Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@09:10:30 GMT

۵ نکته مفید برای لاغر شدن شکم

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۳۶۶۰۴

۵ نکته مفید برای لاغر شدن شکم

اگر برنامه مشخصی برای هدف قرار دادن چربی‌های ناحیه شکم نداشته باشید، تمام تلاش‌هایی که در قالب رژیم غذایی و ورزش انجام می‌دهید تا از شر این چربی‌های مزاحم و سرسخت خلاص شوید، ممکن است بی‌نتیجه باقی بمانند.

سرویس سبک زندگی:از دست دادن چربی با عضلات در ارتباط است. عضله سازی می‌تواند نرخ سوخت و ساز را بالا نگه دارد و حساسیت به انسولین را بهبود ببخشد تا از تجمع چربی‌ها در میانه بدن جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
برای بسیاری از بانوانی که در پی کاهش وزن خود هستند، دست یافتن به شکمی صاف و بدون چربی هدفی بزرگ محسوب می‌شود. در ادامه این مطلب را به نقل از سایتعصر ایرانمی‌خوانیم.

قوانین پایه در مسیر آب کردن چربی شکم
به گزارش «ویمنز هلث»، اگر برنامه مشخصی برای هدف قرار دادن چربی‌های ناحیه شکم نداشته باشید، تمام تلاش‌هایی که در قالب رژیم غذایی و ورزش انجام می‌دهید تا از شر این چربی‌های مزاحم و سرسخت خلاص شوید، ممکن است بی‌نتیجه باقی بمانند.
پیش از آن که ماموریت آب کردن چربی‌های شکم را آغاز کنید به چند مساله باید توجه داشته باشید که در ادامه بیشتر به آنها می‌پردازیم.
چیزی فراتر از ظاهر است
پژوهش دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن نشان داده است، افرادی که از چربی دور کمر قابل توجهی برخوردار هستند با خطر افزایش یافته ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ مواجه هستند. بر خلاف چربی‌های زیر پوستی که به طور مستقیم زیر پوست قرار دارند، چربی شکمی (به نام چربی احشایی نیز شناخته می‌شود) در و اطراف اندام‌های حیاتی نیز تجمع می‌کند. این مساله حتی برای بانوانی که از وزن سالم نیز برخوردار هستند، صدق می‌کند.
نخستین کاری که باید انجام دهید بررسی اندازه دور کمر است. در بانوان، اندازه ۳۵ اینچ (۸۹ سانتیمتر) و بیشتر با خطر چشمگیر ابتلا به بیماری‌های مزمن پیوند خورده است.
ژنتیک نقش بازی می‌کند
هنگامی که درباره چربی شکم صحبت می‌شود ممکن است در میان افرادی قرار داشته باشید که از نظر ژنتیکی چندان خوش شانس نبوده‌اند. پژوهشی که در سال ۲۰۱۳ در نشریه Human Molecular Genetics منتشر شد، نشان داد که پنج ژن متفاوت بر میزان چربی که در میانه بدن ذخیره می‌شود، تاثیرگذار هستند. البته به خاطر داشته باشید که ژنتیک تنها بر استعداد دور کمر بزرگتر تاثیرگذار است و این سبک زندگی شما است که در نهایت نقش اصلی را ایفا می‌کند.
هنگامی که موضوع چربی شکم مطرح می‌شود، واقع بین باقی ماندن اهمیت دارد. با دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم و مغذی، ورزش هدفمند و مدیریت استرس در نهایت می توانید به اهداف کاهش وزن خود دست یابید اما نباید انتظار داشته باشید در مدت زمانی کوتاه به تمام اهداف خود دست یابید.
عضله سازی می‌تواند کمک حال شما باشد
از دست دادن چربی با عضلات در ارتباط است. عضله سازی می تواند نرخ سوخت و ساز را بالا نگه دارد و حساسیت به انسولین را بهبود ببخشد تا از تجمع چربی‌ها در میانه بدن جلوگیری شود. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ توسط دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد با حضور ۱۰ هزار و ۵۰۰ شرکت کننده انجام شد، نشان داد که برای مقابله با چربی تمرینات قدرتی از عملکرد بهتری در مقایسه با تمرینات هوازی برخوردار هستند. در همین راستا، انجام تمرینات قدرتی سه یا چهار روز در هفته را می توانید مد نظر قرار دهید.
در شرایطی که کار با وزنه و عضله سازی می‌تواند تاثیر چشمگیری در از دست دادن چربی داشته باشد، شما می‌توانید از فواید قابل توجه ترکیب تمرینات قدرتی منظم با یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین بهره‌مند شوید. مطالعه انجام شده توسط دانشگاه مک مستر نشان داد، بانوانی که ۳۰ درصد از کالری روزانه خود را از پروتئین دریافت می کردند، دو برابر بیشتر از بانوانی که رژیم های غذایی کم پروتئین را دنبال می‌کردند، چربی شکم از دست دادند. با مد نظر قرار دادن این مساله، شما می‌توانید بین ۲۵ تا ۳۰ گرم پروتئین - معادل نصف یک سینه مرغ - در هر وعده غذایی خود مصرف کنید.
کیفیت کالری‌های دریافتی مهم است
حتی اگر به میزان درست درشت مغذی‌ها (مانند کربوهیدارت‌ها و پروتئین) را دریافت می‌کنید، باز هم نمی‌توان اهمیت کیفیت منابعی که این مواد مغذی از آنها تامین می‌شود را نادیده گرفت. بسیاری از غذاهای فرآوری شده فاقد فیبر و سرشار از مواد شیمیایی و مضر هستند که می‌توانند بر سطوح هورمونی و این که بدن چگونه چربی را ذخیره می‌کند، تاثیرگذار باشند. مواد غذایی کامل و با کیفیت مانند میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، و گوشت قرمز تهیه شده از دام‌هایی که با علف تغذیه شده‌اند می‌توانند ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌های مورد نیاز برای از بین بردن چربی‌های شکم را در اختیار شما قرار دهند.
باید سطوح استرس را مدیریت کنید
سطوح همواره بالای هورمون استرس کورتیزول نه تنها ذخیره چربی را تشویق می‌کند، بلکه آن را مستقیم به دور کمر ارسال می‌کند.
عوامل استرس‌زا شایع که در مسیر اهداف چربی سوزی ما قرار دارند شامل ورزش بیش از اندازه، حجم کار دیوانه کننده، و کمبود خواب می‌شوند. در حقیقت، نتیجه پژوهش دانشگاه فارست نشان داد که خواب شبانه پنج ساعته یا کمتر با افزایش چربی احشایی پیوند خورده است.
هفت تا نه ساعت خواب شبانه را مد نظر قرار دهید و تکنیک‌های تنفس عمیق برای کاهش استرس در محیط کار را فراموش نکنید.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۳۶۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی

فرارو-لیز بوکار؛ متخصصی برجسته در حوزه اخلاق دینی و استاد دین در دانشگاه نورث ایسترن در بوستون است. بوکار به دلیل آثارش برنده جایزه نیز شده است. آثار نوشتاری، تدریس و سخنرانی‌های عمومی او طیف گسترده‌ای از موضوعات را پوشش می‌دهند از جراحی تغییر جنسیت گرفته تا سیاست لباس‌های مذهبی، اما عموما بر این تمرکز دارد که چگونه درک عمیق‌تر تفاوت مذهبی می‌تواند حس ما را از درست و خوب بودن تغییر دهد. تازه‌ترین کتاب او تحت عنوان "دزدیدن دین من: نه فقط هر گونه تملک فرهنگی" است. او در آن کتاب معضلات اخلاقی شکل آشفته تصاحب فرهنگی را باز می‌کند: وام گرفتن از آموزه‌های مذهبی، مناسک، و لباس به دلایل سیاسی، اقتصادی و درمانی. او حجاب را یک علاقه فمینیستی و نمادی از اتحاد مسلمانان قلمداد می‌کند. او حجاب را گونه‌ای از انواع لباس‌های فرهنگی قلمداد کرده که حتی می‌تواند تبدیل به مُد شود.

به گزارش فرارو به نقل از کانورسیشن، از کودکی به ما گفته می‌شود که صبر یک فضیلت است و چیز‌های خوبی نصیب افراد صبور خواهد شد. بنابراین، بسیاری از ما روی پرورش صبر کار می‌کنیم. این عمل اغلب با یادگیری منتظر ماندن برای نوبت با یک اسباب بازی مورد علاقه در دوران کودکی آغاز می‌شود. در بزرگسالی تلاش می‌کنیم با صف‌های طولانی در بخش وسایل نقلیه موتوری یا در مورد سرعت کُند تغییرات سیاسی صبور باقی بمانیم.

در روایات دینی صبر بیش از حد انتظار و یا حتی بیش از تحمل سختی است. اما این بیش‌تر بودن صبر چیست و چگونه صبور بودن از ما انسان‌های بهتری می‌سازد؟

نوشته‌های "ابوحامد غزالی" متفکر ایرانی مسلمان دوره قرون وسطی می‌تواند به ما بینشی ارائه دهد یا به ما کمک کند تا بفهمیم چرا باید صبر و شکیبایی را تمرین کرده و هم چنین به ما در زمانی که نیازی نیست صبور باشیم خواهد گفت.

غزالی که بود؟

غزالی که در سال ۱۰۵۸ میلادی در ایران متولد شد به عنوان یک فقیه، فیلسوف و متکلم مورد احترام بود. او برای دفاع از اسلام به نقاطی مانند بغداد و بیت المقدس سفر کرد و استدلال نمود که بین عقل و وحی تضادی وجود ندارد. به طور خاص او به دلیل تطبیق فلسفه ارسطو که احتمالا آن را با ترجمه عربی خوانده بود با الهیات اسلامی شهرت داشت. غزالی نویسنده‌ای پرکار بود و یکی از مهم‌ترین آثار او "احیاء علوم دینی" یا "احیاء العلوم الدین" راهنمای عملی برای داشتن زندگی اخلاقی مسلمان است. این اثر در مجموع از چهل جلد تشکیل شده که در چهار بخش هر کتاب تنظیم شده است. بخش اول به شعائر اسلامی می‌پردازد. بخش دوم به آداب و رسوم محلی بخش سوم به رذائلی که باید از آن‌ها اجتناب ورزید و بخش چهارم به فضائلی می‌پردازد که باید برای آن تلاش کرد. بحث غزالی از صبر در جلد سی و دوم از بخش چهارم "درباره صبر و شُکر" یا گکتاب الصبر والشکر" آمده است.

او صبر را به عنوان یک ویژگی اساسی انسانی توصیف می‌کند که برای دستیابی به اهداف ارزش محور بسیار مهم است و البته هشداری را برای زمانی که نیاز به بی صبری وجود دارد ارائه می‌دهد.

صبر چیست؟

به گفته غزالی انسان‌ها دارای انگیزه‌های رقابتی هستند: انگیزه دین و انگیزه میل و هوی و هوس. زندگی عرصه مبارزه بین این دو انگیزه است که او آن را با استعاره نبرد توصیف می‌کند: "حمایت از انگیزه مذهبی از جانب فرشتگان است که سپاهیان خدا را تقویت می‌کنند در حالی که حمایت از انگیزه میل و هوی و هوس از جانب شیاطین است که دشمنان خداوند را تقویت می‌کنند. میزان صبر ما چیزی است که تعیین می‌کند چه کسی برنده نبرد است".

غزالی می‌گوید: "اگر فردی ثابت قدم بماند تا انگیزه دینی پیروز شود سپاهیان خدا پیروز می‌شوند و او به سپاه صابرین می‌پیوندد، اما اگر سست شود تا هوی و هوس بر او غلبه کند به پیروان شیاطین می‌پیوندد". به عبارت دیگر، برای غزالی صبر عامل تعیین کننده‌ای است که نشان می‌دهد آیا ما از تمامی ظرفیت بالقوه انسانی خود برای زندگی اخلاقی استفاده می‌کنیم یا خیر.

صبر، ارزش‌ها و اهداف

از نظر غزالی برای مسلمان خوب بودن نیز صبر لازم است. اما درک او از چگونگی کارکرد صبر بر یک نظریه اخلاقی استوار است و می‌تواند خارج از جهان بینی صریحا اسلامی آن به کار رود.

همه چیز با تعهد به ارزش‌های اصلی آغاز می‌شود. برای مسلمانی مانند غزالی این ارزش‌ها برآمده از سنت و جامعه اسلامی یا "امت" آگاه است و شامل مواردی مانند عدالت و رحمت می‌شود. این ارزش‌های خاص ممکن است به طور جهانی قابل اجرا باشند یا ممکن است مجموعه دیگری از ارزش‌ها را نیز داشته باشید که برای شما مهم هستند برای مثال، تعهد به عدالت اجتماعی، یا دوست خوب بودن یا دروغ نگفتن.

زیستن به به گونه‌ای که با این ارزش‌های اصلی سازگار باشد چیزی است که زندگی اخلاقی به آن می‌پردازد. صبر به گفته غزالی این است که چگونه ما دائما مطمئن می‌شویم که اقدامات مان در خدمت این هدف است. این بدان معناست که صبر فقط تحمل درد ناشی از عصبانیت یک کودک نوپا نیست.

تحمل آن درد با هدفی صورت می‌گیرد. کاربرد موفقیت آمیز صبر نه با میزان رنجی که تحمل می‌کنیم، بلکه با پیشرفت ما به سمت یک هدف خاص مانند تربیت کودکی سالم و شاد که در نهایت می‌تواند احساسات خود را تنظیم کند سنجیده می‌شود. در درک غزالی از صبر همه ما به آن نیاز داریم تا زمانی که همه چیز بر وفق مراد ما نیست به اصول و ایده‌های اصلی خود متعهد باقی بمانیم.

هنگامی که به بی صبری نیاز است

یکی از انتقادات به ایده صبر آن است که می‌تواند منجر به انفعال شود یا برای خاموش کردن گلایه موجه بکار برده شود. برای مثال، "جولیوس فلمینگ" محقق مطالعات آفریقایی در کتاب خود با عنوان "صبر سیاه" به اهمیت "خودداری رادیکال از صبر کردن" در شرایط نژادپرستی سیستمیک می‌پردازد. مسلما انواعی از بی عدالتی‌ها و رنج‌ها در دنیا وجود دارند که نباید با آرامش آن‌ها را تحمل کنیم. غزالی علیرغم تعهدش به اهمیت صبر در زندگی اخلاقی جایی نیز برای بی تابی و عدم صبر کردن در نظر می‌گیرد. او می‌نویسد:"در مواردی که صبر ضرر به همراه دارد صبر کردن حرام است مانند شاهد بودن بریدن دست یک پسر بدن و ساکت ماندن".

این موارد نمونه‌هایی از آسیب به خود یا عزیزان است، اما آیا می‌توان ضرورت صبر نکردن را به آسیب‌های اجتماعی مانند نژادپرستی سیستماتیک یا فقر نیز تعمیم داد؟ همان گونه که برخی از دانشمندان علوم  قرآنی استدلال کرده اند صبر واقعی گاهی نیاز به عمل دارد. غزالی می‌نویسد:"به خاطر این که صبر نیمی از ایمان است تصور نکنید که همه جا ستودنی است. آن چه مورد نظر است انواع خاصی از صبر است". به طور خلاصه همه نوع صبری خوب نیست تنها صبری که در خدمت اهداف درست باشد کلید زندگی اخلاقی است. این سوال که کدام اهداف درست هستند پرسشی است که همه ما باید برای خود به آن پاسخ دهیم.

دیگر خبرها

  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • چربی مهمی که در هنگام لاغر کردن نباید بسوزانید
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • ۵ نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟