Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه هزار و 190 نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در کشور در سال گذشته جان خود را از دست دادند
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، سه هزار و 190 نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در کشور در سال گذشته جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن که آمار تلفات اعتیاد سه هزار و سه نفر بود 6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 درصد افزایش یافته است.در سال گذشته از کل تلفات مواد مخدر در کشور دو هزار و 847 نفر مرد و 343 نفر زن بودند این در حالی است که تعداد مردان فوت شده بر اثر سوء مصرف مواد در سال قبل از آن دو هزار و 676 و تعداد زنان 327 نفر بود.در این مدت استان های تهران با 775،‌ فارس با 254 و خراسان رضوی با 241 نفر بیشترین و استان ‌های خراسان جنوبی با نه، ایلام با 10 و بوشهر با 17 نفر کمترین آمار تلفات اعتیاد را داشته اند.بر اساس این گزارش در سال گذشته بیشترین متوفیات سوءمصرف مواد مخدر بر اثر مسمومیت حاد جان خود را از دست داده اند که تعداد این افراد یکهزار و 882 نفر ثبت شده است، در این مدت 851 نفر نیز به دلیل عوارض مصرف طولانی مدت و 457 نفر نیز به دلیل مصرف روانگردان ها جان باخته اند.در سال 1395 بیشترین آمار تلفات سوءمصرف مواد مخدر با 318 فوتی در اسفند ماه و کمترین آن با 215 نفر در فروردین ماه گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۳۵۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد

سرهنگ محمود مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی سودجو قصد انتقال مقادیر قابل توجهی مواد مخدر از محورهای مواصلاتی بردسکن را دارد، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی بردسکن افزود: مأموران انتظامی حین کنترل خودروهای عبوری محور خلیل آباد به بردسکن به یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ به رانندگی مردی جوان مشکوک و دستور ایست را برای راننده خودرو صادر کردند.

وی گفت: مأموران انتظامی در بازرسی خودرو ۱۴ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را از متهم کشف کردند.

مختاری ا اشاره به دستگیری یک متهم در این زمینه خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 6097660

دیگر خبرها

  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری/ فوت ۱۰۹ نفر 
  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم