Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@00:30:07 GMT

لزوم رعایت بهداشت دهان با رویش اولین دندان در سن 6 ماهگی

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۳۴۱۳۸

لزوم رعایت بهداشت دهان با رویش اولین دندان در سن 6 ماهگی

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران، دکتر سیدحسین اینانلو در خصوص علت پوسیدگی دندان ها گفت: از زمان رویش اولین دندان در سن حدود 6 ماهگی، باکتری های عامل پوسیدگی دندان ها نیز که می توانند از طریق شیرخوردن از مادر به فرزند منتقل شوند، شروع به فعالیت می کنند.
وی افزود: اگر بهداشت دهان رعایت نشود، احتمال پوسیدگی دندان ها افزایش می یابد؛ زیرا باکتری هایی که عامل پوسیدگی هستند در دهان بیشتر شده و نوع بزاق و شرایط دهان به سمت اسیدی تر شدن می رود و همین مساله باعث می شود که پوسیدگی ها بیشتر و راحت تر ایجاد شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اینانلو تاکید کرد: تا زمانی که فرزندان قادر به مسواک زدن نیستند، والدین باید پس از شیرخوردن یا غذاخوردن کمی به انها آب داده و دندان های آنها را با تنظیف تمیز کنند.
استادیار دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شاهد گفت: مهمترین اصل در درمان دندان های پوسیده، شناخت علت پوسیدگی و پیشگیری از ادامه این روند است؛ بسیاری از بیماران درک صحیحی از نحوه و ایجاد پوسیدگی که علت اصلی آن وجود باکتری ها در دهان است، ندارند.
ایلانلو افزود: استفاده از مسواک و نخ دندان باید به گونه ای باشد که پلاک باکتریایی که روی دندان یا لای دندان ها قرار دارد، به خوبی برداشته شود زیرا ممکن است با باقی ماندن مقداری از این باکتری ها و فعال شدن آنها، عامل پوسیدگی از همان نقطه آغاز شود.
عضو انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی گفت: بهداشت دهان و دندان فقط به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ختم نمی شود، بلکه باید با استفاده از دهانشویه ها که خاصیت ضد پوسیدگی دارند مانند وارنیش ها، دهانشویه های فلورایددار، واتر ژل ها و دستگاه هایی که آب و با فشار بالا به فضای بین دندان ها پمپ می کنند، مانع از رشد این باکتری ها شد.
اینانلو خاطر نشان کرد: افرادی که در دهان روکش، بریچ یا ارتودنسی دارند، باید بیشتر به بهداشت دهان و دندان اهمیت دهند تا احتمال پوسیدگی در آنها کاهش یابد.
این متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ادامه داد: از آنجا که پوسیدگی ها در مراحل اولیه دیده نمی شوند، باید هر 6 ماه یک بار به دندانپزشک مراجعه شود تا پوسیدگی های جدیدی که هنوز عمیق نشده اند، توسط دندانپزشک تشخیص و درمان شوند.
علمی**1834
تنظیم: ناهید شفیعی **انتشار: زهره محتشمی پور

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۳۴۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی نوجوان سمنانی به جمع استعدادهای نویسندگی کشور

اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته از سراسر کشور به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان (قاف) در بخش داستان اعلام شد و نام زینب جهان‌پرور از استان سمنان نیز در این فهرست وجود دارد .

مرتضی مزینانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت : فرایند انتخابِ اعضای باشگاه قاف در دو مرحله استانی و کشوری برگزار شد و در نهایت ۵۳ نفر به عنوان اعضای منتخب داستان به باشگاه رویش استعدادهای برتر نوجوان ادبی (قاف) کانون پرورش فکری راه پیدا کردند.

تربیت نسل نو شاعران و نویسندگان متعهد در حوزه کودک و نوجوان و برنامه‌ریزی ۳ ساله برای رشد و بالندگی آینده‌سازان با بهره‌گیری از شیوه‌های هدفمند و استفاده از ظرفیت‌های صاحبان قلم و اندیشه در ارتقای آگاهی‌های اعضا، از جمله اهداف این حرکت فرایندمحور ادبی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • راهیابی نوجوان سمنانی به جمع استعدادهای نویسندگی کشور
  • مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض/ ۵ شغل پرخطر
  • رویش دشت شقایق در اردستان
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی ۱۴۰۳
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • جزییات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد