Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@19:50:00 GMT

جلیلی یا نیک‌زاد، معاون اول رئیسی چه کسی خواهد بود؟

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۳۷۹۲۴

جلیلی یا نیک‌زاد، معاون اول رئیسی چه کسی خواهد بود؟

رئیسی تلاش خود را برای جلب اعتماد و ایجاد اجماع و وحدت بین اعضای جبهه مردمی و همینطور جبهه پایداری و طرفداران پرشور سعید جلیلی آغاز کرده است. البته به این جمع باید چهره‌های مهم و وزرای تاثیرگذار دولت نهم و دهم را هم اضافه کرد.

سرویس سیاسی فردا:انتخابات ریاست جمهوری به روزهای حساس خود رسید و حالا وقت وزن‌کشی‌ و یارگیری‌های سیاسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
کار برای منتقدان دولت فعلی در این روزها از حساسیت بیشتری برخوردار است و آنها تلاش زیادی را برای همراهی و جلب اعتماد اشخاص و گروه‌های تاثیرگذار سیاسی صرف خواهند کرد.
در این انتخابات در کنار محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، گزینه منتقدان دولت و همینطور بدنه اصولگرایی و حزب‌اللهی جامعه محسوب می‌شود. حمایت اصول‌گرایان، پایداری و احمدی‌نژادی‌ها از رئیسی رئیسی پس از پایان چالش‌های مسیر ثبت نام در انتخابات و قبل ‌تر از آن مسائل حول انتخاب یک یا چند کاندیدای مطرح در بین جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، تلاش خود را برای جلب اعتماد و ایجاد اجماع و وحدت بین اعضای جبهه مردمی و همینطور جبهه پایداری و طرفداران پرشور سعید جلیلی آغاز کرده است. البته به این جمع باید برخی از چهره‌های مهم و وزرای تاثیرگذار دولت نهم و دهم را هم اضافه کرد.
سعید جلیلی، دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و مسئول تیم سابق مذاکره‌کننده هسته‌ای کشور ، ديروز با حجت‌الاسلام رئيسي دیدار کرد. جلیلی که فعالیت‌های چهار سال گذشته‌اش نشان از عزم جدی او برای حضور در انتخابات داشت به یکباره از رقابت‌ها کنار کشید و برای رقابت‌های این دوره ریاست جمهوری ثبت‌نام نکرد. حالا جلیلی با دیدار روز گذشته‌اش، به شکل واضح و قاطع حمایت خود را از رئیسی اعلام کرد و ظاهراً محتوای بیانیه‌اش برای عدم حضور در انتخابات، که اشاره به وجود یک نامزد اصلح در بین اصولگرایان داشت، اکنون مصداق روشنی پیدا کرده است. بلاخره نیک‌زاد رئیس ستاد شد
البته کمپین انتخاباتی رئیسی حاشیه جالب دیگری هم داشت و آن انتخاب رئیس ستاد آقای رئیسی بود. حاشیه‌ای که با بزرگ‌نمایی و ذوق‌زدگی سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی طیف اصلاح‌طلب و حامیان روحانی مواجه شد.
در روزهای گذشته از مسعود میرکاظمی، وزیر نفت دولت محموداحمدی نژاد و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی یاد می‌شد. میرکاظمی که رئیسی را در روز ثبت نام در وزارت کشور همراهی کرده بود در همایش انتخاباتی حامیان رئیسی در سرچشمه بهارستان نیز سخنرانی کرد. اما جمعه شب گذشته، ناگهان نام علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی مطرح شد. البته این پایان ماجرا نبود و ظهر دیروز علی نیکزاد، وزیر مسکن و شهرسازی دولت محمود احمدی نژاد، نهایتاً به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی معرفی شد. از سید صولت مرتضوی، شهردار مشهد نیز مسئول هماهنگی امور ستاد انتخاباتی در استان‌ها یاد شده است.
این تغییرات بی‌شک ناشی از علاقه رئیسی برای تجمیع تمامی منتقدین دولت فعلی و همینطور وزرا و برخی نزدیکان گذشته و منتقدین فعلی رئیس دولت نهم و دهم بوده است. در یکی دو روز اخیر، محمدرضا میرتاج‌الدینی، معاون پارلمانی دولت احمدی نژاد، محمدمهدی زاهدی، وزیر سابق علوم، مسعود زریبافان از همراهان و معاونان احمدی نژاد، محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان در دولت دهم اعلام حمایت خود از حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی را اعلام نموده‌اند.
کابینه سازی برای رئیسی در شبکه های اجتماعیالبته حاشیه‌‌های دیگری هم در ستاد انتخاباتی رئیسی و گردانندگان شبکه‌های اجتماعی طرفدار او به وجود آمده است. یکی از این موردها که با شیطنت‌های رسانه‌ای مخالفان رئیسی نیز همراه شده است، معرفی نامزدهای تصدی مسئولیت‌ها و وزارتخانه‌های مختلف در دولت احتمالی سید ابراهیم رئیسی بوده است. امری که با تکذیب ستاد او همراه گشته است.جلیلی یا نیک‌زاد معاون اول رئیسی چه کسی خواهد بود؟
سعید جلیلی که در چهارسال گذشته برنامه‌‌هایش برای اداره کشور را آماده کرده بود این برنامه‌ها را در اختیار رئیسی قرار داده است تا تدوین برنامه‌های رئیسی مورد استفاده قرار گیرد. اشراف جلیلی بر مشکلات کشور و داشتن راه حل برای آن‌ها موجب شده است تا از او به عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای معاون اولی رئیسی در صورت پیروزی در انتخابات یاد شود. از سوی دیگر انتخاب مهندس نیکزاد به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی در حالی که او پیشتر چنین فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی را در کارنامه خود نداشته است این گمانه زنی را در محافل سیاسی ایجاد کرده است تا وزیر مسکن احمدی‌نژاد که نامش با پروژه مسکن مهر گره خود است معاون رئيسی خواهد شد. حال باید منتظر روزهای اینده بود و دید آیا رئیسی پیش از انتخابات کابینه و چهره های اصلی دولت مد نظرش را معرفی خواهد کرد یا خیر؟

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۳۷۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سید احمد علم‌الهدی، صولت مرتضوی روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: ۱۹ میلیون خانوار و حدود ۶۰ میلیون نفر جامعه هدف طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در کشور اظهار کرد: اخیراً سامانه‌ای در وزارتخانه تعریف شده که آمار کاملی از همه افراد فاقد شغل در هر گوشه از کشور در آن گردآوری شده است به گونه‌ای که به تفکیک هر شهرستان می‌توان استعلام گرفت که افراد زیر خط فقر یا فاقد شغل چه کسانی هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید.

سید احمد علم الهدی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در ۲ عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاد شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستور کار دولت باشد.

وی اظهار کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاوردهای دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده است و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

امام جمعه مشهد گفت: عمده مطالبه مردم در شرایط کنونی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. در شرایط فعلی کشور، نیازمند به کارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیر و بم ماجرا را بداند و این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه تحقق نمی یابد.

علم الهدی تأکید کرد: در همه قضایا، رمز موفقیت مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل داریم. وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901407

دیگر خبرها

  • بازدید امیر دریادار سیاری از گروه مخابرات ارتش
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین» سیما شد
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین سیما» شد
  • فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها
  • انتصاب مجید اکبرشاهی به عنوان «دبیر ستاد اربعین سیما»
  • ببینید | درخواست معاون حقوقی رئیسی از نمایندگان مجلس آینده برای رفع مسائل اقتصادی!
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس