Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان گفت: صید غیرمجاز و طرح‌‌های جنگلداری اولویت‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال در استان در سال جاری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، حجت‌الاسلام سید مصطفی حقی در نخستین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان اظهار داشت: مهم‌ترین اولویت امسال شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان، پیشگیری از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و باغی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام سید مصطفی حقی درباره مصوبات امروز این شوراهم گفت: یکی از مهم‌ترین مصوبات امروز تعیین تکلیف حریم رودخانه زیارت گرگان بود.

وی افزود: به گفته کارشناسان امور آب منطقه‌ای استان با دیوارسازی این رودخانه، حریم رودخانه زیارت به 10 متر کاهش می‌یابد.

به گفته حقی، بیمارستان بندرگز، صید غیرمجاز و طرح‌های جنگلداری از دیگر موضوعات مورد بحث جلسه امروز این شورا بود .

وی افزود: اداره منابع طبیعی استان گزارشی از طرح‌های جنگلداری استان به دبیرخانه شورا ارائه کرد که پس از راستی‌آزمایی آن توسط اداره کل بازرسی استان، در جلسه‌های آینده این شورا درباره طرح‌های جنگلداری و نظارت بر روند فعالیت این طرح‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

دادستان مرکز استان گلستان با تاکید بر حفظ ذخایر دریاری خزر برای آیندگان گفت: شورای حفظ حقوق بیت المال استان امسال به صورت ویژه موضوع صید غیرمجاز را نیز پیگیری خواهد کرد.

حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و باغی اولویت شورای حفظ حقوق بیت‌المال گلستان است

رئیس کل دادگستری استان گلستان هم در این جلسه گفت: حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و باغی به صورت ویژه در دستور کار امسال شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان گلستان قرار گرفته است.

هادی هاشمیان افزود: به مدیران دستگاه‌هایی هم که سال گذشته کم‌کاری کردند و مصوبات این شورا را اجرا نکردند، تذکرات لازم داده خواهد شد.

وی با تاکید بر این که مصوبات این شورا لازم الاجراست از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست: مصوبات را اجرا و گزارش آن را به دبیرخانه شورا ارسال کنند.

هاشمیان همچنین به سخنان رهبر معظم انقلاب و شعار سال اشاره کرد و گفت: شورای حفظ حقوق بیت المال استان هم باید در حد توان و ظرفیت‌های خود برای ایجاد اشتغال در استان تلاش کند.

شورای حفظ بیت المال استان به ریاست رئیس کل دادگستری، دبیری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و عضویت مدیران کل دستگاه اجرایی استان به ویژه دستگاه‌های متولی حوزه منابع طبیعی، محیط زیست، آب و راه و شهرسازی تشکیل می‌‌شود.

انتهای پیام/

R41471/P1377/S6,70/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۳۷۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد

سعید معین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به گرم شدن هوا، گندمکاران هشدارها را جدی بگیرند و مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند.

به گفته او، با وجود اثر شیوع آفت سن گندم در کاهش عملکرد تولید، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم قبل از تبدیل شدن به پوره انجام دهند.

معین با بیان اینکه سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن رسیده است، افزود: برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه سن مادر به ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزارهکتار برسد.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: بنابر آمار سطح زیرکشت آبی و دیم گندم در کشور ۶ میلیون هکتار است که مبارزه با سن غلات در سطح  از بهمن ماه سال گذشته آغاز و کماکان ادامه دارد.

معین گفت: گرچه شرایط جوی و بارندگی سم پاشی و محلول پاشی را به تاخیر می اندازد، اما به کشاورزان توصیه می شود که تا 

 از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین به کشاورزان توصیه می شود که تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره مبارزه را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد
  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور