف تعیین کنم و تنها الگوی ورزش و اجتماعی من سعید دباغ نیکوخصلت هستند، او قهرمان بین‌الملل سابق و رئیس دانشگاه تربیت‌بدنی فعلی تبریز است که هم در ورزش و هم در تحصیل موفق هستند، آرزوی من هم این است روزی در دانشگاه کنار استادم باشم.

حاجی سهل‌آباد همچنین در ادامه با اشاره به اقدامات خود در طول شبانه‌روز، خاطرنشان می‌کند: صبح ساعت ۷.۱۵ از خواب بیدار می‌شوم و بعد از شستن دست و صورتم، یک لیوان شیر عسلی که مادرم درست کرده را می‌خورم و لباس مدرسه می‌پوشم و مادرم هم کیف ام را آماده می‌کند، ساعت را تا ۷.۴۵ پیش می‌برم و بعد از سه بار بوسیدن مادرم، سرویس مدرسه‌ام را که پدرم بر عهده‌دارند مرا تا دم در مدرسه می‌رساند و تا ساعت ۱۲.۱۵ مدرسه هستم و ساعت یک از مدرسه برمی‌گردم.

وی ادامه می‌دهد: هرروز بعدازاینکه از مدرسه برگشتم مادرم که در را باز می‌کند حتماً باید او را سه بار ببوسم، اول لباس‌هایم را درمیاورم، مادرم زود سفره نهار را باز می‌کند و چون من خیلی گرسنه می‌شوم باهم نهار می‌خوریم و باهم جمع می‌کنیم. مادرم درباره اتفاقات مدرسه از من سؤال می‌کند.

بعد من و خواهر کوچکم و مادرم راهی باشگاه می‌شویم و بعد از اتمام باشگاه که به خانه می‌رسیم من کمی استراحت می‌کنم تا وقتی بیدار می‌شوم حتماً باید شیر عسل و یک موز بخورم تا سرحال بشوم، من تمامی درس‌هایم را مرور می‌کنم. نقاشی روی سنگ یا کاغذ خیلی روحیه مرا خوب می‌کند هرروز ساعت شش عصر تا هفت و نیم با مادرم تمرین کاراته در پارکینگ خانه انجام می‌دهیم و بعد از پایان تمرین طناب می‌زنیم. وقتی برمی‌گردیم خانه مادرم شام درست می‌کند و من با خواهر کوچکم خاله‌بازی می‌کنیم، ساعت هشت شب که پدرم از سرکار می‌آید او را می‌بوسم بعد پاکت‌های دستش که برای ما بستنی خریده را می‌گیریم و در یخچال می‌گذارم. مادرم سفره شام را آماده می‌کند و شام می‌خوریم.

این کاراته‌کار تبریزی اضافه می‌کند: ساعت ۹ و نیم دسته‌جمعی میوه می‌خوریم و هرکدام روزمان را چطور گذراندیم صحبت می‌کنیم و می‌خندیم. ۱۰ شب با پدرم شطرنج‌بازی می‌کنیم و ۱۰ و نیم وقت خواب منه بعد از مسواک زدن و بوسیدن پدر و مادر و خواهرم می‌خوابم، اما هر شب پدرم برایم قصه تعریف می‌کند و من وقتی چشم‌هایم را باز می‌کنم صبح شده است.

حاجی سهل‌آباد می‌گوید: من روزهای زوج ساعت دو تا چهار باشگاه می‌روم و در روزهای فرد این ساعت با مادرم که مهندس کامپیوتر است، او به من آموزش کامپیوتر می‌دهد.

وی ادامه می‌دهد: البته در روزهای فرد ساعت چهارتا پنج و نیم کلاس شنا دارم. پنجشنبه‌ها به علت اینکه مدارس تعطیل است بیشتر وقت صبح را حتماً کتاب می‌خوانم و بعد کارتون نگاه می‌کنم تمرین کاراته و عصر هر هفته خانه دوستم هستم چون باهم تمرین می‌کنیم تا هفت عصر که پدرم دنبالم می‌آید و به خانه برمی‌گردیم. روزهای جمعه هر هفته بدون استثنا پدرم از ساعت چهارتا ۷ صبح کوهنوردی می‌کنیم و ساعت هشت به خانه برمی‌گردیم و صبحانه را در خانه میل می‌کنیم تا عصر هم استراحت و مطالعه و در کنار مادرم که هنرجوی فرش هست می‌نشینم و سعی می‌کنم قالیبافی را یاد بگیرم. عصر جمعه‌ها یک هفته در میان اسب‌سواری و دوچرخه‌سواری می‌کنم و شب وقتی‌که خیلی خسته هستم و می‌خواهم بخوابم باوجوداینکه نواختن گیتار را بلد نیستم، اما ادای نواختن گیتار را درمی‌آورم که پس‌ازآن به خواب می‌روم.

من از همان ماه‌های اول تولد نسبت به توانایی‌های جسمی و ذهنی آیناز اطمینان داشتم

پدر آیناز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره توانایی‌های جسمی دختر ورزشکار خود، می‌گوید: من از همان ماه‌های اول تولد نسبت به توانایی‌های جسمی و ذهنی آیناز اطمینان کردم و اقدام به پرورش و شکوفایی استعدادهای او کردم.

رحیم حاجی سهل‌آباد ادامه می‌دهد: بنده چون بیشتر ساعات در سرکار هستم، بیشتر کارهای مربوط به ورزش آیناز را همسرم به دوش دارد و من صرفاً برنامه‌های مربوط به همایش‌ها و مسابقات آیناز را بر عهده‌دارم.

علاقه بی‌نهایت آیناز به کاراته موردتوجه اساتید کشوری شده است

مادر آیناز حاجی سهل‌آباد در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص دختر ورزشکار خود می‌گوید: دختر من با تلاش‌هایی که می‌کند و علاقه زیادی که به ورزش کاراته دارد موردتوجه تمامی اساتید کشور شده و تمام اساتید با دعوت کردن از آیناز در باشگاه خود برای هنرنمایی باعث می‌شوند که آیناز بیشتر علاقه‌مند این رشته رزمی بشود.

ثریا حقیر انتظار با اشاره به تنها الگوی دختر ورزشکارش، اظهار می‌کند: علاقه بیش‌ازحد آیناز به استاد نیکوخصلت (تنها الگوی ورزشی و اجتماعی) باعث شده آیناز باهدف بزرگی به پیشرفت‌های خود ادامه دهد.

وی همچنین در ادامه می‌گوید: آیناز سعی می‌کند نه از درس‌هایش عقب بماند و نه از تمامی رشته‌های ورزشی‌اش که تمرین می‌کند.

مادر کوچک‌ترین کاراته‌کار ایران اضافه می‌کند: آیناز هرروز یک تا دو ساعت در خانه تمرین می‌کند و در روزهای نزدیک به مسابقات تمرینات خود را افزایش می‌دهد.

انتظار خاطرنشان می‌کند: آیناز بیشتر تکالیف خود را در مدرسه انجام داده و مابقی را در منزل به اتمام می‌رساند.

وی همچنین در ادامه می‌گوید: آیناز سعی می‌کند حرکات اولیه کاراته را به خواهر کوچک خود پریناز یاد بدهد.

مادر آیناز اضافه می‌کند: آیناز تقدیرنامه از همایش مربی‌گری بین‌المللی نیز دریافت کرده که توسط اسطوره جهان استاد جمال‌الدین نکوفر برگزار شد و آیناز تنها شرکت‌کننده زیر ۱۰ سال بود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۸۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخم خورده بزرگ؛ خطیر اصلا استقلالی نیست | نگذاشت ما قهرمان شویم

به گزارش همشهری آنلاین وینفرد شفر در گفت‌وگو با فرهیختگان درباره استوری آبی رنگش بعد از اخراج علی خطیر از مدیرعاملی استقلال اظهار داشت: خطیر برایم اصلا مهم نیست. او برایم اهمیتی ندارد. من عاشق استقلال و هواداران بزرگش هستم.

وی افزود: خطیر اصلا استقلالی نیست؛ اگر استقلالی بود من را در هفته‌های پایانی برکنار نمی‌کرد تا با استقلال قهرمان شویم. در هر صورت برای استقلال همیشه آرزوی موفقیت و قهرمانی دارم.

کد خبر 848934 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • پاس قم فاتح لیگ برتر کاراته/ قهرمان لیگ آینده سازان معرفی شد
  • زخم خورده بزرگ؛ خطیر اصلا استقلالی نیست | نگذاشت ما قهرمان شویم
  • حیوانی که دایناسور‌ها در کنار آن کوچک به نظر می‌رسند!
  • حضور ملی پوشان المپیکی شمشیربازی در جایزه بزرگ سئول
  • حضور شمشیربازان المپیکی در جایزه بزرگ سئول
  • عکس| تغییر چهره بازیگر «بزرگ‌مرد کوچک» در کنار رامبد جوان
  • جنگ کامران برای رویای بزرگ‌ با یک نمای ویژه(عکس)
  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری از ایران فردا | برخوردها از سال ۸۸ جامعه را پیچیده‌تر کرده | تنش‌های بزرگ در دل رخدادهای کوچک است!
  • شگفتی بزرگ: سه قهرمان آسیا حذف شدند
  • تغییر نام استقلال در مسیر قانونی انجام شود