Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه‌وله؛ رای‌دهندگان کنیایی که بسیار مشتاق بودند با شرکت در انتخابات درون حزبی صدای خود را به گوش مسئولان برسانند، با ازدحام بی‌سابقه‌ای روند برگزاری انتخابات را به هرج و مرج کشیده و موجب لغو آن شدند.
مشارکت بالای مردم و فقدان امکانات لازم در مراکز رای‌گیری موجب شد "اوهورو کنیاتا"، رئیس‌جمهور این کشور، دستور توقف روند رای‌گیری را صادر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


"کنیاتا" در کنفرانس خبری گفت: در انتخابات مقدماتی درون حزبی ‌ معمولا شاهد چنین مشارکت بالایی نبوده‌ایم. حزب حاکم تصمیم بی‌سابقه و دشواری برای لغو کل فعالیت‌ نامزدها اتخاذ کرده زیرا هر اقدام دیگری می‌توانست به اراده دموکراتیک مردم لطمه وارد کند.
قرار بود انتخابات مقدماتی درون حزبی کنیا روز جمعه برگزار شود که در تمامی بخش‌ها لغو شد. هنوز مشخص نیست آیا روند رای‌گیری در 26 بخش باقیمانده این هفته انجام می‌شود یا خیر.
تاریخ برگزاری انتخابات سراسری کنیا برای 8 اوت برنامه‌ریزی شده است و رئیس‌جمهور تاکید دارد رای‌گیری مقدماتی در کوتاه‌ترین زمان انجام خواهد شد.
در انتخابات آتی کنیا قرار است رئیس‌جمهور، معاون او، اعضای پارلمان (سنا و مجلس ملی) و اعضای دولت تفویضی (فرمانداران بخش‌ها) انتخاب شوند.
کنیا سابقه آشوب‌های خونین را در برگزاری انتخابات‌های مختلف دارد. در انتخابات سال 2007 به دلیل بروز درگیری‌های قومی میان رای‌دهندگان کنیایی بیش از 1200 نفر کشته شدند. در انتخابات سال 2013 نیز تجهیزات الکترونیکی شمارش آراء از کار افتاد و نگرانی‌هایی درباره احتمال تقلب به وجود آمد. ده‌ها نفر نیز حین اعتراضات کشته شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۳۶۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا روز سه‌شنبه ظلم نیروی پلیس آمریکا به دانشجویان جوانی را که در مخالفت با نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تظاهرات می‌کنند، محکوم کرد.

براساس گزارش المیادین، مادورو از جوانان در سراسر جهان خواست تا برای محکوم کردن نسل کشی علیه مردم فلسطین به خیابان‌ها بیایند. رئیس جمهور ونزوئلا تاکید کرد برای جوانان آمریکا احترام مطلق قائل است، زیرا آنها در مبارزه خود برای صلح مستحق احترام هستند. او همچنین توصیف نتانیاهو از آنها به عنوان نازی‌ها را محکوم کرد.

سرعت اعتراض‌ها در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در رد تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار‌های نسل‌کشی علیه غیرنظامیان فلسطینی در این نوار افزایش یافته است.  این در شرایطی است که مدیریت دانشگاه‌ها با فراخوان به پراکندگی تحصن‌ها و اعمال زور در برخی از آن‌ها در تلاش برای سرکوب جنبش‌های دانشجویی هستند.

چند روز پیش، ائتلاف بولیواری برای مردم آمریکای لاتین موسوم به اتحاد آلبا (ALBA) خواستار پاسخگویی رژیم جنایتکار و حامیان آن برای جنایات نسل کشی در فلسطین اشغالی شد. اعضای این اتحادیه حمایت خود را از عضویت فوری فلسطین در سازمان ملل متحد، به عنوان اقدامی عادلانه و ضروری که به حمایت از حقوق مشروع مردم فلسطین کمک می‌کند، ابراز کردند.

شرکت کنندگان همچنین خواستار پاسخگویی و دستگیری اعضای رژیم صهیونیستی و حامیان آن شدند، زیرا آنها مسئول جنایات ارتکابی علیه فلسطینی‌ها مطابق با قوانین بین المللی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • توصیه عجیب لوکاشنکو به ورزشکاران بی‌طرف در المپیک پاریس
  • تصاویری از فرو رفتن عجیب یک موشک به درون یک دیوار!
  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • راز عبور شورای شهر قشم از محدودیت منابع
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد