Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@22:48:24 GMT

یک نفر از بین چهار نفر دچار افسردگی است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۳۴۰۳۷

یک نفر از بین چهار نفر دچار افسردگی است


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: یک نفر از بین چهار نفر دچار افسردگی است.          به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، عباسعلی درستی در همایش آموزش پیام گذاران سلامت و سازمان‌های مردم نهاد با بیان اینکه عوامل اجتماعی  در تامین سلامت افراد جامعه نقش به سزایی دارند، اظهار کرد: سلامت محور توسعه‌ی پایداری هر کشور است و بی توجهی به آن موجب کندی رشد و توسعه‌ی همه جانبه‌ی کشور می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     وی در ادامه با اشاره به اهمیت مقوله سلامت در جامعه، افزود: بحث سلامت مقوله ی چند محوری است، سلامت تنها نبود بیماری و سلامت جسمی نیست. آسایش و رفاه کامل روانی و اجتماعی را نیز شامل می شود.     معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه موضوع سلامت بحث پیچیده‌ای است و نقش بهداشت و درمان حدود 25 درصد است، افزود: موضوع سلامت مرتبط با سازمان بهداشت و سلامت است ولی اگر سایر نهاد ها و ارگان ها در این زمینه با ما همکاری نداشته باشند، سلامت جامعه دچار مخاطره خواهد شد.     وی ادامه داد: امروزه در دنیا تهدیدات جدیدی برای سلامت همه‌ی افراد پدید آمده است، به همین دلیل به موضوع افسردگی در دنیا تاکید می‌شود، طبق آمار از چهار نفر یک نفر در جهان دچار افسردگی است.     درستی با بیان اینکه طبق آمار سال 90،  24 درصد جمعیت مردم ایران دچار اختلالات روانپزشکی بوده‌اند، تاکید کرد: باید با همکاری و تعامل ارگان‌ها و سازمان‌هایی که با مردم در ارتباط‌ هستند، جامعه را این مخاطره ی جدی نجات دهیم و هیچ ارگانی در این زمینه نباید از نقش خود غفلت کند؛ چرا که این موضوع گریبان‌گیر تمامی مردم است.
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۳۴۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوق العاده خاص کارکنان حوزه سلامت به زودی پرداخت می‌شود


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، وزیر بهداشت در حاشیه حیاط دولت گفت: خوشبختانه با تلاشی که وزارت بهداشت انجام داده و در جلسه صحن مجلس هم مطرح شد سرانجام دیروز ده هزار میلیارد تومان فوق العاده خاص کارکنان حوزه سلامت تصویب شد که  به زودی اجرایی می شود. 

دیگر خبرها

  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • واژگونی تیبا یک نفر را به کام مرگ کشاند
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند
  • فوق العاده خاص کارکنان حوزه سلامت به زودی پرداخت می‌شود
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند