Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نامه نیوز»
2024-04-29@19:09:28 GMT

سایت‌های همسریابی فاقد مجوز هستند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۳۵۲۹۶

فردی که با راه اندازی وب سایتی تحت عنوان همسریابی اقدام به کلاهبرداری از کاربران کرده و با سرقت اطلاعات بانکی به صورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت می‌کرد توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسائی و دستگیر شد. رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار کرد: کارشناسان این پلیس در پی رصد و پایش فضای مجازی از فعالیت وب سایتی با عنوان همسریابی متوجه وجود صفحه جعلی بانک در این سایت شدند که فرد کلاهبردار به وسیله آن اطلاعات بانکی کاربران را سرقت کرده و سپس به صورت غیر مجاز از حساب آن‌ها برداشت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش نامه نیوز ، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی تصریح کرد: پس از محرز شدن این کلاهبرداری موضوع دستگیری گرداننده این وب سایت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و پس از انجام اقدامات تخصصی مشخص شد که گرداننده اصلی سایت در خارج از استان است که ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل سکونت وی رفته و او را در عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهم توانسته بود در مدت کوتاهی از حساب بانکی طعمه‌های خود بالغ بر 80 میلیون ریال برداشت کند، گفت: در این خصوص تا کنون شش نفر شاکی در این پرونده شناسائی شدند.

رییس پلیس فتای استان اصفهان با اشاره به خطرات و آسیب‌های سایت‌های همسریابی برای کاربران گفت: هیچ کدام از سایت‌های همسریابی دارای مجوز نیستند و فعالیت آن‌ها غیر قانونی است. در صورتی که کسانی اقدام به راه اندازی چنین سایت‌های در فضای مجازی کنند پلیس فتا با گردانندگان آن‌ها برابر قانون مبارزه با جرائم رایانه‌ای برخورد خواهد کرد.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: فضای مجازی محیطی سالم برای انتخاب همسر آینده نیست و کاربران اینگونه سایت‌ها در معرض آسیب‌هایی همچون افشای اطلاعات خصوصی، سرقت اطلاعات بانکی از طریق درگاه‌های پرداخت الکترونیک جعلی و ایجاد مزاحمت‌های بعدی توسط سایر کاربران هستند.

منبع: نامه نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namehnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نامه نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۳۵۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنجش اهالی شهرک آ. اس. پ شهریار از کمبود امکانات رفاهی

به گفته شهروند خبرنگار ما تعدادی از شهروندانی که از سال ۱۳۹۳ تا کنون در شهرک آ. اس. پ واقع در جاده شهریار - ملارد از سال ۱۳۹۳ سکونت دارند منازل مسکونی این شهرک فاقد سند مالکیت است و بعد از ۱۱ سال همچنان پایان کاری برای آن دریافت نشده است علاوه بر این فاز دوم و دیگر فاز‌های این شهرک تکمیل نشده است.

همچنین این شهرک فاقد امکانات رفاهی از قبیل کمبود مدارس، مکان مذهبی و فرهنگی، فضای ورزشی، امنیت کافی، محیط درمانی و بهداشتی و نانوایی، مشکلات مخابراتی، آب، برق، است.

همچینن در فضای سبز، خیابان و زیر ساختمان شاهد فرونشست‌های خطرناک هستیم.

شهروند خبرنگار ما از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروند خبرنگار - تهران

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • رنجش اهالی شهرک آ. اس. پ شهریار از کمبود امکانات رفاهی
  • استفاده از سهمیه سوخت حدود ۱۵ هزار تاکسی و وانت‌بار محدود می‌شود
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده های سلامت فاقد مجوز
  • اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز اعلام شد
  • اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز