Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کلاس کراس اوورهاي کامپکت تا حدود يک دهه پيش حتي وجود خارجي نداشت، اما از آن زمان تا به حال شاهد افزايش چشمگير تنوع و محبوبيت اين کلاس در بازار خودرو بوده ايم؛ به شکلي که خودروسازان مطرح حداقل يک مدل از اين کلاس در بين محصولات خود دارند.
در ايران نيز سليقه خريداران طي اين سال ها دگرگون شده و تمايل به خريد کراس اوورهاي کامپکت بيش از گذشنه افزايش يافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آغاز فروش نيسان جوک و با ورود پژو 2008، اين بخش از بازار داغ تر از قبل خواهد شد. در اين نوشتار معايب و مزاياي چهار خودروي نيسان جوک، سانگ يانگ تيوولي، رنو کپچر و پژو 2008 مورد بررسي قرار مي گيرد.
رنو کپچر:کپچر را مي توان نسخه بلندتر کليو دانست. اين خودروي جذاب به واسطه اتحاد رنو-نيسان نقاط اشتراک بسياري در بخش هاي فني و رفاهي با نيسان جوک دارد.
در طراحي کپچر از خطوط نرم و برجسته استفاده شده که باعث مي شوند جمع و جور ترين خودروي اين مقايسه، عضلاني تر و بزرگ تر از چيزي که هست به نظر برسد؛ در کنار اين المان ها موردي که ظاهر کپچر را بسيار متمايز مي کند رنگ بندي متفاوت سقف آن است.
طراحي فضاي داخلي هوشمندانه بوده ولي نمي توان آن را جذاب ناميد، همچنين کيفيت متريال و مواد به کار رفته تعريف چنداني ندارد و در سطح پايين تري نسبت به 2008 و تيوولي قرار مي گيرد؛ در واقع کيفيت فضاي داخلي کپچر يکي از اصلي ترين نقاط ضعف آن است.
کپچر فضاي بار مطلوبي به حجم 377 ليتر ارائه مي دهد، در صورت برداشته شدن تاقچه صندوق عقب فضايي معادل با 455 ليتر براي مصرف کننده فراهم مي سازد، و در حالتي که صندلي ها خوابانده شده باشند اين مقدار به 1235 ليتر افزايش پيدا مي کند.
موتور 1.2 ليتري توربوي کپچر با توان 120 اسب بخار در کنار دنده شش سرعته دوال کلاچش مصرف سوخت ترکيبي معادل با 5.9 ليتر در صد کيلومتر و حداکثر سرعت 192 کيلومتر بر ساعت را برايش به ارمغان مي آورند. کپچر براي رسيدن به سرعت صد کيلومتر در ساعت به 10.9 ثانيه زمان نياز دارد که اين مسئله در چنين خودرويي نقطه ضعف محسوب نمي شود.
رانندگي با کپچر فاقد هيجان بوده اما نسبتا راحت است و اين خودرو تقريبا خوب از پس خيابان هاي پر دست انداز ايران بر مي آيد. با توجه به ابعاد مناسب، مصرف سوخت کم و کيفيت رانندگي مطلوب کاملاً قابل لمس است که کپچر خودرويي شهري است.
در واقع با وجود جذابيت هاي ظاهري کپچر، بايد گفت که اين خودرو عملا کاربردي بيشتر از يک هاچ بک معمولي (نظير پژو 206) را به شما ارائه نمي دهد و از همين رو خريد رنو کپچر با قيمت هنگفت فعلي (بيش از 115 ميليون تومان) توجيه منطقي چنداني ندارد.
نيسان جوک:در سال 2010 نيسان با معرفي و توليد جوک کلاس کراس اوورهاي کوچک را خلق کرد و حياتي دوباره به بازاري که به واسطه هاچ بک هاي شهري اشباع شده بود بخشيد.
اما امروزه رقيبانش خودرو هايي را عرضه کرده اند که کاربردي تر از جوک بوده و در عين حال استهلاک کمتري دارند. طراحي خودرو به دليل بهره گيري از المان هاي گرد و خطوط و نرم و شکسته داراي تضاد جالبيست؛ گرچه اين تضاد براي هر کسي جذاب نيست و عادت کردن به آن زمان مي برد، اما طراحي کلي جوک خاص و بسيار متفاوت از ساير خودروهاي موجود در خيابان است و بسياري خاص بودن را دوست دارند.
فيس ليفتي که جوک در سال 2014 تجربه کرد جدا از اين که در ظاهر خودرو حالتي تهاجمي تر ايجاد کرده تغييرات بسيار وسيع تري در بخش امکانات و ايمني به همراه داشت به طوري که در مدل هاي بالاتر از دوربين 360 درجه نيز بهره مي برد.
در داخل نيز همان المان هاي گرد و دايره شکل بدنه مشاهده مي شوند و شکل کلي کابين ساده است؛ اگرچه به گفته طراحان نيسان بخش پاييني کنسول مياني با الهام از باک بنزين موتورسيکلت هاي مسابقه اي طراحي شده است که در نوع خود جذاب و بسيار جوان پسند و اسپرتي به نظر مي رسد.. کابين از ارگونومي مناسبي بهره مي برد ولي کم کم دارد باطن قديمي جوک را نشان مي دهد، کيفيت مواد به کار رفته نيز معمولي است. فضاي صندلي پا سرنشينان عقب از خودرويي مثل کپچر کم تر است. فضاي بار جوک 354 ليتر است و در صورت تا شدن صندلي ها تا 1189 ليتر افزايش پيدا مي کند.
جوک در ايران در سه مدل اسکاي پک، پلاتينيوم و اسپرت عرضه مي شود، دو مدل اول از موتور چهار سيلندر 1.6 ليتري تنفس طبيعي برخوردارند در حالي که مدل اسپرت موتور 1.6 ليتري توربو داراست که شتاب 9 ثانيه اي براي جوک به ارمغان مي آورد. گيربکس CVT نيسان که با نام X-Tronic شناخته مي شود ترکيب شده اند و مصرف سوخت ترکيبي برابر با 6 تا 6.5 ليتر دارند.
مزيت ديگر جوک 4x4 بودن آن است که کمي به جنبه هاي کاربردي آن مي افزايد. در پايان جوک را در مدل هاي بدون توربو را مي توان گزينه بسيار خوبي براي تردد در شهر دانست چرا که کيفيت پايين بنزين ايران قطعاً مي تواند براي گونه توربو دردسر ساز شود.
در نهايت بايد گفت که خريد نيسان جوک مي تواند براي افرادي با سليقه خاص و متمايل به تيپ هاي جوان پسند و اسپرت بسيار لذت بخش باشد و همانطور که از ميزان فروش اين خودرو نيز پيداست، چنين افرادي نه تنها در ايران بلکه در سرتاسر جهان از جوک استقبال قابل توجهي کرده اند و مي توان گفت که ريسک نيسان در مورد طراحي ظاهري بسيار متفاوت اين محصول کاملا موفقيت آميز بوده است.
پژو 2008:2008 ظاهري اسپرت و جذاب دارد. طراحي قوسي خطوط بدنه و عضلاني بودن بدنه آن را مانند کراس اوور هاي 4x4 جلوه مي دهد. بسياري از جزئيات طراحي اين خودرو در تشابه با مدل 208 است، مدلي که 2008 بر اساس آن (بر روي يک پلت فرم) شکل گرفته است و جزئياتي مثل طرح داخلي چراغ عقب که برگرفته از پنجه شير است، در هر دو اين محصولات ديده مي شود.
در داخل کابين زيبايي داشبورد بسيار جلب توجه مي کند، شکل فرمان و صفحه سرعت سنج اسپرت و هيجان انگيز بوده و در کنار اين موارد نورپردازي آبي سرعت سنج در شب حس بسيار خوبي منتقل مي کند.
فرم i-Cockpit کابين خودروهاي پژو در 2008 نيز به چشم مي خورد. براساس توصيف نشريات تخصصي خارجي، نحوه قرارگيري در پشت فرمان اين خودرو در دفعات اول کمي آزار دهنده خواهد بود چرا که نحوه جايگيري راننده در اين خودرو کمي غير معمول جلوه مي کند اما احتمالاً پس از مدتي عادت خواهيد کرد.
در کل کيفيت کابين بسيار خوب است، پلاستيک نرم در ساخت قسمت هايي از داشبورد به کار رفته و بخش هايي از داشبورد داراي طرح فيبر کربن هستند؛ اين موارد به اضافه سقف پانوراميک کابين 2008 را دل نشين و گران قيمت جلوه مي دهند.
حجم محفظه بار پژو 2008، 360 ليتر بوده و در صورت خواباندن صندلي ها اين مقدار تا 1172 ليتر افزايش پيدا مي کند که تقريباً با جوک برابري مي کند.
گفته شده اين خودرو با موتور 1.6 ليتري THP، که مشابه نمونه به کار رفته در مدل 508 است، عرضه خواهد شد که موتور توانمند و خوبي به نظر مي رسد.
اين پيشرانه با توان توليد 165 اسب بخار در کنار گيربکس شش سرعته اتوماتيک مصرف سوخت ترکيبي 6.5 ليتر در صد کيلومتر و صفر تا صد 9 ثانيه را براي اين خودرو رقم مي زند.
با اين حال کمي بعيد است که ايران خودرو بتواند نسخه توربو و 165 اسبي پژو 2008 را با قيمت اعلام شده (کمتر از 100 ميليون تومان) راهي بازار کند و از اين رو احتمال دارد که مدل پايه 2008 با موتور 120 اسب بخاري فاقد توربو عرضه شود که البته حتي در اين صورت نيز پژو 2008 نسبت به رنو کپچر برتري خواهد داشت.
در واقع وجود نام ايران خودرو و شکل گرفتن حتمي بازار سياه براي پژو 2008 مي تواند به افزايش قيمت نهايي اين محصول به بيش از 120 ميليون تومان منجر شود و همين امر نيز به استقبال شبه مشتريان (دلالان گرامي) و داغ شدن بازار فروش 2008 منجر خواهد شد.
اما مدل توربو و 165 اسب بخاري پژو 2008 که احتمالا با قيمتي بيش از 130 ميليون تومان راهي بازار شود، قطعا مي تواند به عنوان يکي از جذاب ترين انتخاب هاي اين سگمنت قيمتي مطرح شود و از اين رو موفقيت هر دو مدل پژو 2008 در بازار فروش کاملا محتمل و منطقي به نظر مي رسد.
سانگ يانگ تيوولي:شايد تيوولي را بتوان زيباترين خودروي توليدي سانگ يانگ دانست؛ تيوولي طراحي خارجي هماهنگي دارد و در حالي که بهترين در اين مقايسه نيست اما چهره اي قابل قبول، عامه پسند و در عين حال متفاوت و تاثير گذار دارد.
طراحي داخلي خودرو بسيار بهتر از طراحي بيروني جلوه مي کند، در اين بخش تيوولي به راحتي مي تواند در کنار بهترين ها بايستد و سربلند ظاهر شود. روي داشبورد و قسمت هاي ديگر کابين پلاستيک خشک به کار رفته که کيفيت به ظاهر مناسبي دارد، اما کيفيت ادوات و دکمه هاي کنسول مياني چندان رضايت بخش نيست.
صندلي ها داراي پوشش چرم هستند که در سه رنگ قرمز، کرم و مشکي قابل سفارش هستند. مورد بسياري جالبي که در داخل به چشم مي خورد امکان تفيير رنگ صفحه سرعت سنج خودرو به هفت رنگ ديگر است، ويژگي ساده و جالبي که در اکثر خودروهاي لوکس و گران قيمت نيز به چشم مي خورد. در عقب صندوق باري به حجم 423 ليتر فراهم شده که در مقايسه با جوک و تيولي بسيار بيشتر ولي از فضاي 455 ليتري کپچر کمتر است. قلب تپنده اين خودرو پيشرانه چهار سيلندر به حجم 1.6 ليتر است که قدرت 128 اسب بخار را براي تيوولي به ار مغان مي آورد.
مصرف سوخت ترکيبي تيوولي معادل 5.7 ليتر در صد کيلومتر است که بخشي از آن را مديون جعبه دنده شش سرعته ساخت AISIN ژاپن است. شتاب 0-100 اين خودرو چيزي در حدود 9 ثانيه عنوان شده است.
قيمت کراس اوور هاي 100 الي 130 ميليوني و احتمال تغييرات بازاردر بحث قيمت طبق وعده هاي مسئولين ايران خودرو در اواخر سال هاي گذشته، گفته شده که پژو 2008 قيمتي در بازه 75 تا 95 ميليون تومان خواهد داشت، در صورتي که به اين گفته ها عمل شود، پژو 2008 مي تواند حداقل براي يکي دوسال به تک ستاره اين بخش از بازار مبدل شود و در تيراژ توليد و فروش تمامي رقباي خود را شکست دهد.
نيسان جوک در مدل اسکاي پک برچسب قيمتي 127 ميليون تومان را به خود مي بيند، اما در مدل اسپرت اين رقم تا حدود 172 ميليون تومان نيز افزايش پيدا مي کند.
درر مقابل رنو کپچر که تا کنون در بازار ايران چندان خوش اقبال نبوده و با قيمتي برابر 109 تا 117 ميليون تومان توسط ايران خودرو به فروش مي رسد، ممکن است در آينده نزديک به سرنوشت نسل قبلي کولئوس دچار شود و به محصول زير مجموعه شاخه وارد کننده رنو (نگين خودرو) مبدل شود.
تيوولي کره اي، اکنون قيمتي بين 105 تا 115 ميليون تومان دارد و طي دو سال گذشته آنچنان فروشي را در بازار خودرو ايران تجربه کرده است که شرکت رامک خودرو عملا تيوولي را با ليست انتظار 6 ماهه به خريداران تحويل مي دهد، با اين حال کمي بعيد است که با توجه به عرضه قريب الوقوع پژو 2008 به بازار اين روند ادامه يابد.
در عين حال بايد گفت که به لطف چيني ها در آينده نزديک، علاوه بر نسل فعلي چري تيگو 5 که در حدود 100 ميلون تومان قيمت دارد، چري تيگو 7 توربو 157 اسبي با قيمتي در حدود 130 ميليون تومان و بي واي دي سانگ با قدرت موتور 203 اسب بخار به اين سگمنت اضافه خواهند شد و در صورت علاقه به خودروهاي دست دوم مي توانيد نمونه هاي کم کارکرد و در حد نو رنو داستر دو ديفرانسيل و سوزوکي ويتارا را نيز در بازه قيمت 100 الي 130 ميليون تومان خريداري کنيد که بي شک منطقي ترين خودروهاي قابل خريد در اين بازه قيمتي محسوب مي شود.

کدام را انتخاب مي کنيد؟اگر خودرويي با ظاهر خاص و اسپرت مي خواهيد و تک ديفرانسيل نبودن برايتان مهم است جوک گزينه مناسب و بدون دردسري خواهد بود. اگر فضاي بزرگ و آپشن هاي فراوان مد نظرتان است کپچر و تيوولي بهترين گزينه اند ولي کپچر در بخش کيفيت سواري بهتر عمل مي کند؛ از طرف ديگر کپچر از گيربکس دو کلاچه بهره مي برد که بسيار وسوسه انگيز جلوه مي کند.
2008 نيز به شرط ايرانيزه نشدن مناسب افراديست که به کيفيت اهميت مي دهند. کيفيت سواري آن در همانند کپچر همان طور که از اکثر خودروهاي فرانسوي انتظار مي رود نرم و راحت است.هر چهار خودرو داراي شرايط ايمني مناسب و مصرف سوخت بسيار مطلوب هستند.

بنابراين مي توان گفت که انتخاب هيچ کدام از اين چهار خودرو اشتباه طلقي نمي شود چرا که هر کدام نقاط مثبت و منفي خود را دارا هستند، اما اگر به دنبال گرفتن بيشترين کالا در مقابل کمترين قيمت هستيد، پيشنهاد مي کنيم که نيم نگاهي به رنو داستر دو ديفرانسيل داشته باشيد که کيفيت سواري خوب، قابليت هاي پيمايش خارج از جاده اي قابل توجه، ابعاد مناسب و دوام بالا را در عوض تحمل طراحي نه چندان زيباييش، به صورت همزمان ارائه مي دهد.
راهنماي خريد کراس اوور هاي 75 الي 100 ميليوني را مي توانيد از اينجا مطالعه فرماييد.
در همين رابطه بخوانيد

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۳۸۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...

آفتاب‌‌نیوز :

احمد علیرضا بیگی در صحن علنی مجلس و در قالب نطق میان دستور، گفت: سالروز تشکیل سپاه پاسداران قدرتمندترین سازمان ضد تروریستی جهان را تبریک عرض می‌گویم و برای این نهاد اصیل برخواسته از آرمان‌های انقلاب اسلامی در توسعه بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران توفیق آرزو دارم.

آنگونه که ایلنا روایت می‌کند، نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تقریبا در سه سال گذشته که اسامی نهایی پذیرفته شدگان برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد در خصوص نادیده گرفته شدن برخی از اصول جمهوریت هشدار داده‌ام، پر واضح است احترام به بلوغ سیاسی و خرد جمعی به عنوان پیش فرض قطعی و لازم الاجرا نظام جمهوریت با نظارت عالیه اصول و قوانین اسلام منجر به نتیجه قابل قبول از صندوق‌های رای می‌گردد، که بدیهی‌ترین خروجی آن انتخاب افراد با کفایت و کارآمد برای اداره کشور خواهد بود؛ متاسفانه در انتخابات سال ۱۴۰۰ این مهم حاصل نشد و آنگونه که پیش بینی می‌کردم، بی توجهی به اراده مردم موجب نابسامانی کشور ناتوانی در اداره صحیح سیاست خارجی، گزاف گویی اجانب به واسطه ضعف پشتوانه مردمی گردید.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها اظهار داشت: از سوی دیگر هنگامی که ۲۲۰ نفر از نمایندگان طی بیانیه‌ای خواستار شرکت نامزدی خاص در انتخابات ریاست جمهوری شدند به روشنی قابل پیش بینی بود که شان نظارتی مجلس بر عملکرد قوه مجریه کارآیی خود را از دست خواهد داد، متاسفانه ضعف پشتوانه مردمی و ضعف مجلس در اعمال نظارت بر دولت آثار خود را در قالب تورم سرسام آور، اخلال در امور معیشتی، کاهش ارزش پول ملی اکنون خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بدیهی است انتقام سخت و قدرت نمایی در مقابل دشمن صهیونیست مستلزم بهره مندی از پشتوانه قوی ملی است، همان پشتوانه پر قدرتی که دفاع مقدس ۸ ساله را به حماسه عظیم برای پرهیز دادن دشمنان ایران از هرگونه چشم داشت و تعرض به میهن اسلامی بدل نمود. البته ترویج فساد در بخش‌های مختلف کشور که تاثیر بسزایی در ناامید ساختن مردم داشته است و تقریبا به صورت مستمر اخبار چپاول و دست اندازی به بیت المال روح و جان مردم را آزرده می‌کند که این آسیب نیز معلول انتخاب مدیران ناتوان از مقابله با فساد است که نتیجه آن یغما رفتن ۳ میلیارد و هفتصد میلیون دلار از ثروت ملت که در جریان پرونده چای دبش و تناقضات که طی ان بروز کرد و تاکنون شبکه‌ای که این فساد بزرگ سامان داده بود تسلیم دستگاه قضا نشده است و اگر شده است ما بی اطلاع هستیم.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: از یک سو دولت می‌گوید خودم کشف کردم و به دستگاه قضا ارجاع می‌دهم و از سوی دیگر دستگاه قضا می‌گوید فرد یا افرادی از مدیران در این خصوص به دستگاه قضا معرفی نشده است، البته به فرض صحت نمی‌تواند واقع مسئولیت و محدودیت کننده اختیارات دستگاه قضایی باشد.

وی در ادامه افزود: فارغ از چپاول درشت پرونده چای دبش، سرقت ۱۰۸ میلیارد تومانی اخیر که یک مسئول امور مالی در یک شهرستان از یک استان و فرار او و خانواده‌اش مردم نتیجه می‌گیرند که گویی اموال آنان مال بلا صاحب بوده و دولت صرفاً متولی مطلع نمودن وقوع جرایم است، استمرار روند مذکور سبب شد در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی نیز فقط ۴۰ درصد از واجدان شرایط شرکت نمایند و با احتساب آراء باطله عدم رضایت قاطبه مردم مشهود است و انتظار می‌رود تغییر در روند‌ها به صورت جدی در اداره کشور و مدیریت منابع در جهت رضایت مردم صورت گیرد، چرا که اصل راضی نگه داشتن شهروندان از طریق شاخص‌های اقتصادی در همه شیوه‌های حکومتی پذیرفته شده، وجهه همت حاکمان می‌باشد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: این در حالیست که اظهار نظر نیروی وقت شورای نگهبان در خصوص عدم تاثیر مشارکت مردم در مشروعیت انتخابات آنان را بیش از پیش دردمند ساخت که به نظر می‌رسد استمرار روند ناصواب ذکر شده حاکی از همین باور می‌باشد، بنابراین خروجی انتخابات مجلس دوازدهم مستثنی از آنچه که بیان شد، نمی‌تواند باشد و گره گشایی موثر در اداره امور کشور برای مجلس آینده نیز قابل تصور نخواهد بود، عقل اقتضا می‌کند در شرایط رویارویی مستقیم با دشمن صهیونیستی از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد همدلی، ثبات داخلی، افزایش اعتماد ملی به ساختار سیاسی و ایجاد روحیه وحدت ملی برای رویارویی با تهدیدات خارجی استفاده شود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در شرایطی که ایران امروز در کشاکش بحران‌هایی همچون سرمایه اجتماعی، تورم و فشار معیشتی قرار دارد لازم است که سیاست‌های تنش زا که محل حساسیت مردم است، تعطیل شود، نهاد‌های مدنی، گروه‌های مرجع، صدا و سیما، تریبون‌های نماز جمعه و رسانه‌ها در مسیر تقویت وحدت ملی حرکت کنند و از گروهی سازی به طور جد پرهیز شود در این شرایط ویژه التیام بخشی روابط دولت و ملت ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی ادامه داد: به استحضار ملت شریف و به طور خاص به مردم در حوزه انتخابیه تبریز آذرشهر اسکو که افتخار دو دوره نمایندگی را بر عهده داشتم می‌رسانم که در ایفای وظیفه نمایندگی خود برای پاسداری از حقوق ملت از هیچ کوششی فروگذار نکردم که آخرین مورد آن افشای موضوع شاسی بلند‌های مجلس شورای اسلامی بود و متاسفانه علی رغم صراحت اصول ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی توسط مدیریت مجلس تحمل نشد و نتیجه مورد انتظار مردم برای واکنش مناسب در قبال این مفسده اجرا نگردید و اکنون قریب ۱۱ ماه است که منتظر تعیین تکلیف رای دادگاه بعدی که بنده را به یک سال حبس محکوم کرده است هستم.

بیگی در پایان خاطرنشان کرد: علت بازداشته شدن اینجانب در انتخابات اخیر صرفاً اظهارنظر و اعتراض به عمل آمده نسبت به بی‌کفایتی قوه مجریه بود که منجر به حوادث ۱۴۰۱ در کشور شد و زیان‌های سنگینی را متوجه کشور کرد که مجموع اظهار نظر‌های بنده به زعم شورای نگهبان به عنوان عدم التزام به جمهوری اسلامی و عدم اظهار وفاداری به قانون تعبیر و در جلسه حضوری به بنده ابلاغ شد، تکرار می‌کنم که تنها اظهارنظر نماینده ملت ایران در خصوص حوادث سال ۱۴۰۱ موجب رد صلاحیت وی شده است، لذا عرض می‌نمایم تمام سختی‌ها و ناملایمات با ایمان به ملت رشید پذیرا هستم و اعلام می‌کنم هیچگاه طمع پست و مقام نداشتم و تا اصلاح امور کشور بر اساس اراده مردم به لطف یزدان و عنایت حضرت ولیعصر در مقابل گردنکشان و بدخواهان ملت ایران خواهم ایستاد.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • قیمت رانا در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • تانسو 06 ؛ شاسی بلند جدید چری که قرار نیست زیاد گران باشد! (+تصاویر)
  • چراغ سبز افزایش قیمت خودرو داده شده
  • بلو مانتین؛ شاسی بلند جدید با یخچال و تلویزیون به بازار می‌آید
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...
  • سوپر 3 و سوپر 9 ؛ پهپاد به علاوه شاسی بلند و یک دو نفره جذاب از چینی های بازار (+تصاویر)
  • نسل جدید شورولت تریل بلیزر، شاسی بلند جذاب آمریکایی معرفی شد (+عکس)