Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@16:52:11 GMT

سد عمارت گرمی تا پایان امسال آبگیری می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۳۳۵۳۶

سد عمارت گرمی تا پایان امسال آبگیری می‌شود

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: سد عمارت گرمی تا پایان امسال به طور کامل آبگیری شده و تکمیل کامل این سد اوایل سال آینده به انجام می‌‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اصغر سلیمان‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد:‌ دولت یازدهم در بخش آب اقدامات اساسی انجام داده که از جمله فعالیتهای مرتبط به شرکت آب منطقه‌ای می‌توان به تامین آب شرب سالم و بهداشتی شهرها و روستاها، احداث سدها و اراضی پایاب سدها، فعالیت و ساماندهی آبهای گرم و پروژه‌های تعادل‌بخشی و ساماندهی رودخانه‌ها اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در بحث آبرسانی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در تمامی نقاط استان پروژه‌های مختلفی در دست اجرا دارد که از جمله این پروژه‌هی می‌توانبه شهرستان خلخال اشاره کرد که یک پکیج کامل برای پروژه آبرسانی در این شهرستان در حال اجرا بوده و برای نخستین بار در استان تصفیه‌خانه شهر خلخال با روش بی.او.تی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال اجرا است.

سلیمان‌زادهبیان کرد: احداث سد بفراجرد و چند منبع آب به همراه اجرای تصفیه‌خانه شهر خلخال برای حدود 20 سال تامین آب شرب خلخال را تضمین می‌کند که در حال حاضر 100 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه آبرسانی شهر خلخال هزینه می‌شود چرا که این منطقه جزو مناطقی بوده که در اولویت کاری قرار دارد و احداث سدهای معیشتی مانند سد هشتجین نیز که در قانون بودجه برای آن اعتبار پیش‌بینی شده در این منطقه جزو اولویتهای شرکت آب منطقه‌ای است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: در شهرستان کوثر نیز سد گیوی تکمیل و آماد افتتاح است که حجم این سد 76 میلیون مترمکعب بوده و آماده بهره‌برداری است که برای نخستین بار در سطح کشور از اسناد خزانه ملی برای خریداری اراضی داخل این سد استفاده شد و در حال حاضر نیز تنها جزئی از بخش تملک اراضی داخل سد باقی مانده تا این سد به طور کامل افتتاح شود.

وی تصریح کرد:‌ بحث آبرسانی در مرکز استان اردبیل نیز از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار بوده و تصفیه‌خانه و خط انتقال از سد یامچیبا حداکثر ظرفیت به اردبیل آبرسانی می‌کند که خوشبختانه برای تعادل‌بخشی در شهر اردبیل رینک و زون‌بندیهای لازم احداث شده که در حال حاضر 47 کیلووتر زون‌بندی برای شهر اردبیل پیش‌بینی شده و هم اکنون 32 کیلومتر آن احداث شده است.

سلیمان‌زادهاظهار کرد: بهره‌برداری از 32 کیلومتر زون‌بندی شهر اردبیل به آب و فاضلاب تحویل داده شده و وارد مدار بهره‌برداری قرار گرفته که خوشبختانه با بهره‌برداری از آن در توزیع آب اردبیل مشکل نخواهیم داشت و باید آب شهر اردبیل را برای 30 سال آینده نیز تامین کنیم چرا که این شهرستان نیمی از جمعیت استان را در خود جای داده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: 50 میلیون مترمکعب از آب قزل اوزن برای اردبیل تخصیص یافته که این آب تنها برای اردبیل نبوده بلکه نیاز آب شرب و صنعت شهرستانهای خلخال و کوثر و بعد اردبیل را تامین کند که امیدواریم با روش فاینانس بتوانیم در انتقال آب قزل اوزن اقدامات لازم را انجام داده و از این آب بهره‌مند شویم.

وی بیان کرد: در شهرستان گرمی سد عمارت یکی از مهمترین سدهای استان بوده که امسال آبگیری می‌شود و عملیات تکمیل و بهره‌برداری از این سد به طور کامل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

سلیمان‌زادهگفت: در شمال استان اردبیل برای اجرای طرحهای مرزی یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی اعتبار اختصاص یافت و در سال گذشته به طور متوسط هر روز دو میلیارد تومان برای این طرحهااعتبار جذب شده که امسال سعی داریم با جذب روزانه 3 میلیارد تومان اعتبار، ماهانه برای طرحهای مرزی استان 90 میلیارد تومان اعتبار جذب کنیم.

انتهای پیام/

R41374/P1336/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۳۳۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردبیل در شاخص بهره وری نیروی کار پنجم کشور است

داود شایقی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: عوامل موثر در شاخص بهره وری نیروی کار آموزش و تخصص گرایی است که هم در استخدام نیروها و هم به کارگیری نیروهای جدید سعی شده تا شرایط بهتری را در استان شاهد باشیم.

وی به نرخ شهرنشینی نیز در اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: نرخ شهرنشینی در اردبیل ۶۸ درصد است و در نقطه مقابل نرخ روستانشینی نیز به کمتر از ۳۲ درصد رسیده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ضرورت توجه به عمران و آبادانی روستاها و آبادی ها را برای کاهش جابجایی و مهاجرت روستانشینان به شهرها یادآور شد و بیان کرد: در توزیع اعتبارات سعی شده تا مناق محروم و کمتر توسعه یافته در اولویت اصلی باشند.

شایقی گفت: در توزیع اعتبارات استانی فراتر از شاخص جمعیت شاخص محرومیت، جمعیت بیکار، فاصله از مرکز استان و روستاهای بالای ۲۰۰ نفر ساکن در کانون توجه قرار گرفته تا براساس این شاخصه ها ضریب توزیع اعتبارات را شاهد باشیم

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۶۴۵ میلیارد تومان اعتبار استان براساس ۱۴ شاخص توزیع شد تا بخشی از محرومیت ها در مناطق روستایی و محروم استان رفع شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ادامه داد: استان اردبیل در رشد اقتصادی نیز وضعیتی به مراتب بهتر از میانگین کشوری دارد به طوری که رشد اقتصادی کشور ۳.۳ درصد و استان اردبیل ۳.۷ درصد اعلام شده است.

شایقی افزود: نرخ بیکاری در این استان ۱۲.۹ درصد تعیین شده و در فصول مختلف سال نیز این نرخ متغیر است.

وی گفت: در برخی از فصول سال نرخ بیکاری استان تک رقمی شده و قطعا امسال با راه اندازی واحدهای تولیدی جدید و اشتغال ایجاد شده در سال جهش تولید با مشارکت مردم امیدواریم این نرخ تعدیل شود.

کد خبر 6095544

دیگر خبرها

  • اردبیل در شاخص بهره وری نیروی کار پنجم کشور است
  • جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران نجات یافت
  • رونمایی از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت
  • ۳۰۰ طرح عام‌المنفعه توسط بسیج سازندگی اردبیل عملیاتی شده است
  • نجات جوان اهل گرمی اردبیل از چوبه دار
  • تکمیل مجتمع فرشته جنوبی تبریز تا پایان امسال
  • نجات جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • مجتمع فرشته جنوبی تبریز امسال به بهره برداری می‌رسد
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد