Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@20:13:05 GMT

نرخ مشارکت اقتصادی در استان خراسان جنوبی ۳۸ درصد است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۳۳۳۷۵

نرخ مشارکت اقتصادی در استان خراسان جنوبی ۳۸ درصد است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نرخ مشارکت اقتصادی استان را در سال گذشته ۳۸ درصد عنوان کرد و گفت: در این مدت نرخ بیکاری در استان ۱۰.۷ درصد بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد سنجری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بحث نظارت بر تعاونی‌ها اظهار داشت: در این راستا سال گذشته 2 هزار و 564 مورد بازرسی، نظارت، حسابرسی و بازدید از تعاونی‌ها انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در راستای ترویج فرهنگ و تعاون بیش از 10 هزار نسخه مجموعه آموزشی، سی‌دی و بروشور تهیه و بین تعاونی‌ها توزیع شده است افزود: در بحث توانمندسازی تعاونیها و برای اجرای چرخه بهره‌وری آنها بیش از 90 میلیون ریال کمک بلاعوض​ شد که رشد صادرات تعاونی و تولید را شاهد بودیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته در حوزه صادرات تعاونیها 10 میلیون و 823 هزار دلارکالا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال 94 به میزان 20 درصد رشد داشته است که این افزایش ناشی از تسهیل فرآیند صادرات بوده است.

سنجری تصریح کرد: در راستای رفع موانع تولید طی این مدت400 میلیارد تومان منابع هزینه شدهکه در قالب رونق تولید به استان اختصاص یافت وتا پایان سال 95 بیش از 220 میلیارد تومان آن جذب و 550 بنگاه اقتصادی از این اعتبارات بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه در این راستا شرکت‌های تعاونی برای تأمین سرمایه در گردش از این فرصت استفاده کردند خاطرنشان​ کرد: در این راستا 34 تعاونی با 12 میلیارد تومان به بانک معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از این میزان 2 میلیارد و 137 میلیون تومان در طرح رونق، 2/5 میلیارد تومان صندوق کارآفرینی امید، 6 میلیارد تومان بانک توسعه تعاون و مابقی در طرح مشارکت روستایی بوده است.

سنجری یادآور شد: تا پایان سال گذشته 35 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان مشاغل خرد اعم از خانگی و خوداشتغالی توسط صندوق کارآفرینی امید، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی به متقاضیان پرداخت شد.

وی یادآور شد: سال گذشته بر اساس مرکز آمار نرخ مشارکت اقتصادی استان 38 درصد و نرخ بیکاری 10.7 درصد اعلام شده است در حالی که نرخ مشارکت اقتصادی در کشور در این مدت 39.4 درصد و نرخ بیکاری 12.4 درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته در حوزه اجتماعی 27 کارگاه آموزشی با موضوعات پیگیری آسیب‌ های اجتماعی برگزار شد همچنین اجرای 3 مرحله سبد توزیع مواد غذایی در استان انجام شد که جمعیت مشمول این طرح 58 هزار نفر خانوار بوده است.

سنجری برگزاری 77 مورد مسابقه و برنامه‌های ورزشی در سطح استان، بهره‌مندی574 خانواده کارگر از اماکن و زیارتگاه‌های سطح کشور، برگزاری 7 دوره آموزشی برای تربیت مربی و داوری در استان و اعزام 17 تیم ورزشی به مسابقات قهرمانی را از جمله اقدامات انجام شده سال گذشته در حوزه ورزشی است.

وی تعداد تعاونی‌های سطح استان را یک هزار و 994 تعاونی دانست و گفت: از این تعداد 598 تعاونی فعال و یک هزار تعاونی غیرفعال هستند و 776 تعاونی نیز در سه سال گذشته منحل شدند.

انتهای پیام/

R41348/P1357/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۳۳۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های اخیر به تالاب کجی نمکزار نهبندان جانی دوباره داد و با ۸۰ درصد آبگیری زنده شد.  

تالاب کجی نمکزار نهبندان با وسعت ۵۷۷ هکتار محدوده آبگیر که در داخل پناهگاه حیات وحش کجی نمکزار نهبندان واقع شده، از سوی حفاظت محیط زیست مدیریت می‌شود.

این تالاب در فصل زمستان و پاییز همه ساله پذیرای صد‌ها قطعه پرنده مهاجر از نوع آبزی، کنار آبزی و همچنین میزبان برخی پرندگان خشکزی که قسمتی از سال حیاتشان وابسته به شرایط زیستی تالاب است، می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • زحمات کارگران در حوزه اقتصادی پشتوانه ایران در حوزه امنیتی و دفاعی خواهد بود
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است