Web Analytics Made Easy - Statcounter

در راستای طرح مشترک میان پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی و آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (JICA) با عنوان «طرح جامع توسعه محتوای آموزش الکترونیک جهت ارتقای توانمندی‌های نیروی کار در حوزه کشاورزی»، 6 دوره‌ آموزشی در حوزه‌ کشاورزی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مهندس حبیب‌الله اصغری، رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهیدر این خصوص گفت: به دنبال نیازی که در حوزه‌آموزش الکترونیک احساس شد و با توجه به تاکید بر توسعه محتوی آموزش الکترونیک در برنامه پنجم توسعه، پروژه‌ای جهت کسب و بومی‌سازی دانش این حوزه و استفاده از بهترین تجارب کشور ژاپن به عنوان یک کشور پیشرو، تعریف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دنبال تصویب این طرح و با همکاری دانشگاه‌های OUJ و Tezukayama و با پشتیبانی آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن، پلتفورم CHiLO به عنوان یکی از زیرساخت‌های پیشرو در حوزه یادگیری الکترونیکی و توسعه کتاب‌های الکترونیکی، از کشور ژاپن گرفته شده و در ایران بومی‌سازی شد. همچنین 6حوزه‌آموزشی نیز در حوزه‌کشاورزی به دقت تعریف و محتوای آموزشی و آموزش الکترونیکی در این حوزه‌ها توسعه داده شد.

اصغری خاطرنشان کرد: در همین راستا نیز کارشناسان جهاد دانشگاهی با هدف کسب و بومی‌سازی دانش روز دنیا بازدیدهایی را از مراکز آموزشی، آموزش الکترونیکی و کشاورزی کشور ژاپن داشته و همچنین متقابلاً متخصصانی از کشور ژاپن بازدیدهایی را از توانمندی‌های جهاد دانشگاهی داشته و کارگاه‌هایی را در کشور ایران برگزار کردند.

عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی در ادامه گفت: پیش از مراسم اختتامیه‌فاز اول این پروژه کارگاه‌هایی با عناوین «توسعه کشت کلزا: از کاشت تا برداشت» توسط دکتر سعید پورداد عضو موسسه تحقیقات کشاورزی دیم، دوره‌ آموزشی «ارتقایبهره‌وری در تولید نخود دیم» توسط مهندس جهانگیری،دوره آموزشی «تولید کاهوی ارگانیک گلخانه‌ای به روش هیدروپونیک» توسط دکتر مجتبی دلشاد عضو هیأت علمی و دانشیار دانشگاه تهران، دوره آموزشی «انتخاب تیپ و نوع سازه گلخانه» توسط دکتر مهدی میری عضو هیأت علمی و استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، دوره آموزشی «توسعه کشت شیرین بیان: از کاشت تا برداشت» توسط دکتر مجید تولیت و دوره آموزشی «مدیریت بهینه مصرف آب در کشاورزی» توسط دکتر جلیلی برگزار شد.

وی افزود:همچنین در روز دوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی، سمیناری در حوزه یادگیری الکترونیکی MOOC توسط پروفسور تسونو یامادا رهبر تیم متخصصان ژاپنی و سمیناری در حوزه طراحی آموزشی توسط دکتر توشیهیرو کیتا برگزار شد.

رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه این برنامه 31 فروردین‌ماه با سخنرانی دکتر داراب یزدانی مدیرکل دفتر کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی آغاز شد و در ادامه پروفسور تسونئو یامادا به ایراد سخنرانی در خصوص توانایی‌های جهاد دانشگاهی در حوزه IT و همچنین پتانسیل‌هایی که در بخش کشاورزی ایران و کرمانشاه وجود دارد، پرداخت. دیگر سخنران مراسم اختتامیه بهرام بادکو، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه نیز اجرای این پروژه مشترک بین جهاد دانشگاهی و JICA را فتح بابی برای همکاری‌های بیشتر در عرصه بین‌المللی دانست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۳۳۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان

حجت‌الله رئیسی اظهار داشت: از تعداد ۴۸ بنای غیرمجاز ۱۸ مورد در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ و مابقی در راستای اجرای احکام قطعی قلع و قمع شد که با تخریب این بنا‌های غیرمجاز تقریباً سه هکتار از اراضی کشاورزی از توابع بخش مرکزی و زاینده رود این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: این عملیات در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اجرا شده است.

رئیسی اضافه کرد: این بنا‌های غیرمجاز شامل احداث ساختمان، محوطه‌سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان سامان و نیروی انتظامی اجرا شده است.

بیشتر بخوانید

رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر

وی با تاکید بر حفظ کاربری اراضی و اهمیت پیشگیری از تغییرکاربری ها، گفت: دو دوره آموزشی ترویجی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی‌ها با تدریس کارشناس مسئول حفظ کاربری جهاد کشاورزی طی سال گذشته برگزار شد.

رئیسی ادامه داد: در این دوره آموزشی، قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تخلفات تغییرکاربری غیرمجاز و خردشدن اراضی کشاورزی و به خطر افتادن امنیت غذایی برای کشاورزان بیان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از 8 هزار نفر فردا در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • بازتعریف نقش جهاد دانشگاهی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس
  • قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان
  • شرکت بیش از ۱۵ هزار داوطلب سیستان و بلوچستان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • رقابت ۲۱ هزار و ۱۶۹ داوطلب استان کرمان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • رئیس جهاد دانشگاهی کشور وارد گلستان شد
  • شرکت ۱۲۳۵۶ نفر کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد