Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اکبر پرویزی پیش از ظهر امروز در تبیین شعار سال اظهار داشت: بحث اقتصاد مقاومتی یک موضوع مقطعی نبوده بلکه یک برنامه بلندمدت است.

وی با بیان اینکه بحث اقتصاد مقاومتی می‌تواند استقلال اقتصادی کشور را در پی داشته باشد، تصریح کرد: اینکه در حال حاضر توانسته‌ایم در برخی از بخش‌ها به خودکفایی برسیم همان اقتصاد مقاومتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یک موضوع تک بعدی نبوده و همه موضوعات را در بر می‌گیرد.

پرویزی با بیان اینکه در بخش صنعت استان در سال گذشته تمام واحدهای صنعتی استان که در بحث منابع دارای مشکل بوده‌اند در سامانه‌ای که به همین منظور ایجاد شده بود ثبت‌نام و مشکلات خود را مطرح کردند، یادآور شد: مشکلات این واحدها در کارگروه‌های تسهیل مطرح و برای واحدهایی که می‌توانستند با دریافت تسهیلات فعال و به تولید کشور کمک کنند احصاء شدند.

وی با اشاره به اینکه به برخی از این واحدها تسهیلات پرداخت شده و امسال نیز تداوم دارد، اضافه کرد: امسال دولت اجازه داده وام‌هایی که برای سرمایه در گردش پرداخت شده برای سال دوم هم تمدید شود.

استاندار خراسان جنوبی به تهیه اطلس معدنی خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: سال گذشته برای این امر 42 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و امسال نیز این میزان اعتبار برای تهیه اطلس معدنی استان مورد نیاز است.

پرویزی ادامه داد: با تهیه این اطلس و قرارگیری آن در اختیار سرمایه‌گذاران می‌توانیم زمینه حضور سرمایه‌گذاران در بخش معدنی استان را فراهم سازیم.

وی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌ها اساس توسعه است، تصریح کرد: بدون ایجاد زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری در استان انجام نمی‌گیرد و در نتیجه زمینه اشتغال نیز فراهم نمی‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال بر روی راه‌اندازی فولاد قاین و کک طبس متمرکز شده‌ایم، یادآور شد: یکی دیگراز پروژه‌های که در استان دنبال می‌شود سرمایه‌گذاری برای تولید برق بادی بوده که نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه سنگینی دارد که برای این امر سه نقطه از استان انتخاب شده است.

پرویزی از سفر وزیر جهاد کشاورزی و وزیر آموزش و پرورش به استان در هفته آینده خبر داد و افزود: امید است حضور این وزرا در استان نتایج خوبی برای استان در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه آمار بیکاری توسط مرکز آمار ایران اعلام می‌شود، اضافه کرد: سال گذشته و امسال بنای ایجاد 8 هزار فرصت شغلی در استان وجود داشته و دارد.

استاندار خراسان جنوبی در مورد برگشت بودجه استان به مرکز خاطرنشان کرد: تا 31 تیرماه امسال فرصت برای جذب بودجه وجود دارد و با جابه‌جایی طرح‌ها نمی‌گذاریم بودجه استان به مرکز برگشت خورد.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۳۲۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران

جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی به منظور حضور موثر خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در تهران با حضور مسئولان ذی‌ربط برگزار شد.

قناعت استاندار خراسان جنوبی گفت: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در تهران از روز ۸ اردیبهشت تا ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود و خراسان جنوبی در این نمایشگاه حضور فعال خواهد داشت.

او افزود: در نمایشگاه اکسپو امسال از ۸۴ کشور خارجی با حضور ۲ هزار نفر از سفیران، تجار و سرمایه‌گذاران و مسئولان کشوری حضور خواهند داشت و این حضور بهترین فرصت برای خراسان جنوبی است که محصولات راهبردی خود از جمله زرشک، زعفران، گوهرسنگ‌ها و معادن منطقه از جمله بنتونیت را معرفی کند.

به گفته قناعت نباید این فرصت‌ها را از دست دهیم و به دنبال بازار‌های هدف باشیم تا بتوانیم سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را در استان جذب کنیم.

استاندار از تهیه ۷ تفاهم نامه خبر داد که در این نمایشگاه به امضا خواهد رسید.

ذاکریان مدیرکل اقتصاد و دارایی استان هم از چاپ کتاب ۱۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و گفت: امکانات و توانمندی‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت و معدن و کشاورزی و گردشگری در این کتاب گردآوری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود
  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند
  • تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت
  • حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی