Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار دانشگاهی را از«کانالاخبار دانشگاهیSNN.ir»دنبال کنید

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به منظور پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت‌روان دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اقدام به اجرای «طرح کشوری پایش سلامت‌روان دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور» کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمان اعلام فراخوان، بیش از ۳۰ هزار نفر دانشجو با شرکت در این طرح وزارت بهداشت را در راستای اهداف و وظایف قانونی خود یاری داده‌اند.

بر این اساس مراسم قرعه‌کشی اهدای ۳۰ دستگاه تبلت، چهارشنبه ششم اردیبهشت‌ماه اولین روز پس مبعث رسول اکرم(ص) در محل معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با حضور برخی از مدیران و مسؤولان دانشگاهی برگزار شده و به قید قرعه به هر یک از ۳۰ دانشجو برنده، یک دستگاه تبلت از طرف معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اهدا خواهد شد.

مهلت شرکت در این طرح تا ساعت ۲۴ سه‌شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه بوده و این زمان به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

دانشجویان متقاضی برای شرکت در این طرح کافی است به پایگاه اطلاع‌رسانی مفدا به نشانی www.mefda.ir مراجعه کرده و بر روی بنر تبلیغاتی با نام «طرح پایش سلامت‌روان دانشجویان» کلیک کرده و وارد سامانه مربوطه شوند.

پس از ورود به سامانه با وارد کردن نام دانشگاه، شماره دانشجویی و کد ملی وارد صفحه شخصی شده و به سؤالات مطرح شده با دقت پاسخ دهند. در انتهای این فرآیند یک کدرهگیری( کد الکترونیکی) به هر فرد داده خواهد شد.

تنها دانشجویانی در قرعه‌کشی اهدای ۳۰ دستگاه تبلت شرکت داده می‌شوند که کد رهگیری از سامانه دریافت کرده باشند. دانشجویانی که کدرهگیری خود را فراموش کرده‌اند، با مراجعه مجدد به سامانه به این کد که برای هر فرد اختصاصی است، دسترسی خواهند داشت.

فیلم مراسم قرعه‌کشی و اسامی دانشجویان برنده ۳۰ دستگاه تبلت در روز چهارشنبه ششم اردیبهشت‌ماه در کانال خبری مفدا به نشانی telegram.me/mefda و وب‌سایت خبری مفدا منتشر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۹۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز

مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ۶ مرکز در البرز خدمات رایگان تخصصی سلامت روان به شهروندان ارایه می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ار کرج، ‌مجید نیک‌نژاد صبح امروز در حاشیه بازدید از  مراکز ارائه دهنده تخصصی سلامت روان یا همان مراکز " سراج " در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان البرز 6 مرکز تخصصی سلامت روان به اختصار "سراج " وجود دارد که به بیمارانی که از سطوح پایین تر برای درمان های تخصصی سلامت روان و پیگیری های مداوم بعد از ترخیص ارجاع شده اند ، به صورت رایگان خدمات تخصصی ارائه می کند. وی افزود: درمان های تخصصی سلامت روان گاها طولانی مدت و با هزینه های بالا انجام می شود اما مراکز سراج که دو مرکز در کرج و چهار مرکز دیگر در شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد، فردیس و اشتهارد  راه‌اندازی شده‌اند  که با حضور روانپزشک ، روانشناس و یک مددکار اجتماعی این خدمات را ارائه می دهند و برای بیمارانی که امکان مراجعه حضوری ندارند درمان در منزل و پیگیری تلفنی انجام می‌شود.

وی افزود: بیمارانی که از مراکز بهداشتی، بهزیستی، مدارس و دیگر سازمان‌ها ... به این مراکز ارجاع داده می‌شوند بیمارانی هستند که از اختلالات شدید روان یا افکار پرخطری مانند خودکشی و ... رنج می برند و علاوه بر درمان و پیشگیری از عود مجدد بیماری، ، خانواده های این بیماران نیز آموزش های لازم را دریافت می‌کنند.

وی یکی از نقاط قوت مراکز سراج را حضور مددکار اجتماعی دانست و تصریح کرد: مددکار فعال در این مراکز با ارتباطی که با دستگاه های مربوطه ایجاد می کند آسیب های اجتماعی مراجعین مثل فقر، بیکاری ، بی سوادی و ...بررسی و  پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • کودکان را از آغوش محروم نکنید/ رابطه بغل کردن با سلامت جسم و روان
  • تشریح‌ جزئیات برگزاری شصت و دومین جایزه نخبگانی البرز
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی
  • جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی چیست؟
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • تجلیل از فعالان حوزه سلامت روان مهاباد
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند