Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@21:50:13 GMT

تایید صلاحیت ۹۳.۴ درصد از کاندیداهای شورا در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۳۰۸۶۱

تایید صلاحیت ۹۳.۴ درصد از کاندیداهای شورا در استان مرکزی

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان مرکزی گفت: برخی از هیئت‌های اجرایی بدون توجه به وجود استعلام منفی، اقدام به تایید صلاحیت کاندیداها کرده‌اند و احساس می‌شود این اقدامات در راستای افزایش هزینه‌ رد صلاحیت‌ها برای هیئت نظارت بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان مرکزی در گفتگوی اختصاصی باپایگاه خبری صبحمحلاتگفت: هیئت‌های نظارت شهرستانی بدون سند هیچ کاری انجام نداده‌اند و تمامی اقدامات صوت گرفته در راستای احراز یا عدم احراز صلاحیت کاندیداهای محترم با وسواس انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمامی اقدامات هیئت‌های نظارت بر اساس اسناد موجود صورت گرفته است

وی ادامه داد: اسنادی به دست هیئت‌های نظارت رسیده است که ممکن است به دست هیئت‌های اجرایی نرسیده باشد و هیئت‌های نظارت نیز بر اساس همین اسناد اقدام و برخی از کاندیداها را رد صلاحیت کرده‌اند.

سلیمی با رد ادعای برخی از افراد و جریانات مبنی بر رد صلاحیت‌های سیاسی بیان کرد: به مردم اطمینان می‌دهم هیئت‌های نظارت شهرستانی بدون سند هیچ اقدامی را انجام نداده اند و در میان تایید و یا رد صلاحیت شده‌ها افراد شاخصی از هر دو جناح سیاسی اصلاح طلب و اصول گرا وجود دارد.

تایید صلاحیت ۹۳.۴ درصد از کاندیداها در مجموع کل استان

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان با اشاره به ثبت نام نزدیک به ۶ هزار نفر برای انتخابات شوراهای شهر و روستان و تایید ۵۵۵۶ نفر از داوطلبان افزود: در مجموع کل استان ۹۳.۴ درصد از کاندیداها تایید صلاحیت و ۶.۶ درصد نیز رد صلاحیت شده‌اند که این میزان از رد صلاحیت‌ها نیز بین هیئت‌های اجرایی و هیئت‌های نظارت مشترک بوده‌اند.

هیئت نظارت به هیچ وجه در خصوص تایید صلاحیت‌ها توصیه پذیر نیست

وی همچنین با اعلام امکان اعتراض به رد صلاحیت از طرف کاندیدا‌ها گفت: اعتراض به رد صلاحیت، حق قانونی کاندیداهاست و هیئت نظارت وظیفه دارد تمامی اعتراضات را مجددا بررسی کند و از آنجایی که هیئت‌ نظارت استان تنها بر اساس اسناد موجود تصمیم گیری می‌کند، کاندیداهای رد صلاحیت شده باید با مراجعی که اسنادی در خصوص آنها ارائه کرده‌اند مذاکره کنند؛ هیئت نظارت به هیچ وجه در خصوص تایید صلاحیت‌ها توصیه پذیر نیست و این اطمینان را به همه می‌دهم اجازه ضایع شدن حق افرادی که استعلام منفی برای آنها وجود ندارد را نخواهیم داد.

تایید صلاحیت با وجود استعلام منفی در برخی از هیئت‌های اجرایی

سلیمی در پاسخ به پخش شایعاتی مبنی بر تایید صلاحیت عده‌ای از کاندیداها با وجود استعلام منفی از مراجع چهار گانه در هیئت‌های اجرایی انتخابات اظهار کرد: متاسفانه مواردی مشاهده شده که برخی از هیئت‌های اجرایی بدون توجه به وجود استعلام منفی، اقدام به تایید صلاحیت کاندیداها کرده‌اند و خود هیئت‌های اجرایی باید پاسخگوی این اقدام خود باشند؛ احساس می‌شود این اقدامات در راستای افزایش هزینه‌های رد صلاحیت‌ کاندیداها برای هیئت نظارت بوده است.

طبق قانون با افراد و جریاناتی کهقبل از تکمیل فرایند احراز صلاحیت کاندیداها اقدام به انتشار اسامی کرده‌اند برخورد می‌کنیم

این نماینده مجلس تصریح کرد: هیئت نظارت به وظیفه قانونی خود و بر اساس قانون عمل خواهد کرد و تابع فشارها و توصیه‌ها نیست و تنها بر حسب اسناد و استعلامات از مراجع مربوطه اقدام می‌کنیم و اجازه دخالت هیچ کس در کار هیئت نظارت را نخواهیم داد. با افرادی که قبل از تکمیل فرایند تایید و یا رد صلاحیت کاندیداها اقدام به انتشار اسامی کرده‌اند بر اساس قانون برخورد خواهیم کرد و تمامی تحرکات کاندیداها و یا حامیان آنها در فضاهای مجازی در حال رصد است و قطعا با چنین افرادی برخورد می کنیم.

اسنادی در اختیار هیئت‌های نظارت قرار گرفته که ممکن است در اختیار هیئت اجرایی قرار نگرفته باشد

سلیمی اعضای هیئت‌های نظارت را افرادی با تقوا، دقیق، متعهد و آشنا به قوانین معرفی کرد و افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته تا کنون اعضای هیئت‌های نظارت، بدون سند، هیچ اقدامی نکرده‌اند. این امکان وجود دارد که اسنادی در اختیار هیئت‌های نظارت قرار گرفته که در اختیار هیئت‌های اجرایی قرار نگرفته است.

اجازه ضایع شدن حق نظام و افراد را نمی دهیم/اقدامات سلیقه‌ایبرخی از هیئت‌های اجرایی رصد می شود

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان در خاتمه خاطر نشان کرد: کار بررسی صلاحیت کاندیداها همچنان در هیئت‌های نظارت شهرستانی در حال انجام است و طبق قانون هنوز کار به هیئت عالی نظارت استان نرسیده است؛ هیئت نظارت بر انتخابات استان موارد ارجاعی را در موعد قانونی با دقت بیشتر بررسی می کند و اجازه ضایع شدن حق نظام و افراد را نمی دهد و این اطمینان را می‌دهم که هیئت‌های نظارت بدون اعمال سلیقه شخصی و یا سیاسی کار خود را ادامه خواهند داد و قطعا اقدامات سلیقه‌ای و سیاسی برخی از هیئت‌های اجرایی که بدون توجه به استعلامات اقدام به تایید افراد کرده‌اند از مبادی قانونی پیگیری خواهد شد.

لازم به ذکر است در روزهای اخیر و پس از اعلام اولیه نتایج تایید صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، برخی از افراد و جریانات سیاسی با انتشار بیانیه و اخبار متعدد تلاش کردند هزینه رد صلاحیت‌ها را بر دوش هیئت‌های نظارت قرار داده و اقدام هیئت نظارت را سیاسی جلوه دهند.

انتهای پیام/صا

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۳۰۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲

آفتاب‌‌نیوز :

میرمحمد غراوی صبح امروز، یکشنبه، در همایش بزرگداشت روز ملی شورا‌های اسلامی که در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، در جمع شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان تهران گفت: در طول سال گذشته، در شورای حل اختلاف استان تهران، ۱۲ جلسه تشکیل شده و ۱۴۲ مصوبه را در پی داشته است که از این تعداد، ۱۰۲ مصوبه مورد تأیید نظرات شورا‌های اسلامی شهر بوده است.

وی افزود: انتخاب شهرداران و تعیین اولویت‌های توسعه‌ای از وظایف اصلی شوراهاست که بر این اساس در سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های استان تهران واریز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران یادآور شد: در سال گذشته ۲۶ هزار میلیارد تومان بودجه در شهرداری‌های استان تهران محقق شده است که رشد ۵۷ درصدی بودجه و اعتبارات را نسبت به سال پیش از آن نشان می‌دهد.

غراوی با اشاره به اینکه سهم هزینه‌های جاری شهرداری‌ها ۶۰ درصد و سهم اعتبارات عمرانی ۴۰ درصد تعیین شده است، عنوان کرد: این در حالی است که طی سال گذشته در شهرداری‌های استان تهران ۳۹ درصد اعتبارات صرف هزینه‌های جاری و ۶۱ درصد صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

وی تأکید کرد: برآیند عملکرد شهرداری‌های استان تهران در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد با کاهش هزینه‌های جاری، تخصیص اعتبارات و منابع بودجه‌ای به پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای با رشد بسیار خوبی همراه بوده است.

بخشودگی عوارض نوسازی و افزایش تقاضای شهروندان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود، کمک به اجرای سیاست‌های دولت را از وظایف شورا‌ها برشمرد و گفت: در این راستا موضوع بخشودگی عوارض در احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری از اقدامات صورت‌گرفته در سال گذشته است، به‌طوری‌که در برخی از شهرداری‌ها این بخشودگی به ۱۰۰ درصد رسیده است.

غراوی تصریح کرد: بخشودگی عوارض نوسازی بافت‌های فرسوده موجب افزایش تقاضای شهروندان در شهرستان‌های استان به احیای بافت‌های فرسوده شده است.

وی در ادامه به عضویت ۲۵۱ نفر در شورا‌های اسلامی شهر‌های استان تهران اشاره و بیان کرد: سال گذشته تعدادی از اعضای شورا به‌واسطه برخی تخلفات تحت پیگرد قرار گرفتند و ۳۷ عضو شورای شهر و روستا بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید
بازداشت عضو شورای شهر و رئیس یکی از ادارات شهرداری سردشت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران خاطرنشان کرد: در شورای حل اختلاف برخی پرونده‌ها به سلب عضویت اعضا منجر شده است و در این بین ۱۸ عضو شورای شهر و روستا سلب عضویت شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • ۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند
  • شوراها پل ارتباطی مدیریت اجرایی و مردم هستند
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن