Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رييس هيات مرکزي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا اظهار کرد: در بررسي صلاحيت افراد نگاه‌هاي سياسي هيچ جايگاهي نبايد داشته باشد و ملاک مر قانون بوده است و هر کسي که نگراني و يا ابهامي در اين خصوص دارد مي‌تواند با مراجعه به مراجع معرفي شده شکايت خود را اعلام کند.

به گزارش ايسنا، محمد محمودي شاه‌نشين طي نشست خبري با حضور رسانه‌هاي مختلف، گفت: قانون ملاک عمل بوده و برخي از ردصلاحيت‌ها که البته هنوز نهايي نشده است بر اساس گزارشات هيات‌هاي حل اختلاف مستقر در استانداري‌ها بوده که البته امکان بازنگري و تجديدنظر در آنها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: طبق قانون علاوه بر مراجع چهارگانه، دو هيات به عنوان مرجع رسيدگي به عملکرد اعضاي فعلي شوراي شهر هستند که در فرمانداري‌ها و در وزارت کشور مستقر و نظرات خود را در خصوص صلاحيت افراد اعلام مي‌کنند اما گزارشات اين هيات‌ها در استعلام‌هاي مراجع چهارگانه منعکس نمي‌شود که البته بايد اين نقص نيز مرتفع شود اما عمده ردصلاحيت افرادي که در حال حاضر عضو شوراي شهر هستند از طريق اين مراجع بوده که البته همانطور که گفته شد آراي نهايي صادر نشد و هنوز زمان رسيدگي به شکايات وجود دارد.
رييس هيات مرکزي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا تصريح کرد: هيچ شخص به خاطر نگاه سياسي و گرايش حزبي خود از خدمت در شوراي شهر محروم نخواهد شد و شائبه بررسي صلاحيت سياسي افراد به هيچ وجه جايگاه حقوقي و قانوني ندارد.
وي در خصوص موضوع نامه دبير شوراي نگهبان و طرح نگراني‌هايي براي تاييد صلاحيت اقليت‌هاي ديني، گفت: رييس مجلس شوراي اسلامي در دستور صادره بر روي اين نامه تاکيد داشتند که طبق قانون عمل شود و بر اساس قانون نيز افراد عضو اقليت‌هاي ديني رسمي امکان حضور در شوراي شهر را دارند و هيچ کسي به خاطر اقليت ديني بودن ردصلاحيت نشده است.
شاه‌نشين افزود: در بررسي صلاحيت‌ها از کل 289 هزار و 777 نفري که براي کانديداتوري در شوراي شهر ثبت‌نام کردند پنج هزار و 749 نفر انصراف دادند و 55 هزار و 20 نفر در شهرها، 234 هزار نفر در روستاها در مرحله تاييد صلاحيت اوليه، تاييد صلاحيت شدند و به طور متوسط به عبارت ديگر 86 درصد ثبت‌نام‌کنندگان در شهرها تاييد صلاحيت شدند و حدود 80 درصد ثبت‌نام‌کنندگان در روستاها نيز صلاحيت‌شان تاييد شده که اين افراد براي حدود 243 هزار کرسي شوراهاي اسلامي شهر و روستا در سراسر کشور با هم رقابت مي‌کنند.
رييس هيات مرکزي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در ادامه تصريح کرد: اشخاصي که نسبت به ردصلاحيت خود اعتراض دارند با حضور در هيات‌هاي نظارت مي‌توانند اعتراض خود را مطرح کنند اما بايد توجه داشت بر اساس قانون خود افراد بايد اعتراض خود را پيگيري کنند و وکيل يا نمايندگان داوطلبان امکان پيگيري پرونده را ندارند و از هفتم تا شانزدهم ارديبهشت ماه شکايات مورد رسيدگي قرار مي‌گيرد و 17 ارديبهشت نتايج نهايي بررسي صلاحيت افراد به صورت رسمي اعلام عمومي مي‌شود و 18 تا 20 ارديبهشت فرمانداري‌ها موظف به اعلام اسامي در سايت خود و ساير روش‌هاي اطلاع‌رساني عمومي هستند و در ادامه از 21 ارديبهشت تا 27 ارديبهشت ماه کانديدايي که تاييد صلاحيت آنها نهايي شده امکان تبليغات انتخاباتي را دارند و 28 ارديبهشت روزي است که تبليغات تخلف محسوب مي‌شود.
وي در پايان خاطرنشان کرد: در اين انتخابات براي اولين بار با همکاري وزارت کشور در 145 شهر به طور قطعي انتخابات الکترونيکي برگزار مي‌شود و در استان تهران نيز 18 شهر که اعضاي شوراي شهر آنها 9 و 7 نفره هستند منتخبين خود را با راي‌گيري الکترونيک مي‌شناسند.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۳۱۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،اسکندر سجادی با اشاره به نقش شورای شهر و شهرداری در توسعه شهری، اظهار کرد: اگر قوانین موجود در قانون شوراها به نحو مطلوب اجرا شود در توسعه شهرها و روستاها نقش مهمی خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر میاندوآب با بیان اینکه شوراها بازوی اصلی دهیاران در روستاها و شهرداران در شهرها هستند، افزود: شهرداران و دهیاران می‌توانند با کمک شوراها در توسعه و آبادانی شهرها و روستاها گام بردارند.

وی گفت: شوراها برحسب وظایف خود تصمیم‌گیری می‌کنند و اگر اجرایی شود پیشرفت حاکم در شهرهای دنیا، در ایران هم اتفاق می‌افتد.

سجادی تصریح کرد: در دولت سیزدهم از نظر مالی نسبت به شوراها و شهرداری‌ها توجه خوبی شده و اگر تداوم داشته باشد از تمامی ابعاد، شهرها توسعه می‌یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر میاندوآب با تأکید بر درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، اظهار کرد: اگر این موضوع عملیاتی شود؛ می‌تواند نویدبخش روزهای خوب برای شهر باشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه فعالیت‌های انجام‌گرفته در سطح شهر ملموس بوده و این را در اظهارنظرها و ابراز رضایت مردم می‌توان دید، گفت: اینکه شهروندان در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر از بهبود شرایط ابراز رضایت دارند؛ این نشان می‌دهد که در شهر حرکتی به‌سوی توسعه، آبادانی و پیشرفت انجام شده است.

سجادی با اشاره به اینکه شورای شهر با مصوبات خود همواره کمک‌حال شهردار بوده است، اظهار کرد: شورای شهر با مصوباتی که لازم بوده به شهرداری کمک کرده است و این موضوع تأثیر خود را در تمام جوانب نشان می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر میاندوآب با بیان اینکه امروز در همه مناطق بر اساس ضوابط و طرح‌های توسعه‌ای شهر، فعالیت عمرانی انجام می‌شود، گفت: همه نقاط شهر را به یک‌چشم دیده و برای ما مناطق و افراد هیچ فرقی ندارند.

وی با اشاره به اینکه همواره در راستای کمک به مردم و تسهیل شرایط قدم برداشته‌ایم، تصریح کرد: مجموعه شورای شهر و شهرداری در خدمت مردم بوده و از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهر را عملیاتی کند
  • اجلاسیه هم‌اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم برگزار می‌شود
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • حسن روحانی دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟