Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-06@20:34:02 GMT

خرافات در دانشگاه های یانکی ها

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۳۵۴۶۷

خرافات در دانشگاه های یانکی ها

در دانشگاه های کشورهای صنعتی به عنوان معتبر ترین مراکز علمی جهان، سنتها و مراسم عجیبی برگزار می شود. به گزارش سرویس فضای مجازیخبرگزاری صدا و سیما؛سنت های عجیب و خرافی در جهان تنها به جوامع قدیمی و یا بدوی منحصر نمی شود. در این مطلب تلاش شده تا شما با تعدادی از رسوم عجیب و خرافی که در دانشگاه های کشور آمریکا وجود دارد، آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شنیدن نام دانشگاه هایی مثل "استنفورد" و "ام آی تی" چه چیزی در ذهن شما خطور می کند؟ مطمئن هستیم که بعد از خواندن این مطلب در مورد این دانشگاه ها بسیار متعجب خواهید شد.
دانشگاه ام آی تی و پرتاب پیانو به پاییناین دانشگاه یکی از معروفترین دانشگاه ها نه فقط در سطح آمریکا و بلکه در جهان است. از سال ۱۹۷۲ میلادی به این سو رسمی عجیب در این دانشگاه آغاز شده است که در طی آن یک پیانو در پایین ساختمانی ۶ طبقه قرار می گیرد و سپس پیانوی دیگری از پشت بام بر روی آن پرتاب می شود. در سال ۱۹۷۲ میلادی تعدادی از دانشجویان این دانشگاه که یک پیانوی اضافی داشتند آن را از طبقه ششم محل سکونت خود در خوابگاه دانشگاه به پایین پرتاب کردند و از آن روز به بعد این حرکت به یک رسم در این دانشگاه تبدیل شده است.
دانشگاه ایالتی اوهایو و شنا در استخر منیاتوری دانشگاه
یک رسم عجیب که از سال ۱۹۹۰ میلادی در این دانشگاه به وجود آمده است این است؛ در شب بازی با تیم فوتبال دانشگاه میشیگان به عنوان یکی از اصلی ترین رقبای تیم این دانشگاه تعداد زیادی از دانشجویان به درون استخر موجود در وسط این دانشگاه که برای زیبایی ساخته شده می پرند. بسیاری این عمل را یک حرکت در حمایت از تیم دانشگاه می دانند و البته باید گفت که هر ساله ده ها نفر از شرکت کنندگان این مراسم به دلایل مختلف دچار مصدومیت شده و راهی بیمارستان می شود. آنها معتقدند که این اقدام برای آنها در بازی مورد نظر شانس می آورد.
کالج کارلتون و فریاد در شب امتحان
این کالج آمریکایی در ایالت مینه سوتا دارای رسم عجیبی است که بر اساس آن در شب قبل از پایان هر ترم در ساعت ۱۰ شب دانشجویان این دانشگاه از اتاق های خود خارج شده و برای چند لحظه شروع به جیغ و فریاد کشیدن می کنند و پس از آن دوباره به اتاق های خود بازمی گردند. برای بسیاری از افراد که با این رسم آشنایی ندارند مواجه با چنین وضعیتی در ساعت ۱۰ شب می تواند بسیار ترسناک باشد. آنها معتقد هستند که این عمل در شب امتحان به آنان کمک خواهد کرد تا بهتر امتحان بدهند.
دانشگاه استنفورد و نمایش در پایان سال
این دانشگاه معروف آمریکایی مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان خود را در زمین چمن موجود در دانشگاه برگزار می کند که شمامل سخرانی مسئولین و اساتید و همچنین تقدیر از نفرات برتر است. این مراسم که چند ساعت طول میکشد معمولا باعث خستگی حضار میشود. پس از پایان مراسم اصلی دانشجویان بالباس های فارغ التحصیلی در وسط زمین ورزشی به راه می افتند و به اشکال عجیبی راه می روند. بعضی از دانشجویان با خود پلاکاردهایی را حمل می کنند که بر روی آنها جملاتی در مورد تشکر کردن از پدر و مادرشان را نوشته اند. بعضی دیگر نیز اشکال عجیبی را به خود وصل کرده و شروع به حرکت در زمین چمن می کنند.
کالج اوکیدنتال و جشن تولد خطرناک
در این کالج آمریکایی بهتر است که تاریخ تولد خود را پنهان نگاه دارید. یک سنت قدیمی در بین دانشجویان این دانشگاه وجود دارد که بر اساس آن علاوه بر گرفتن جشن تولد برای همکلاسی خود با کیک و هدیه وی را به درون استخری که در وسط دانشگاه است می اندازند. مسئولین دانشگاه به صورت قانونی و رسمی این مراسم را ممنوع کردند اما بسیاری از دانشجویان همچنان به این سنت خرافی پایبند هستند. چه در زمستان چه در تابستان این رسم توسط بعضی از دانشجویان انجام می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۳۵۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئو| حامیان فلسطین در مراسم آغاز به‌کار دانشگاه میشیگان

شماری از دانشجویان دانشگاه میشیگان آمریکا در حالی که پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند علیه رژیم صهیونیستی شعار دادند.

رسانه دانلود

دیگر خبرها

  • ویدئو| سرکوب دانشجویان صلح‌طلب در غرب ادامه دارد!
  • ویدئو| حامیان فلسطین در مراسم آغاز به‌کار دانشگاه میشیگان
  • همبستگی با فلسطین در جشن فارغ التحصیلی دانشگاه‌های آمریکا
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • فیلم/ طرفداران فلسطین در مراسم آغاز به‌کار دانشگاه میشیگان
  • حمایت متفاوت دانشجویان فرانسوی از غزه | ببینید
  • ببینید | دانشجویان آمریکایی همراه با طوفان!
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد گچساران
  • فیلم/ اشاره رهبر انقلاب به اعترضات دانشجویان دانشگاه‌های دنیا