Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@18:25:30 GMT

ریل گذاری خط آهن هرات و خواف متوقف شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۳۱۳۹۸

ریل گذاری خط آهن هرات و خواف متوقف شد

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات دلیل توقف کار ریل گذاری خط آهن هرات و خواف را در فاز سوم، کشته شدن یک کارگر افغان در زمان کار روی این پروژه عنوان کرد.

این کارگر افغانستانی در مربوطات ولسوالی غوریان ولایت هرات در حال کار در فاز سوم از پروژه خط آهن هرات و خواف کشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهاد خاطر نشان ساخت که بررسی ها برای ادامه کار این پروژه در جریان است و به زودی کار ساخت فاز سوم آن از سر گرفته خواهد شد.

سخنگوی والی هرات در حالی از توقف این پروژه زیر بنایی در افغانستان سخن می گوید، که بستگان کارگر کشته شده، در هرات ضمن این که اظهار داشتند که از شرکت کارفرمای این پروژه به دلیل سهل انگاری به دادگاه های عدلی و قضایی شکایت کرده اند، مسئولان محلی را برای بازخواست شرکت کارفرما ناتوان می دانند.

ادعایی که سخنگوی والی هرات ضمن بی اساس خواندن آن، در رابطه می گوید؛ که پرونده به نهاد های عدلی و قضایی سپرده شده و در حال سپری کردن موارد قانونی خود است.

به گفته سخنگوی والی هرات دو تن در پیوند به این پرونده در حال حاضر توقیف هستند.

گفته شده که یک تن از افراد بازداشت شده، مهندس ایرانی ناظر بر کار پروژه می باشد.

از سویی دیگر مسئولان کنسولگری ایران در هرات، در گفتگو با شفقنا اظهار داشتند که مشکل توقف این پروژه بررسی شده و چندان جدی نیست، و به زودی فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.

خط آهن خواف و هرات در سه فاز به طول 138 کیلومتر ساخته خواهد شد.

این پروژه با کمک دولت جمهوری اسلامی ساخته خواهد شد، اما به احتمال زیاد مشکلی که در حال حاضر در جریان کار فاز سوم آن رخ داده است که باعث توقف آن گردیده، بهره برداری از این خط آهن را به تعویق خواهد انداخت.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید


منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۳۱۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی تا پیش از ظهر امروز در استان

میرحسینی کارشناس هواشناسی استان یزد گفت: میزان بارش‌ها در روزهای اخیر در استان بدین شرح بوده است: ابرکوه ۲۶/۲، فراغه ۲۱/۸، اردکان ۳/۳، چادرملو ۲۱/۴، بهاباد ۱۸، همیجان ۳۱/۶، آسفیج ۲۱/۵، بافق ۱۳/۶ ،تفت ۲۱/۱، اسلامیه ۳۲/۶، ده بالا ۴۴/۵، دره شیر سانیج ۳۴، طزرجان ۳۲، مهریز ۲۰/۸، منشاد ۶۲/۹، گل افشان ۴۲ ،بنادک سادات ۳۷/۶، زارچ ۷/۳ ،دربید ۲۷/۵، مروست ۲۱/۵، هرات ۱۲/۹، چاهک ۲۱/۵، میبد ۳/۶، اشکذر ۵/۳، هامانه ۳۲ ، فرودگاه یزد ۱۰/۱ و خویدک ۱۵ میلیمتر.   او افزود:  تا پیش از ظهر فردا، بارش ها کمتر و پراکنده می‌شود و بیشتر بارش ها در مناطق شرقی در  شهرستان های بافق و بهاباد و مناطق جنوبی استان در شهرستان های  هرات و مروست اتفاق خواهد افتاد.   میرحسینی اظهار داشت: از ظهر شنبه تا پیش از ظهر یکشنبه بازهم شاهد بارش‌های پراکنده  در استان خواهیم بود. باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • گل والی تماشایی مطلق‌زاده به گل گهر (گل گهر 2-2 استقلال خوزستان)
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • فعالیت سامانه بارشی تا پیش از ظهر امروز در استان
  • واکنش ایران به حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی؛ این یک پروژه است
  • آغاز عملیات حفر چاه آب شرب در روستا‌های خواف
  • ۲۵ کشته و زخمی بر اثر حادثه ترافیکی در بادغیس
  • توزیع بیش از ۱۳۰ هزار جلد پاسپورت در هرات
  • صادرات خدمات فنی مهندسی حوزه آب به ۲۰ کشور در جهان
  • اجرای پروژه های آبی توسط مهندسان ایرانی در ۲۰ کشور جهان
  • تجمع مردم خواف در حمایت از حمله موشکی سپاه به اسرائیل غاصب