Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@20:25:59 GMT

میزان هزینه یک روز گردشگر خارجی در ایران اعلام شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۳۶۹۵۳

میزان هزینه یک روز گردشگر خارجی در ایران اعلام شد

معاون گردشگری کشور،با تأکید بر اینکه روند صنعت گردشگری در کشور امیدوارکننده است و گردشگری امری سیاسی نیست،گفت: درآمد حاصل از گردشگری در بین سال‌های ۹۲ تا ۹۵،بیش از ۳۲میلیارد دلار بوده و در این مدت ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی وارد کشور شدند.

به‌گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مرتضی رحمانی‌موحد در نشست خبری «همایش گفتمان فرهنگ میهما‌ن‌نوازی با رویکرد توسعه گردشگری»، اظهار داشت: «بحث درآمد از صنعت گردشگری یکی از موضوعات مهمی است که همیشه مورد توجه بوده است؛ ما برای استفاده از سیستم حساب‌های اقماری با مرکز آمار ایران به جمع‌بندی رسیدیم و به‌زودی قرارداد اجرای دویاسهمورد استفاده از حساب‌های اقماریرا با این مرکز خواهیم بست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

رحمانی‌موحد تصریح کرد: «ما برای جمع‌بندی درآمد حاصل از صنعت گردشگری دوپایه آماری داریم. همه دنیا براساس یکتعریف ثابت از گردشگری آمار خودرا اعلام می‌کنند. بنابر نظر سازمان جهانی جهانگردی، کسی که بیش از 24ساعت در کشوری بماند شغل نداشته باشد و کسب‌وکاری نداشته باشد، گردشگر است و براساس همین چارچوب میزان مخارج هرگردشگر در غرب آسیا بین 1520تا1750دلار است. ما میانگین این مقدار را در نظر می‌گیریم و با 1650دلار، درآمد حاصل از ورود گردشگران خارجی به کشوررا محاسبه می‌کنیم.»

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یادآور شد: «در دولت تدبیروامید 19 میلیونو900 هزارنفر از سال92 تا پایان سال95 وارد کشور شدند که از ورود این گردشگران خارجی، بیش از 32 میلیارددلار نصیب کشور شده است. این میزان درآمد با محاسبه تمام امکانات اعم از حمل‌ونقل، سوغات و سایر خدماتی است که در کشور به گردشگران خارجی عرضه می‌شود.»

رحمانی موحد تصریح کرد: «این پایه‌های آماری کاملاً روشن و قابل‌ دفاع است. روند گردشگری بسیار امیدبخش است و ما نباید گردشگری را حوزه‌ای سیاسی بدانیم. باید از این آمار و ارقام برای منافع این بخش و توسعه صنعت گردشگری بهره‌برداری کنیم.»

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در مورد تبدیل شدن سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به وزارتخانه اظهار کرد: «باید به این قضیه توجه شود که آیا پیشنهاد عرضه‌شده ما را از نقطه‌ای که هستیم به نقطه بهتری سوق می‌دهد یا نه. باید دید افرادی که این پیشنهاد را ارائه کرده‌اند چه شاخص‌هایی را در نظر گرفته‌اند و آیا با وزارتخانه شدن این سازمان بودجه‌اش بیشتر می‌شود؟ آیا قوانین اجازه می‌دهد که دولت بزرگ‌تر شود؟ این درحالی است که قوانین بالادستی بر کوچک‌تر شدن دولت تأکید دارد.»

رحمانی‌موحد تصریح کرد: «آیا پیشنهادکنندگان این طرح ضمانت می‌کنند که با وزارتخانه شدن این سازمان، این سهعنصر اصلی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در کنار یکدیگر باقی بمانند. قطعاً با تبدیل شدن این سازمان به وزارتخانه، جایگاه گردشگری تنزل پیدا می‌کند و فقط می‌توان امیدوار بود که دسترسی به وزیر آسان شود. آیا دسترسی آسان به وزیر مشکلی حل می‌کند و توسعه گردشگریرا به‌دنبال دارد؟»

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: «فهرست دلایل پیشنهادکنندگان این موضوع باید عرضه شود و این اقدام باید موردبررسی و کارشناسی قرار گیرد.»

انتهای پیام/

R1014143/P1014143/S2,23/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۳۶۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمرک پرویزخان رتبه نخست ترانزیت خارجی از مسیر ایران را کسب کرد

علی اصغر عباس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیشترین میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری از مبدا گمرک پرویزخان در استان کرمانشاه انجام گرفته است.

وی با آمار ارائه شده از سوی گمرک ایران اشاره کرد و افزود: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در اولین ماه از سال ۱۴۰۳، به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: این میزان ترانزیت خارجی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

عباس‌زاده ادامه داد: بر اساس ارائه شده از سوی گمرک ایران، گمرک پرویزخان با ۴۸۶ هزار تن کالا بیشترین میزان ترانزیت خارجی مبدا در بین گمرکات کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: گمرک شهید رجایی با ۳۷۷ هزار تن و گمرک باشماق با ۲۰۳ هزار تن در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

کد خبر 6096857

دیگر خبرها

  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • کسب رتبه نخست گمرک پرویزخان در ترانزیت خارجی
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • گمرک پرویزخان رتبه نخست ترانزیت خارجی از مسیر ایران را کسب کرد
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند