Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-02@21:26:29 GMT

دفاع از کیان شورای شهر وظیفه همه اعضا است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۳۵۵۱۹

دفاع از کیان شورای شهر وظیفه همه اعضا است

سرویس جامعه پایگاه خبری تحلیلیبی‌باک؛ بخش مهمترین عناوین اجتماعی:


رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با ابراز نارضایتی از هجمه علیه شورا در فضای مجازی گفت: دفاع از کیان شورا وظیفه تک تک اعضای شورا است.

به گزارش بی‌باک، احمد دنیامالی در سیصد و چهل و سومین جلسه شورا با اشاره به موضوع رد صلاحیت برخی از اعضای شورا گفت: متاسفانه هجمه ای که علیه شورا در فضای مجازی به راه افتاده است نا رواست و فارغ از اینکه چه جناح و گروه سیاسی مورد هدف قرار داده اند باید گفت که دفاع از کیان شورا وظیفه تک تک اعضای شورا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دنیا مالی افزود: نمره اعضای شورا در دوره چهارم نمره ای قابل قبول است و اعتقاد دارم باید از همکارانمان در شورا دفاع جانانه ای داشته باشیم و دفاع از اعضای شورا در واقع همان دفاع از کیان شورا خواهد بود.

وی تصریح کرد : تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران را با موضوعاتی رد صلاحیت کرده اند که ما شهادت می دهیم این موضوعات صحت ندارد .

شعار «زنده باد مخالف من» چه شد؟

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران نیز رد صلاحیت های گزینشی نامزدهای شورای شهر را پدیده ای نامناسب و غیرقابل دفاع دانست و پاسخ پرسش شعار «زنده باد مخالف من» چه شد؟ را بی جواب خواند.

مجتبی شاکری در تذکر پیش از دستور خود در جلسه غیرعلنی امروز شورای شهر تهران تاکید کرد: من هم به سهم خود رد صلاحیت ها را دون شان مجلس و دولت می دانم و معتقدم نباید به این جایگاه قانونی خدشه وارد شود .

وی افزود :بی تردید باید قانون اجرا شود و مراجع چهارگانه تایید صلاحیت، جایگاه خود را داشته باشند. قاعدتا رد صلاحیت‌ها باید با استدلال شفاف و استناد به بندهای قانونی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه باید هر فرد را از علت رد صلاحیتش مطلع کنیم، گفت: این که برخی در پی آن هستند که در جایگاه قدرت حذف مخالفین خود را در دستور کار قرار دهند خلاف عدالت و انصاف است . آزادگی اقتضا می‌کند همه ما مانع اجرای فرآیندهای غلط و تعامل سوز شویم .

شاکری در بخش دیگر سخنانش یادآور شد: بیش از ۲۰ ماه از نخستین تذکر بنده درباره تخلفات ساختمانی مجتمع تجاری روشا می گذرد اما رای قلع و قمع صادره از سوی کمیسیون ماده ۱۰۰ هنوز اجرا نشده است. این مجتمع بیش از یک سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و علاوه بر تخلف تغییر کاربری در حال اشغال غیرقانونی طبقات ساخته شده خارج از مفاد پروانه است تا رای قلع و قمع را به نوعی محو کند. انتظار این است که شهرداری نسبت به اجرای این رای اهتمام کند.

وی سپس به هشدار مهم آیت الله موحدی کرمانی در نماز جمعه درباره اعزام حجاج ایرانی به عربستان اشاره کرد و گفت: اعزام حجاح در حالی که کم ترین اطمینانی از تامین امنیت آنها وجود ندارد و شجره ملعونه آل سعود هنوز بابت کشتار جان خراش حادثه منا عذرخواهی نکرده است و از طرفی یکی از فعال‌ترین حامیان داعش در سوریه و عراق و مهاجمان به جان کودکان یمن است، امر درستی نیست.

شاکری تاکید کرد: مراجع تقلید معتقدند در این موارد زمانی که امنیت جانی تامین نباشد، حتی امر واجب هم وجوب خود را از دست می‌دهد. بنابراین به عنوان عضو شورای شهر از دولت و دست اندرکاران حج تقاضا می‌کنم به این شجره ملعونه و پیمان شکن اطمینان نکنند و قبل از وقوع فاجعه، فکر پیشگیری باشند.

رد صلاحیت ها نمایانگر مهندسی انتخابات است

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت : افرادی که داعیه دار "دانستن حق مردم است " را داشتند امروز با رسیدن به قدرت روش خود را تغییر داده اند.

پرویز سروری در سیصد و چهل و سومین جلسه شورا با اشاره به رد صلاحیت برخی اعضای شورا برای انتخابات پیش رو گفت : این گونه رفتارها به مثابه مدیریت و مهندسی انتخابات است.

وی ادامه داد: اگر نگاه موضعی داشته باشیم می بینیم که اصل 110 قانون اساسی بر التزام عملی به ولایت فقیه دلالت دارد و نیز بند "د" ماده 26 بر ابراز وفا داری به قانون اساسی ؛حال چگونه است که آنهایی که در فتنه التزام به رهبری را کنار گذاشتند و حتی زندانی شدند امروز تایید می شوند و این موارد شامل حال آنان نمی شود.

سروری با بیان اینکه این مهندسی انتخابات قصابی و قتل عام اصولگرایان بود گفت: دوستانی که دایعه دار "دانستن حق مردم است " بودند امروز با رسیدن به قدرت روش خود را تغییر می دهند . این دوستان به انتخابات گذشته رجوع کنند که چگونه بعد از رد صلاحیتشان در هیات اجرایی در هیات نظارت تایید شدند اما امروز وارونه شده هیات اجرایی تایید می کند و هیات نظارت رد.

وی افزود : این چه رفتار متناقضی است که اینان از خود نشان می دهند آیا امروز که از نظارت استصوابی شورا ی نگهبان هم جلو می زنند نباید به آنان خرده بگیریم.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۳۵۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

 نخستین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه دکتر کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • ایجاد امید با روایت‌گری درست وظیفه همه مدیران است
  • اعضای شورای شهر سنندج چه مطالباتی را در حضور استاندار کردستان مطرح کردند؟
  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • حسن روحانی دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس