Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نامزد حرب موتلفه گفت:‌ من دنيا را بسيار خوب مي‌شناسم و بر راه‌هاي تعامل با مردم دنيا اشراف کامل دارم.
به گزارش خبرنگار سياسي ايلنا، سيد مصطفي ميرسليم در نشست خبري خود متن فرانسوي را خواند که ترجمه آن به شرح ذيل است.

او گفت: مي‌خواهم در اين فرصت و از همين آغاز کار، با مردم دنيا به صورت مستقيم سخن بگويم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من از ديار مردمي بزرگ، سرزميني کهن و تمدني فاخر با شما صحبت مي‌کنم که در همه تاريخ پر افتخار خود مهد راستي و درستي بوده است و جايگاه ممتازي در تمدن بشري داشته است.
عضو حزب موتلفه اسلامي يادآور شد: براي مواجهه با دنيا بايد ساير کشورها را خوب شناخت. تندروي و کندروي در سياست خارجي، نسبت به کشورهاي جهان محصول عدم شناخت صحيح است. شناخت من از غرب، رسانه‌اي و روزنامه‌اي نيست. سال‌ها در فرانسه و در ميان مردم غرب زندگي، تحصيل و کار کرده‌ام.
او با بيان اينکه من دنيا را بسيار خوب مي‌شناسم و بر راه‌هاي تعامل با مردم دنيا اشراف کامل دارم، گفت: امروز فقر، نابرابري و تروريسم درد مشترک همه مردم دنياست. امروز همه مردم آسيا، اروپا، آفريقا و آمريکا نتايج دردناک سياست‌هاي مخرب منجر به تخريب محيط زيست، گسترش جنگ و تروريسم، افزايش قربانيان فقر و نابرابري و تخريب پايه‌هاي اخلاقي را مشاهده مي‌کنند و از آن رنج مي‌برند.
ميرسليم تاکيد کرد: فهم مشترک از مسائل اساسي انساني و موضوعات بنيادين جهاني مي‌تواند مبناي درک متقابل و تلاش براي همکاري‌هاي مشترک بر پايه انصاف و اخلاق باشد. اولويت سياست خارجي من، تبديل جمهوري اسلامي ايران به مرکز امن تبادلات فراقاره‌اي از طريق تکيه بر اشتراکات و گسترش گفت‌وگو و تعامل سازنده در سطح منطقه‌اي و بين‌المللي است. هديه ما به مردم جهان، گام برداشتن در مسير تحقق راستي و درستي است، براي پي‌ريزي بنيان‌هاي يک تعامل صحيح و شرافتمندانه براي ساختن دنيايي پر از پيشرفت، اعتماد، امنيت و آرامش لازم است.
کسي جرات ندارد از من درخواست کناره‌گيري کند
ميرسليم در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا مبني براينکه با توجه به حضور ابراهيم رييسي و محمدباقر قاليباف در عرصه انتخابات اگر از شما خواسته شود به نفع کسي کناره‌گيري کنيد چه اقدامي انجام مي‌دهيد، گفت: کسي جرات ندارد از من درخواست کناره‌گيري کند اما از همکاري آنها استقبال خواهم کرد و هرکسي که نيت خير داشته باشد دستم را به سوي آن دراز مي‌کنم.
نسبت به تخلفات قاليباف در شهرداري تهران حساسيت نشان دادم
او در پاسخ به سوال ديگر ايلنا مبني بر اينکه در رسانه‌ها مطرح شده است که شما نامه‌اي در مورد تخلفات قاليباف نوشته‌ايد در خصوص چه مواردي بوده و به کجا رسيده است، گفت‌: در رابطه با شکايت از قاليباف در ذات وجود من نهفته است که نمي‌توانم با تخلف کنار بيايم و هيچ فرقي نمي‌کند. موارد مختلفي از خلاف و اشکال پيش آمده که نسبت به آنها حساسيت نشان داده‌ام و به عنوان عضوي از حزب پيگيري کرده ام.
سال 93 نسبت به تخلفات شهرداري تهران هشدار دادم
او افزود: در درجه اول به عنوان عضوي از مجمع تشخيص مصلحت نظام پيگير تخلفات بوده‌ام و در روزهاي اول سرکار آمدن قاليباف او به منزل من آمد و با او صحبت کردم و خيرخواهش بودم و در اسفند 1393 به او گفتم که در شهرداري خلاف‌هايي صورت مي‌گيرد که قاليباف پاسخ داد دست روي دلم نگذار، واويلاست. به او گفتم بايد آنها را درست کني و اعمال بايد درست انجام گيرد. اگر اين کار صورت نگيرد به ضرر مردم تمام مي‌شود و چه از طرف من و چه از طرف برادر من باشد هيچ فرقي نمي‌کند.
نبايد با دروغ و دقل ظاهرنمايي کرد
ميرسليم تاکيد کرد: اگر من هم دچار خلاف شوم بايد به من تذکر داده شود و بايد از آن استقبال کنم نه اينکه رنجيده‌خاطر شوم لذا در صحنه سياست هرکس گرفتار اشتباه شد بايد سريعاً اشتباه خود را تصحيح کند نه اينکه با دروغ و دقل بخواهد ظاهرنمايي کند. اين موارد غلط و قابل قبول نيست و توهين به مردم محسوب مي‌شود.
نامزد انتخاب رياست جمهوري افزود: در آينده هم اگر من دچار اشتباه شوم از انتقاد ديگران استقبال مي‌کنم و زود خود را اصلاح خواهم کرد و اين ويژگي کار حزبي است و ما در اين رابطه آموزش ديده‌ايم. از مرحوم بهشتي آموزش ديده‌ايم که چطور در برابر حق سر تعظيم فرود بياوريم و نبايد در مقابل انتقاد ديگران گردن کلفتي کنيم ، در برابر حق گردنمان از مو باريک‌تر است و همين‌گونه به احقاق حق مردم مي‌پردازم. از قوه مقننه و قضائيه خواهيم خواست که کمک کنند که حق مردم احقاق شود و شهرداري هم بايد همين گونه باشد.
مبارزه با قاچاق به اشتغال جوانان کمک مي‌کند
ميرسليم در ادامه با اشاره به بحث قاچاق در کشور گفت: اگر جلوي قاچاق گرفته شود زمينه مناسبي پيدا مي‌کنيم که توليد داخلي را جايگزين کنيم و توليد داخلي يعني پيشرفت و زمينه مناسب براي بهبود کار و فعاليت در جامعه مبارزه با قاچاق و مبارزه با واردات بي‌رويه مي‌تواند در امر توليد موثر باشد و اين زمينه مي‌تواند در ميان مدت به اشتغال جوانان ما کمک کند و حتي موجبات صادرات و ارزآوري در کشور را فراهم کند.
او در پاسخ به اينکه چرا با نماد کار و کارگري وارد عرصه انتخابات شديد و آمارها نشان مي‌دهد که ميزان اشتغال مطلوب نيست، برنامه شما در اين زمينه چه خواهد بود گفت: اهتمامي از سوي دولت يازدهم براي مهار تورم صورت گرفت اين سياست با توجه به آثار و تبعاتي که در برداشته است مورد بررسي است اگر از ابتدا به نصيحتي که به دولت شد توجه مي‌شد در جوار آن مهار تورم به رکود نمي‌رسيديم يا به اين صورت تشديد نمي‌شد.
مردم نبايد از نظام مايوس شوند
ميرسليم با اشاره به بحث مديريت گفت: بسياري از صنايع ما با مشکل مواجه شدند، لذا آمادگي برخورد با بحران را داشته‌اند و نتوانستند خود را با اين سيستم تطبيق دهند. البته بايد گفت در داخل با برخي مسائل مواجه بوديم اما اقتدار ايران آنقدر زياد است که با اتکا بر جوانان مبتکر مي‌توانيم از پس خود به راحتي برآييم.
او با بيان اينکه در زمان جنگ تحميلي توانستيم علي‌رغم تحريم‌هايي که عليه ايران صورت گرفت با خوداتکايي از پس مشکلات برآييم و امروز قطعاً مي‌توانيم مشکلات را هموار کنيم، گفت: اين مساله نيازمند مديراني است که غيورانه متکي به خود باشند و خودباختگي از خود بروز ندهند و اين راه‌هايي است که بايد در شناسايي وضع موجود به آن توجه شود. مردم نبايد از نظام مايوس شوند و ما به کمک آنها در ساختن کشور نيازمنديم.
حق خود را در مجامع بين‌المللي پيگيري مي‌کنيم
نامزد حرب موتلفه در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه برنامه شما در مورد برجام چيست و چه برنامه‌اي براي ارتباط با کشورهاي غربي داريد، گفت: با تمام کشورهايي که در جهان با ما دوست هستند و راه ظلم و سلطه‌گري را پيشه نکردند همکاري داشته و خواهيم داشت. لذا جمهوري اسلامي ايران در طول 38 سال گذشته ثابت کرده به هيچ وجه خشونت‌گرا نيست و با 200 کشور دنيا مناسبات خوبي داريم از جمله با کشورهاي غربي تعاملات متعددي داشته و داريم به ويژه در اروپا. بنابراين آينده همکاري ما و برنامه‌هاي ما به صورت مبادلات تجاري، فرهنگي، سياسي قوي، برمبناي حفظ استقلال خود در کشور است و بدون اينکه بخواهيم ايران را به عنوان بازاري براي ديگران تبديل کنيم با مناسبات تجاري و پاياپاي همه دست به دست هم دهيم تا ايران را به رفاه و سعادت بيشتر نزديک کنيم.
ميرسليم در رابطه با برجام گفت: کوشش‌هاي ارزشمندي از طرف دولت جمهوري اسلامي در طول چهار سال گذشته صورت گرفت تا حقانيت ما بتواند براي همه مردم دنيا شناخته شود. هرچند که اگر دنيا توجه مي‌کرد با توجه به ديدگاه مقام معظم رهبري که معتقد بودند جمهوري اسلامي هيچ گاه به دنبال مجهز کردن خود به سلاح‌هاي کشتار جمعي نيست بنابراين هرگونه اتهام نسبت به ايران مبني بر استفاده از سلاح کشتار جمعي اتهامي خطا بوده است. در چارچوب آنچه به عنوان برجام مشهور است مشخص شده است که جمهوري اسلامي مظلوم واقع شده است و متاسفانه با روي کار آمدن رئيس‌جمهور جديد آمريکا خلاف آن احساس شد و ما اميدوار بوديم امضاء‌کنندگان به تعهداتشان پايبند باشند و همکاري آمريکا و غرب محقق نشد و اين حق خود را در مجامع بين‌المللي پيگيري خواهيم کرد.
محروميت نبايد به حيثيت و شخصيت مردم آسيب وارد کند
او در پاسخ به اينکه درباره مناطق کم‌برخوردار چه برنامه‌اي در دستور کار داريد، گفت: رفع محروميت براي ما اولويت است و براي رسيدگي به محرومان اولويت قائل هستيم و هرجا که باشند رفع محروميت براي ما در اولويت است و بايد شخصيت ايرانيان محترم شمرده شود و محروميت نبايد به حيثيت و شخصيت مردم آسيب وارد کند.
نامزد حزب موتلفه افزود: نقاط محروم به دليل اينکه در مناطق مرزي واقع شده‌اند و موقعيت نامناسبي به لحاظ دشمنان داشتند نتوانستند از همه زمينه‌هاي لازم برخوردار شوند. ان‌شالله در دولت ما اين مشکل برطرف مي‌شود و با توجه به اينکه در مناطق غربي کشور امکانات خوبي به لحاظ طبيعي و معدني وجود دارد و اينکه قابليت بسيار خوبي که مردم مناطق مرزي با فداکاري از خود نشان دادند مي‌توانند در دنياي اصلاح مشکلات هم از خود اين فداکاري‌ها را نشان دهند و از پس اين مشکلات بر خواهيم آمد و در حال حاضر برنامه‌ريزي براي مناطق محروم صورت گرفته است و براي بررسي ويژگي‌هاي کرمانشاه به اين استان سفر کردم.
او در رابطه با احزاب و مذاهب بيان کرد: در جمهوري اسلامي بايد آنچه در قانون اساسي آمده محقق شود و همه با هم برابر هستند.
ميرسليم در پاسخ به اينکه برنامه شما براي تعامل با مجلس شوراي اسلامي چيست، گفت: مجلس خانه ملت است و نمايندگان ملت در آنجا جمع مي‌شوند که قوانيني را که براي صلاح ملت لازم است تدوين کنند و بر روي همکاري مجلس حساب مي‌کنيم و اميدواريم اين همکاري خوب بين دولت و مجلس برقرار بماند و با زمينه قانوني مناسب بتواند به انجام برسد و در حال حاضر گروه سياسي قوي به عنوان فراکسيون در مجلس حاضر است که بتواند منويات ما را به لحاظ تشکيلات حزبي و از طريق دولت به استحضار مجلس برساند.
با بي‌بندوباري و شلختگي هنري مخالفيم
او در رابطه با برنامه‌ و نظرش در مورد هنر و سينما گفت: سينما فقط هنر نيست بلکه آثار و تبعات اجتماعي گسترده دارد و هنر هم بايد براي مردم باشد و رييس‌جمهور آينده بايد به هنر، سينما و فرهنگمتعهد باشد و نظام و آرمان‌هاي نظام را درک کرده و با اين درک صحيح مبادرت به خلاقيت کند.
ميرسليم با اشاره به دوران رياست بر وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: در آن دوران شاهد نمونه‌هاي خوبي از آثار و فيلم‌هايي که تهيه شد بوديم و به لحاظ ارتقاي هنري در همان مبنا براي ارتقاء فرهنگ و سينما کوشش خواهيم کرد و همه اينها به جهت خدمت به مردم با حفظ آرمان‌هايي که در قانون اساسي تاکيد شده خواهد بود و با بي‌بندوباري و شلختگي هنري و ابتذال و مواردي که روحيه مردم را نسبت به کشور به ياس مي‌کشند مخالفت خواهيم کرد.
او ادامه داد: از همه فرهنگ‌دوستان و هنردوستان مي‌خواهيم که ما را با خلاقيت خود ياري دهند.
کساني که برجام را محترم نشمردند بايد پاسخگو باشند
ميرسليم با اشاره به فضاي مجازي گفت: فضاي مجازي که اخيراً اوج پيدا کرده است داراي آسيب‌هايي است که به کمک جوانان کشور با توليدات نرم‌افزاري آنها بايد به گونه‌اي اقدام کنيم که گرفتار آفت‌هاي اين فضاي مجازي و به انحراف کشاندن اين جوانان نباشيم و اين کاري است که بايد با حمايت دولت پيش برود.
او در پاسخ به سوالي در خصوص ادامه برجام گفت: برجام براي ما معاهده‌اي است که جنبه بين‌المللي دارد و کساني که آن را محترم نشمردند بايد پاسخگو باشند و هرآنچه که بايد انجام مي داديم تا صداقت جمهوري اسلامي به اثبات برسد را حتي بيشتر از آنچه بايد، انجام داده ايم؛ اما متقابلاً آنچه 1+5 متعهد شد تحقق نيافت؛ بلکه متاسفانه تحريم‌هاي جديدي به بهانه‌هاي ديگر اضافه شد. بنابراين آمريکايي‌ها و اروپاييان بايد پاسخگوي آن باشند که چرا متعهد به امضاي خود نماندند. در مجامع بين‌المللي پيگيرحقوق مان خواهيم بود.
ميرسليم در رابطه با اينکه اولويتش براي حل مشکلات جوانان چيست؟ گفت: مشکلاتي که جوانان پيش‌روي خود دارند اعم از اشتغال، تشکيل خانواده و برخورداري از مسکن است که بايد به آن توجه کرد. در درجه اول به موضوع اشتغال مي‌پردازيم و در صورت حل آن زمينه مناسب براي ازدواج پديد مي‌آيد و کمک خواهيم کرد تا مسکن شايسته و نه سرهم بندي شده که اعتبارات کشور را به فنا بدهد مهيا شود. مسکني که مهندسي باشد. من به عنوان «مهندس ميرسليم» مي‌دانم چه مي‌گويم. اين مسکن بايد تهيه شود و به صورت ارزان در اختيار جوانان قرار بگيرد. هر سه مشکلي که در مقابل جوانان است به کمک ابتکارات خود جوانان که هميشه در صحنه بودند قابل حل خواهد بود.
در هيات دولت من، حضور جوانان برجسته خواهد بود
او تاکيد کرد:‌ خواهيد ديد که در هيات دولت من، حضور جوانان برجسته خواهد بود. لذا به قابليت‌هاي سياسي و فکر ارزشمند و ابتکار جوانان اعتقاد داريم و براي رشد از آن استمداد خواهيم طلبيد.
موتلفه پاي تصميمي که گرفته است خواهد ايستاد
اين کانديداي رياست جمهوري در پاسخ به اينکه آيا گفتگويي در ميان اصولگرايان انجام شده است که شما به نفع ديگران کنار برويد يا ديگران به نفع شما کناره‌گيري کنند، گفت: انتخاب من پيش از اينکه جمنا نامزدهاي خود را بخواهد معرفي کند براساس چارچوب تشکيلاتي و سياسي حزب موتلفه صورت گرفته است. بنابراين حزب موتلفه پاي تصميمي که گرفته است خواهد ايستاد و برنامه‌ها و روش حکومتي خود را براي مردم تشريح مي‌کند
با جمنا اختلاف سليقه داريم
او افزود: دوستان ما در جمنا از نظر اهداف و نيت با ما شريک هستند و قطعاً در صورت موفقيت از برادران و خواهران خوب خود در جمنا کمک خواهيم گرفت. همانطور که از بقيه افراد شايسته در کشور کمک خواهيم گرفت؛ اما در سلايق، جمنا با ما اختلاف دارد و خوب است که به عهده مردم بگذاريم که تشخيص دهند کدام سليقه پاسخگوي نيازهاي آنها است.
باهنر بهتر است به کارهاي خود برسد
او در رابطه با اينکه باهنر در جلسه شب گذشته بيان کرده به احتمال زياد ميرسليم کناره‌گيري مي‌کند تاکيد کرد: ما تصميم را در حزب مي‌گيريم و اقدامات من از زبان خودم بايد بيان شود و ديگران از طرف من حق ندارند اين کار را بکنند. ما آمده‌ايم به مردم خدمت کنيم و تا آخر ادامه خواهيم داد. از آقاي باهنر هم ممنون مي‌شوم و بهتر است به کارهاي خود برسند.
نبايد يارانه را ابزار تبليغات انتخاباتي قرار داد
ميرسليم در پاسخ به سوالي در خصوص پرداخت يارانه ها و اينکه آيا در صورت پيروز شدن آن را ادامه مي‌دهد و مقدار آن تغيير خواهد کرد يا خير؟ گفت: قانوني داريم به نام هدفمندي يارانه ها که بسيار خوب است؛ اما بايد درست اجرا شود. اگر قانوني 12 بند دارد بايد تمام بندهاي آن اجرا شود. متاسفانه شاهد درست اجرا شدن اين قانون نبوديم. بايد با اولويت به محرومان رسيدگي شود. انشالله در دولت من آنچه به محرومان خواهد رسيد بيشتر است و اين امري قطعي است؛ اما ه بندهاي اين قانون توجه خواهيم کرد که کمک کردن به توليد است. لذا اگر توليد در اين کشور تقويت شود خود موجب بهبود فراوان مي‌شود که در مقابل آن يارانه نقدي ارزش و اهميتي نخواهد داشت. سه درصد يارانه ها بايد به وضعيت بهبود توليد تعلق مي‌گرفت. تعجب نکنيد اگر شرايط کشور در رابطه با اشتغال و توليد دچار بحران شود. قانون بايد درست اجرا شود.
او تاکيد کرد: بايد از يارانه‌ها به صورت ثمربخش استفاده کرد و نبايد آن را ابزار تبليغات انتخاباتي قرار داد.
هر وقت دولت آمريکا آدم شود مانعي براي همکاري با دنيا نخواهيم داشت
ميرسليم رابطه با برنامه هايش براي بهبود روابط با دولت ايالات متحده گفت: اين سوال را بايد از دولت ايالت متحده پرسيد که تاکنون اهتمامي از خود نشان نداده است تا حقوق ملت ايران را به رسميت بشناسد. در طول اين سال‌ها به کرات از سوي دولت آمريکا مورد هجمه قرار گرفته است. هيچ مورد و مصداقي در طول 50سال گذشته نيست که دولت آمريکا خواسته باشد خيري به ايراني‌ها رسيده باشد. هر وقت دولت آمريکا آدم بشود و بخواهد با توجه به کرامت‌هاي انساني با اين ملت شريف و انقلاب عظيم مواجه شود مانعي براي همکاري با دنيا نخواهيم داشت.
دليل همکاري موتلفه با احزاب کمونيستي
او در پاسخ به اينکه دليل ارتباط حزب موتلفه با توجه به اعتقادات مذهبي- اسلامي اين حزب، با احزاب کمونيستي چين، ونزوئلا، کوبا و کشورهاي کمونيستي چيست؟ گفت: همکاري ما با اين کشورها مناسباتي دارد که در درجه اول با توجه به دشمني آنها با آمريکا است. ما جبهه اي که در مقابل آمريکا و روش‌هاي استکباري آن مواجه شده است را به رسميت مي‌شناسيم. اگر با چين، کره‌شمالي و ونزوئلا دست به دست هم مي‌دهيم براي اين است که در برابر رفتارهاي استکباري آمريکا بايستيم و به دليل اعتقادات مذهبي نيست، بلکه به دليل مقاومت در برابر شيوه‌هاي ظالمانه اي است که آمريکا در برابر دنيا با جهان‌خواري خود اتخاذ کرده‌ است. هرجا که ايستادگي شود در برابر ستمگري به ياري کساني خواهيم رفت که مستضعف شدند و به آنها ستم شده است.
او با اشاره به رفتارهاي تروريستي آمريکا در منطقه گفت: در خاورميانه مشاهده مي‌کنيم چگونه جريان‌هاي تکفيري رشد کرده، به القاعده کمک کرده‌اند و داعش را عملاً پشتيباني مي‌کنند. ما در برابر خيانت‌هايي که به نسل بشري مي‌شود ايستادگي خواهيم کرد و هر جبهه‌اي که در اين راستا تشکيل شود صرفنظر از بينش‌هاي ديني با آن همراهي مي‌کنيم. اين پيوندهاي ما ترويج‌کننده نوع ايستادگي در مقابل ظلم در دنيا است. البته کسي که نوکري آمريکا را در منطقه مي‌کند و ترويج‌کننده برنامه‌هاي اوست صهيونيست‌ها هستند.
در زمينه انرژي خورشيدي سرمايه‌گذاري اساسي نکرده‌ايم
او در خصوص برنامه هاي خود براي رونق و رشد اقتصادي بيان کرد: برنامه هاي دولت يازدهم براي رسيدن به رشد 8 درصدي در کشور را تمجيد مي کنيم اما اين ادعا را که به رشد 8 درصدي رسيده‌ايم بها توجه به اين مفهموم که هر درصد صد هزار شغل ايجاد ميکند را تاييد نمي‌کنم لذا بايد عمده اين رشد با فروش نفت خام حاصل مي‌شد اما فروش نفت خام را جزو سياست‌هاي خود نمي دانيم و از سرمايه نفت و گاز مي‌خواهيم به عنوان مزيت برجسته جمهوري اسلامي استفاده کنيم.
او ادامه داد: نفت و گاز، مواد اوليه توليد محصولات مياني بسيار ارزشمندتر از سوختي است که الان دارد با ارزش افزوده 5 درصد تامين مي‌شود يا به صورت نفت خام به خارج از کشور صادر مي‌شود و اينها در سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي تعريف شده‌اند. يکي از بندهاي سياست اقتصاد مقاومتي اين است که در فروش نفت خام ما متوجه فقط يک خريدار نباشيم و تنوع بخشي داشته باشيم. اصل اين است که از نفت و گازمان به عنوان سرمايه استفاده کنيم و فروش نفت خام درآمد براي ما نباشد بلکه سرمايه را تامين کند تا براي آيندگان بماند.95 درصد نفت يا خام‌فروشي و يا صرف تبديل شدن به سوخت در کشور مي‌شود و چرا ما نبايد به دنبال انرژي‌هاي تجديدپذير برويم لذا ايران در منطقه‌اي است که مي‌تواند از انرژي خورشيدي استفاده کند و در اين زمينه متاسفانه سرمايه‌گذاري اساسي نکرده‌ايم.
همه روساي جمهوري به نوعي کم و بيش دچار خودکامگي شدند
ميرسليم در رابطه با ارتباط با رهبري گفت: در ابتداي صحبت‌هايم نويدي دادم که ما آمده‌ايم مژده دهيم که گرفتار خودکامگي نخواهيم شد و اگر مي‌بينيد روساي جمهور از بني‌صدر تاکنون منهاي هشت سال رياست آيت‌الله خامنه‌اي و شهيد رجايي هرکدام به نوعي کم و بيش دچار خودکامگي شدند به دليل وابستگي‌هايي است که مانع مي شود که خودکامگي شکل گيرد را نداشتند. اگر بنده به عنوان رئيس جمهور پيروز شوم يک فرد نخواهم بود بلکه چهارچشمي اعضاي حزب موتلفه من را مي‌پايند که مبادا از خطوط صحيحي که رئيس جمهور بايد مراعات کند انحراف پيدا کند و اين قطعي است.
او در ادامه اين نشست در رابطه با نقد دولت يازدهم گفت: دولت يازدهم وجه همت خود را در اداره کشور به صورت جاري آن قرار داد و انگار اگر مناسبات ما با آمريکا و غرب درست شود مي‌توانيم با فروش نفت و درآمد حاصل از آن کشور را اداره کنيم و مسائل آرماني مطرح نبوده است و راه‌حل آسان آن با پيش‌فرض اينکه مي‌توان به ارتباط با غرب دست يافت براي اينکه تحريم‌ها برداشته شود تکيه شد اما محقق نشد و تحريم‌ها باقي ماند و تشديد شد و نتوانستند به آنچه فکر مي‌کردند دست پيدا کنند.
کشور را از تمام عناصر فساد اقتصادي و انحراف پاک خواهيم کرد
او با بيان اينکه وقتي اقتصاد مقاومتي مطرح مي شود به معني اين است که اصالت را به خود مي‌دهيم، گفت: از تجربيات کشورهاي ديگر استفاده مي‌کنيم اما دل در گرو آنها نبسته‌ايم. مشکلات خود را بايد خوب درک کنيم و براي آن راه‌حل مناسب با فرهنگ جاري کشور مهيا شود و اين به معناي درون‌زايي است. اتکاي ما به قابليت‌هايي است که در ايران وجود دارد و جوانان ما از لحاظ استعداد برجستگي‌هاي فراواني دارند و در همه دنيا با موفقيت روبرو بوده‌اند. دولت بعد از چهار سال فرصت‌سوزي در فروردين 96 شروع به تعريف و تمجيد از اشتغال و اقتصاد مقاومتي کرده است. چرا فرصت را از دست داد، چرا به عشق اينکه برجام محقق شود و آمريکا چهره خوش به شما نشان دهد فرصت را از دست داديد و گول آمريکا را خورديد.
ميرسليم در رابطه با مفاسد اقتصادي گفت: بايد به سرمنشاء مفاسد پرداخت، بايد سرمنشاء که بيکاري و اشتغال است حل شود. تمام کساني که در اين فاصله از امکانات اعتماد ملت سوءاستفاده کرده‌اند که با واسطه‌گري و زالو صفتي موجبات فاصله طبقاتي را فراهم آوردند از زير دست ما نجات پيدا نمي‌کنند و با کمک مردم و اطلاعاتي که از آنها بدست مي آوريم و با شناخت از مفاسدي که آگاهي پيدا مي‌کنيم جلوي فاسدان را خواهيم گرفت و کشور را از تمام عناصري که باعث مفاسد اقتصادي و انحراف شده‌اند پاک خواهيم کرد.
عده‌اي اصولگرايي را به خود بسته‌اند
او در رابطه با اينکه بادامچيان اعلام کرده امکان دارد رئيسي به نفع شما در انتخابات کناره‌گيري کند آيا اين مبناي خاصي دارد گفت: ما سر منشاء اصولگرايي هستيم و خود از اولين کساني بودم که وقتي ديدم واژه محافظه‌کاري نامناسب است طي بررسي و مطالعه به اين رسيدم که کار ما مبتني بر اصول است و ما اصولگرا هستيم و حال عده‌اي اصولگرايي را به خود بسته‌اند که با آن کاري نداريم. اگر مرحوم عسگراولادي هم زنده بود قطعاً‌ از آنچه موتلفه انجام داده است خوشحال مي‌شدند و روح ايشان از اين انتخاب خوشحالند و آنچه آقاي بادامچيان و باهنر مطرح کرده‌اند عقايد خودشان است که مي‌خواستند پاسخ يکديگر را بدهند اما من آمده‌ام آمادگي خود را براي خدمت به مردم به اثبات برسانم.
خدمت‌رساني به مردم با کناره‌گيري محقق نمي‌شود
ميرسليم در رابطه با اينکه اگر خود را سرمنشاء اصولگرايي مي‌دانيد چرا به نفع رئيسي و قاليباف کنار نخواهيد کشيد و آيا اين دو نفر هم ممکن است به نفع شما کناره‌گيري کنند و اينکه دليل شما براي ورود به انتخابات چيست گفت: مهم‌ترين دليل من براي ورود به انتخابات مشاهده باقي ماندن حقوق مردم بر روي زمين است و براي احقاق حقوق آنها کسي دست به کار نشده است و وظيفه خود دانستم و مي‌دانيم که براي احقاق به جاي مانده مردم اقدام کنم. ما با هم دشمني نداريم و تنها رقابت مي‌کنيم و مي‌خواهيم گوي سبقت را در زمينه خدمت رساني به مردم بر مبناي اعتقادات و سابقه، تجربه، آگاهي از يکديگر برباييم. اين را نشان خواهيم داد و مردم بايد با راي خود تشخيص دهند و اين با کناره‌گيري معلوم نمي‌شود.
ميرسليم در رابطه با سرمايه‌گذاري خارجي اظهار داشت:‌ سرمايه‌گذاري متفاوت از اين است که ايران بخواهد به بازار مصرف ديگران تبديل شود و قطعاً به اينکه به بازار تبديل شود مقابله خواهيم کرد اما سرمايه‌گذاري مقوله‌اي ديگر است. مبني برا ينکه موجبات رشد کشور را فراهم مي‌کند و براي اشتغال و توسعه نيازمند سرمايه‌گذاري هستيم و بسياري از سرمايه‌گذاران خارجي تمايل دارند که در کشور سرمايه‌گذاري کنند و سرمايه‌گذاران خارجي هستند که مراجعه کردند با توجه به اينکه آينده بسيار روشني را در ايران مي‌بينند اقدام به سرمايه‌گذاري کنند و اين مانعي ندارد و در اين زمينه سياست‌هاي مشخصي را تدوين کرده‌ايم و از سرمايه‌گذاري در جهت رشد کشور استقبال خواهيم کرد.
سرسخت‌ترين رقيب در انتخابات را دولت مي‌دانم
در ادامه اين کانديداي انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به اينکه فکر مي‌کنيد سرسخت‌ترين رقيبتان در انتخابات چه کسي باشد و آيا با ديگر اصولگرايان ائتلاف خواهيد کرد، گفت: مبناي ما ائتلاف است و اسم حزب ما موتلفه اسلامي است اما ائتلاف موقع و جايگاه دارد و در منويات و اهداف ائتلاف داريم اما چه کسي بايد پرچم اين کار را چه کسي بايد در دست بگيرد مردم تشخيص مي‌دهند و در زمينه ائتلاف از همکاري خواهران و برادران اصولگرا استفاده مي‌کنيم و نه تنها آنها بلکه از کساني که ممکن است جزو اصولگرايان نباشند و به قانون اساسي و رهبري و انقلاب اعتقاد داشته باشند از آنها هم استفاده خواهيم کرد و از همه ايراني‌هايي که از اين اصول راه خدمت به جمهوري اسلامي قدم برمي دارند استقبال مي‌کنيم.
او در ادامه بيان کرد: سرسخت‌ترين رقيب در انتخابات را دولت مي‌دانم و از اول منتقد دولت بوديم در عين حالي که خيرخواه دولت هم بوده‌ايم. لذا اولين گروه که به ديدار دولت رفت موتلفه بود. امروز که به انتقاد پرداختيم به دليل اين است که چون توجه به آنچه توصيه شد نکردند بنابراين انتقاد به مشکلات موجود خواهيم داشت و فکر مي‌کنيم که باقي ماندن روحاني در چهار سال ديگر به ضرر کشور است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۳۲۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالمطهر محمدخانی؛ رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در روزنامه همشهری نوشت، روسای جمهور در ادوار مختلف، سفرهای استانی به بخش‌های مختلف کشور را در دستور کار داشتند اما کلانشهر «تهران» به‌دلیل آنکه پایتخت و محل حضور وزارتخانه‌ها و مراکز دولتی است، هرگز جایگاهی در برنامه‌ها نداشت و از این‌رو شهرداری در همه ادوار تنها هزینه حضور دولت را پرداخت می‌کرد و در مواجهه با گره‌های موجود نمی‌توانست دولت را تمام‌قد با خود همراه کند که این روند مشکلات بسیاری را به تهران تحمیل کرد.
از سوی دیگر، شهرداری در برخی پروژه‌ها نیاز به همراهی دولتمردان دارد که هرگز از سوی دولت‌های گذشته عملیاتی نشده است. حضور شهردار تهران در هیأت دولت از همان روزهای ابتدایی رهاوردهای بسیاری برای شهر داشته ‌که یکی از آنها همراهی دولت برای انعقاد قراردادهای واردات واگن و وسایل حمل‌ونقل برقی و همچنین بازدید رئیس‌جمهور از جنوب پایتخت بود. روز پنجشنبه در یک رخداد کم‌نظیر، دولت سیزدهم تصمیم گرفت تا از بخش‌های مختلف جنوب تهران بازدیدی داشته باشد و طی دیدار با مردم، گره از مشکلات شهروندان باز کند؛ بازدیدی که برای نخستین‌بار طی ادوار مختلف انجام شده بود و شهروندان توانستند دغدغه‌های خود را با رئیس‌جمهور، وزرا و مدیران شهری به‌صورت همزمان در میان بگذارند. در این میان رئیس‌جمهور، وعده افتتاح چند مرکز درمانی و بیمارستانی را به مردم منطقه۱۷ داد؛ منطقه‌ای که در این زمینه دچار کمبود سرانه است. نوسازی بافت فرسوده نیز یکی از دغدغه‌های مردم در جنوب شهر تهران است که ارائه بسته‌های تشویقی و هماهنگی با شهرداری برای نوسازی در دستور کار رئیس‌جمهور قرار گرفت. مسئله کمبود برق و خاموشی نیز دیگر دغدغه مردم تهران به‌خصوص در فصل تابستان است که رئیس‌جمهور در این خصوص عنوان کرد: «با تولید ۸۰۰۰مگاوات برق، ناترازی رفع شده است.» همچنین بحث وجود بافت مسکونی در حریم ریلی راه‌آهن دیگر مطالبه شهروندان بود که دولت برنامه‌های خود را برای رعایت حریم ریلی و حل پلاک‌های مسکونی‌ تشریح کرد. در این دیدار خبری خوش به پایتخت‌نشینان داده شد: ۱۳هزار پلاک در منطقه۱۷ تهران و در محدوده تونل ریلی وجود دارد که به‌عنوان پلاک فرسوده هستند و درصورت موافقت هیأت دولت با امکان ساخت‌وساز، بافت فرسوده منطقه نوسازی می‌شود و امکان ساخت ۳۰هزار واحد مسکونی فراهم خواهد شد. وزیر کشور نیز به همراه مدیران شهری بازدیدی از عملیات عمرانی فاز دوم پروژه بزرگراه شهید بروجردی، ابرپروژه باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا(س) و شن‌چاله‌ها داشت که برای رفع معارضان پروژه بروجردی نیز دستوراتی از سوی وی صادر شد. همچنین بنا شد تا دولت طرحی برای انتقال بازار آهن شادآباد ارائه کند. صیانت از حریم پایتخت دیگر موردی بود که در این بازدید بر آن تأکید شده است. یکی دیگر از موضوعاتی که سال‌ها مردم منطقه۱۷ را درگیر کرده، وجود تیرهای برق معارض و فرسوده بود و حضور این تیرها باعث سختی رفت‌وآمد خودروهای امدادی می‌شد که رئیس‌جمهور دستور جمع‌آوری این تیرها را دادند. بازدید صورت‌گرفته در ششم اردیبهشت‌ماه، آورده‌های بسیاری برای پایتخت‌نشینان به‌خصوص مردم جنوب شهر داشت و به یاری خدا، گره مشکلات چندین و چندساله پایتخت ‌باز خواهد شد. به‌نظر می‌رسد طی ادوار مختلف شهرداری این هماهنگی بین مدیریت شهری و دولت در نوع خود کم‌نظیر است و پیوند دولت خدمتگزار و شهرداری تهران با یکدیگر را می‌توان به‌عنوان مسیری برای بهبود چالش‌های موجود در پایتخت دانست که به‌عنوان یک الگو برای ادوار بعدی درنظر گرفته خواهد شد.

کد خبر 847383 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهرداری شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • سپاهان، پلیمر را دست خالی گذاشت
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • ببینید | دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ مگر سیلاب به داد مردم سیستان برسد
  • رمزگشایی از علنی شدن اختلاف دولت و مجلس /آصفری: حذف قالیباف؟ بعید است /حاجی دلیگانی: تا روز آخر بر مجلس نظارت خواهیم کرد
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • دولت رئیسی با ۸ پاسخ عجیب به ضرب‌الاجل اقتصادی قالیباف واکنش نشان داد / دعوای مجلس و دولت شدت گرفت