Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان امروز، 3وم اردیبهشت ماه در نشست تخصصی نقش پدری، اظهار کرد: باید به یک سری مسائل توجه اساسی کنیم و برخی موضوعات ساده نقش کلیدی دارند و به دلیل اینکه به آنها نپرداخته و از آنها غفلت کردیم باعث شده دشمن از آنها سوء استفاده کند و این سوء استفاده دشمنان باعث کمرنگ شدن برخی نقش‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پدر بزرگ، مادربزرگ، مادر و پدر در خانواده‌ها یک نقش ویژه دارند که اگر به این نقش‌ها توجه نکنیم با گذشت زمان افکار و عقاید خطرناکی جایگزین آنها می‌شود و آنها را از بین می‌برد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: نیاز جامعه ما می‌طلبد که برخی پژوهشگران و دانشجویان موضوعات پژوهش و پایان نامه‌های خود را به تبیین نقش پدر در جامعه اختصاص دهند.

وی بیان کرد: تربیت دینی توسط خانواده‌ها نقش اساسی در سلامت روان و سازگاری اجتماعی فرزندان دارد و اگر نقش و جایگاه پدری ضربه بخورد هیچ چیز خانواده سر جای خودش نخواهد بود و بی ‌انظباطی و مشکلات متعددی پیش می‌آید.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: پدر و مادر هر یک در خانواده یک رکن و دارای مسئولیت‌هایی هستند و رشد و توسعه خانواده بر عهده پدر است که به آن نقش پدری می گویند.

وی بیان کرد: در قرآن موارد مختلفی از نقش پدر ذکر شده است و حضرت آدم را ابوالبشر نامیده‌اند و تشبیهات زیبا و معنادداری داشته است و اسلام جایگاه ‌ی برای پدر قرار داده و پدر را با معانی مختلفی خوانده، که این نشان دهنده احترام به این جایگاه و اهمیت آن می باشد.

نایب رییس دوم کمیسیون سیاسی – اجتماعی مجلس خبرگان با اشاره به اینکه پدر در خانواده مأمن و مأوای خانواده و فرزندان است، گفت: پدر تکیه گاه خانواده است و باید به این جایگاه رفیع تکیه کرد و اگر بخواهیم جامعه سالم و درست شود باید به خانواده ها رسیدگی کنیم.

وی افزود: اهمیت و ارزش جایگاه پدری به حدی است که قابل سوگند است و به پدر سوگند می خورند اما به دلیل رعایت احترام پدر را در معرض قسم قرار ندهیم و اگر انسان به پدر و مادر خود نیکی کند در جمع بهشتیان قرار می گیرد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی گفت: پدر چراغ زندگی‌ها است و تا پدر وجود دارد چراغ خانواده ها روشن است و اگر دوستی با پدر قطع شد نورانیت فرد هم گرفته می شود.

وی با اشاره به اینکه شان پدر و مادر یک شان ویژه است، افزود: فرزندان از پدر و مادر خود الگوبرداری می کنند و اگر ما به پدر و مادر احترام بگذاریم فرزندان ما نیز به ما احترام می گذارند و احترام به والدین یک فرهنگ اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: اگر جایگاه پدر در خانواده حفظ نشود، کانون خانواده در معرض خطر قرار می‌گیرد و پاشیدگی بنیان خانواده ها تبعات منفی برای خانواده‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه رعایت شأن و جایگاه پدر واجب است، عنوان کرد: در انجام برخی کارهای واجب مانند ازدواج دختران اذن پدر لازم است که باید سلسله مراتب مدیریت خانواده و نقش مدیریتی کلان پدر حفظ شود.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه اگر مدیریت خانواده از بین رفت در کل جامعه تأثیر منفی دارد، گفت: پدر در خانواده نقش رهبر در جامعه را دارد که اگر به حرف رهبر گوش کنیم کشور و جامعه ما حفظ می شود و از گزند دشمنان دور می ماند و هر جا که نقش پدر مخدوش شود ضرر خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه حرمت پدر و مادر در کنار خداوند متعال قرار می دهند، افزود: پدر در خانواده مسئول رشد و تامین امور خانواده است و جهت دهی و هدایت فرزندان به سمت خیر و خوبی را بر عهده دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: والدین تلاش کنند فرزندان آنها تن پرور و بی تحرک تربیت نشوند و آموختن ادب و وقار و پرهیز از انحرافات در خانواده است.

وی به جایگاه تربیتی پدر در حوزه سیاسی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: آگاهی دادن و پرورش فرهنگی و رعایت نظم و انظباط از نقش‌های پدری در حوزه اخلاقی و اجتماعی است و پدر در حوزه سیاسی باید فرزندان خود را هدایت کند که بینش سیاسی پیدا کنند.

آیت الله حسینی شاهرودی نقش پدر در تربیت مذهبی فرزندان را رفیع دانست و یادآور شد: والدین و خصوصا پدران در تربیت دینی فرزندان نقش کلیدی داشته و نقش پدر در خانواده باید اعمال شود و فرزندان را باید در مسیر خدایی قرار دهند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۳۲۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند

ایسنا/اردبیل امام جمعه نمین طلاب حوزه علمیه خواهران را سنگربانان عرصه تربیت دانست و به حمایت همه جانبه مراکز فرهنگی و آموزشی از این مجموعه دینی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام‌ کریم اسدزاده، هشتم اردیبهشت در نشست ستاد پذیرش مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) نمین که در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت نشر و ترویج معارف علوم دینی، گفت: بازتاب عملکرد حوزه‌های علمیه خواهران در پرورش نیروی انسانی در جامعه امری مهم و انکارناپذیر است.

وی با تاکید بر اهمیت حضور بانوان طلبه در تمامی عرصه‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی افزود: امروزه وضعیت کنونی جامعه و هجمه‌های مختلف دشمنان، بسترسازی برای تحصیل در حوزه علمیه بانوان را بیش از گذشته ضروری کرده است.

امام جمعه شهرستان نمین بیان کرد: تربیت دینی، نقش مهمی در هدایت نسل حاضر و آینده دارد و به‌طور قطع تحقق این هدف با تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران میسر می‌شود.

حجت‌الاسلام اسدزاده اثرگذاری و عملکرد خواهران طلبه را ستودنی توصیف و اظهار کرد: مسئله جذب و پذیرش حوزه علمیه خواهران مسئله مهمی در زمینه پرورش بانوان فعال انقلابی و جهادی می‌باشد.

وی بانوان طلبه را سنگربانان عرصه تربیت دانست و تصریح کرد: نقش مراکز فرهنگی و آموزشی در حمایت مادی و معنوی از حوزه‌های علمیه خواهران در امر پذیرش بایستی پر رنگ باشد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • سلامت از ارکان اصلی خوشبختی و بهروزی/ خانواده سلامت محور «زندگی زیسته» سالمی دارد
  • سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی از وجوه مهم سلامت
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر