Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-27@06:53:59 GMT

پالایش بیمه کارگران ساختمانی در تهران

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۳۵۸۴۳

پالایش بیمه کارگران ساختمانی در تهران

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناهید حیدری در نشست ویژه هفته کارگر گفت: این اداره کل در سال گذشته بیش از ۱۵ هزار نفر که کارگر ساختمان نبودند را شناسایی و از لیست بیمه‌ای خارج کرد.

حیدری با بیان اینکه این اداره کل خط و مشی خود را در پنج ارزش محوری تدوین کرده است، گفت: این پنج ارزش محوری عبارت است از قانون مندی، پاسخگویی، رضایتمندی، ارائه خدمات غیرحضوری و پاکدستی که مورد تاکید مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی قرار دارد و ما نیز در همین راستا وظایف خود را به پیش می‌بریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری با اشاره به سوءاستفاده‌های صورت گرفته از سوی برخی از افراد برای بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی گفت: تمام تلاش اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بر این بود که افرادی از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند که شرایط احراز آنها ثابت شده و از محروم‌ترین اقشار جامعه هستند اما عده‌ای از یقه سفیدان با استفاده از انواع معافیت‌ها در پی سودجویی هستند.

وی افزود: مثلا در بحث قالیبافان افرادی با خرید دار قالی‌بافی خود را قالیباف وانمود می‌کردند اما با بازرسی‌هایی که به عمل آمد تعداد کثیری از این افراد از لیست بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی خارج شدند.

مدیر کل اداره کل غرب تهران ارائه تعریف خدمات غیرحضوری توسط این اداره کل تصریح کرد: اداره کل غرب تهران پیشگام در اجرای بسیاری از طرح‌های بیمه‌ای به صورت پایلوت بوده است.

وی افزود: هم اکنون اداره کل غرب تهران ۱۴ شعبه دارد که از نمره امتیازی تیپ یک برخوردار هستند. شعباتی تیپ یک محسوب می‌شوند که بیش از ۴۵ هزار بیمه شده را تحت پوشش قرار داده‌اند اما برخی از شعبات اداره کل غرب تهران بیش از این میزان و حتی تا سقف ۲۶۵ هزار بیمه شده را تحت پوشش خود دارند.

وی با بیان اینکه شعبه ۳۳ تامین اجتماعی با محوریت ارائه خدمات حضوری و الکترونیکی محور به زودی تاسیس می‌شود، افزود: هدف از تاسیس این شعبه معنا بخشیدن به خدمات غیرحضوری است که مدیر کل سازمان تامین اجتماعی بر اجرایی شدن آن تاکید دارند.

حیدری افزود: هم اکنون بیش از ۲۰۰ هزار کارگاه تحت پوشش اداره کل غرب تهران قرار دارد که معادل ۱۰ درصد بیمه‌شدگان کل کشور می‌باشد.

وی در ادامه با اشاره به تعدادی از خدمات الکترونیک ارائه شده توسط این اداره کل تصریح کرد: متمرکز شدن دفترچه‌های درمانی بیمه شدگان، پرداخت حق بیمه و ارائه خدمات از طریق افتتاح کد snn می‌باشد. همچنین آزادسازی فضاهای فیزیکی و عدم تخصیص این فضاها برای بایگانی پرونده‌ها از دیگر اهداف سازمان تامین اجتماعی می‌باشد که موجب بالا رفتن سرعت پاسخگویی و افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان می‌شود.

وی افزود: از نیمه دوم سال ۹۶ در بسیاری از شعب تامین اجتماعی تحت پوشش اداره کل غرب بیشتر خدمات به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود و بسیاری از پرونده‌ها الکترونیکی می‌شد.

وی با بیان اینکه ویژه‌گرایی موجب اف زایش رقابت درونی و علمی می‌شود، گفت: در گذشته ۲ شعبه زیر پوشش فرآیند ریشه‌گرایی قرار گرفتند در این راستا کارفرمایان خوش حساب شناسایی شدند تا بتوان آنها را مورد حمایت‌های لازم قرار داد. از این رو دخیل کردن کارفرمایان در ارائه خدمات یکی از اهداف اداره کل غرب تهران بوده است.

وی با اشاره به مشکلات بیمه‌ای ساختمان پلاسکو و تاکسیرانان شهر تهران که به کارگزاری این تاکسیرانی پرداخت می‌کردند، گفت: این دو بحران موجب شد تا بسیاری برای دریافت مقرری بیکاری به شعب تامین اجتماعی تحت پوشش اداره کل غرب تهران مراجعه کنند مثلا در خصوص حادثه دیدگان پلاسکو تا بیش از ۲ هزار نفر برای دریافت مقرری بیکاری مراجعه کردند البته شناسایی این افراد پس از سانحه کار دشواری بود که با همکاری اتاق اصناف ممکن شد.

وی افزود: تعدادی از کسانی که یبکار شدند به علت اینکه به صورت خویش فرما خود را بیمه کرده بودند از مزایای بیمه مقرری بیکاری برخوردار نشدند اما با مساعدت دولت به آنها مساعده اجتماعی پرداخت شد.

وی در پایان افزود: سند استراتژیک فعالیت‌های اداره کل تامین اجتماعی غرب بر مبنای یک برنامه پنج ساله تعریف شده است که در آن انعکاس و بهبود خدمات و نشاط سازمانی در اولویت قرار گرفته علاوه بر اینها در این سند قصد داریم خدمات بیمه‌ای را در فضای کسب‌وکارهای دیجیتالی توسعه دهیم که ۲۵ هزار و ۲۰۰ سایت را تاکنون برای این هدف خود شناسایی کرده‌ایم.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۳۵۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد چکشیان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرج ضمن تبریک هفته کار و کارگر با اشاره به دیدار ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از کارگران سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری در جمع کارگران به تمایز نگاه اسلام با نگاه‌های موجود و رایج در دنیا به کارگر اشاره کردند و فرمودند که اسلام برای کار و کارگر ارزش ذاتی قائل است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) بر دستان کارگران بوسه می‌زدند و این نمادی در فرهنگ اسلامی است که ارزش و جایگاه کارگر را نشان می‌دهد، مطرح کرد: یکی از موضوعات مورد اشاره در این دیدار نقش کارگران در تحقق شعار سال بود که در این رابطه مقام معظم رهبری فرمودند که جهش تولید با مشارکت مردم امکان پذیر است تا شاهد رشد اقتصاد باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری مهمترین راهبرد برای حل مسائل اقتصادی کشور جهش و رشد تولید است، عنوان کرد: با جهش تولید، ثروت تولید و توزیع و موجب برقراری عدالت می‌شود و این دو مورد عوامل اصلی حل مسائل اقتصادی جامعه هستند اما بدون مشارکت مردم، جهش تولید محقق نمی‌شود.

چکشیان با اشاره به نقش مردم و کارگران در ارزش آفرینی و تلاش و مشارکت در تولید بیان کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، جامعه کارگری حدود ۱۴ میلیون نفر جمعیت دارد که با احتساب خانواده‌های آنها، این جامعه حدود ۵۰ درصد جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند و اگر حال این جامعه خوب باشد، بی شک حال و اوضاع کشور خوب می‌شود.

وی تأمین امنیت شغلی کارگران، پوشش بیمه‌ای آنها، تأمین ایمنی نیروی کار، ارتقای مهارت‌های شغلی و کشف استعدادهای درخشان جامعه کار و تولید را از جمله محورهای مورد مطالبه و توصیه رهبر به مسؤولان دانست و خاطرنشان کرد: ایشان به جامعه کار و تولید توصیه کردند که قدر کار خود را بدانند و ضمن امانت دانستن کار، در این مسیر اتقان کاری داشته باشند.

تحویل ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات این وزارتخانه و سازمان‌های تابعه در دولت سیزدهم از تسویه بدهی ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی سازمان تأمین اجتماعی به شبکه بانکی پس از سال‌ها و بخشودگی حدود ۷۵ هزار مورد جرایم ناشی از بدهی‌های بیمه‌ای بنگاه‌های اقتصادی در راستای حمایت از تولید و حفظ و ایجاد اشتغال خبر داد.

چکشیان با اشاره به اضافه شدن ۱۳ داروی جدید در پوشش بیمه‌ای و راه اندازی حدود ۲۱۲ کلینیک دیابت و فشار خون اظهار کرد: در دولت سیزدهم درمان زوج‌های نابارور به صورت صددرصد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفت و با هوشمندسازی بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی، نسخه نویسی الکترونیک از ۵۲ درصد به ۹۸ درصد تا پایان سال گذشته ارتقا یافت.

وی افزایش حدود ۴۰ درصدی ضریب پوشش بیمه اجتماعی زنان روستایی و عشایر را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و با تاکید بر ضرورت معرفی، تبیین و روایت هنرمندانه این اقدامات به منظور امیدآفرینی در جامعه بیان کرد: تأمین حداقل معاش ۴۰ هزار خانواده دارای فرزند چند قلو و ۲۷۷ هزار بانوی سرپرست خانوار در پوشش سازمان بهزیستی از دیگر اقدامات است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تحویل ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی خبر داد و مطرح کرد: در دولت سیزدهم بیش از دو و نیم میلیون فرصت شغلی ایجاد شده و نرخ بیکاری در کشور یک و نیم درصد کاهش یافته است. از دیگر اقدامات انجام شده در این دولت می‌توان به صدور آنی ۹۵ درصد مجوزهای مشاغل خانگی اشاره کرد.

کد خبر 6089052

دیگر خبرها

  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • معافیت بیمه‌ای برخی کارگران ساختمانی
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند