Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا ستوده نیا، داور اولین دوره مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم گفت: این مسابقات پیام های متعددی دارد؛ اول اینکه حوزه علمیه شیعه به عنوان متولی این مسابقات از توان بالایی برخوردار است و می تواند توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی را مدیریت کند.وی با اشاره به دومین پیام این مسابقات تصریح کرد: این مسابقات می تواند توهم باطلی را که در ذهن برخی از مسلمین مبنی بر اینکه شیعیان قادر به خواندن قرآن نیستند و قرآنی متفاوت و تحریف شده دارند را از بین ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستوده نیا تاکید کرد: امروزه بر همه مسلمین جهان روشن شده است که قاریان و حافظان شیعه از بهترین قراء و حافظان دنیای اسلام هستند و این مسئله در پرتو چنین برنامه های ایجاد شده است.ستوده نیا با اشاره به سومین پیام اولین مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام بیان کرد: حوزه علمیه شیعه منادی وحدت میان همه مسلمین است بر خلاف تبلیغات ناورای دشمنان و رفتارهای ناصحیح برخی از افراطیون و برگزاری چننی مسابقاتی باعث خواهد شد تا وحدت مسلمین افزایش یابد.داور بین المللی قرآن کریم و استاد دانشگاه با اشاره به سطح مسابقات نیز گفت: سطح این دوره از مسابقات که روز اول آن سپری شده تاکنون رضایتبخش بوده است و منتظریم در نوبت های بهدی نیز شاهد قرائت و ارایه حفظ های بهتری نیز باشیم.ستوده نیا با تاکید بر اینکه این مسابقات در مقایسه با سایر مسابقات بین المللی قرآن در کشورهای دیگر از سطح خوبی برخوردار است اظهار کرد: در هر دو رشته قاریان و حافظان به ارایه خوب و قابل قبولی پرداختند.وی تاکید کرد: یکی از بهترین فعالیت ها در داخل و خارج کشور برای ترویج انس با قرآن در بین مردم و حوزویان برپایی همایشات و مسابقات قرآن کریم است.وی بر لزوم برپایی کارگاه های آموزشی با موضوعات قرآنی تاکید کرد و افزود: پیشنهاد من این است که یک مجله وزین و تخصصی در حوزه قرائات قرآن و در حفظ توسط حوزه علمیه قم تاسیس و به چند زبان مطالب خو را منتشر کند.

یادآور می شود این مسابقات طی روزهای سوم تا پنجم اردیبهشت ماه با همکاری جامعه المصطفی، حوزه علمیه قم در مدرسه علمیه امام کاظم و در رشته های حفظ کل و قرائت برگزار خواهد شد و 13 داور بین المللی و ممتاز این این مسابقات را داوری خواهند کرد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۴۰۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، امیرحجت مرادی، مدیرعامل مؤسسه تسنیم قرآن و عترت گیلان در گفت‌وگویی از آغاز ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم استان خبر داد و اظهار کرد: سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم «ضحی» گرامیداشت شهدای قرآنی گیلان این دوره در قالب لیگ در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: رشته‌های این دوره شامل حفظ جزء۳۰، حفظ سه،  پنج، ۱۰، ۲۰ و حفظ کل و قرائت و حفظ موضوعی(مسطورا) است؛ مسابقات گروه‌های ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل به صورت لیگ و گروه‌های قرائت و حفظ جزء ۳۰، سه جزء و پنج جزء به‌صورت یک مرحله‌ای(جام قهرمانی) برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در رشته‌های حفظ اجزاء همه اعضای تیم یکسان و از ابتدای قرآن نظیر سه جزء اول، پنج جزء اول و غیره است، گفت: در رشته قرائت آقایان ترکیب تیم شامل یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل، یک نفر مؤذن و در بخش بانوان یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل و یک نفر دعاخوان است؛ رشته حفظ موضوعی بر اساس طرح زندگی با آیه‌ها «مسطورا» شامل حفظ و مفاهیم از کتاب مسطورا خواهد بود.

دبیر اجرایی سومین دوره جام قرآنی «ضحی» استان گیلان بیان کرد: در این دوره تیم‌ها توسط شخصیت‌های حقوقی شامل تشکل‌های قرآنی، مجموعه‌های فرهنگی دینی، مدارس یا شخصیت‌های حقیقی نظیر اساتید، حافظان و قاریان تشکیل می‌شود؛ هر تیم از سه عضو(متسابق) و یک سرپرست تشکیل می‌شود.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در شخصیت‌های حقوقی مدیر تشکل به عنوان سرپرست تعیین و در شخصیت‌های حقیقی مربی یا یکی از اعضای تیم به عنوان سرپرست معرفی می‌شود، تصریح کرد: ضوابط و آیین‌نامه داوری مسابقات مطابق آیین‌نامه مسابقات رسمی جمهوری اسلامی ایران (اوقاف) است.

وی افزود: همه تیم‌ها باید امتیاز ۷۰ را کسب کنند و معدل تیم نباید از ۷۰ کمتر باشد؛ تیم‌هایی که امتیاز کمتر از ۷۰ را کسب کنند در مراحل بعدی یک گروه سقوط خواهند کرد. 

مرادی گفت: ثبت‌نام این مسابقات آغاز شده و تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تکمیل و ارسال فرم مشخصات از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۱۱۱۴۹۳۴۵۷ نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
  انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • مسابقات پیشکسوتان فوتبال تهران؛ پرسپولیس در آستانه صعود، استقلال در یک قدمی حذف
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا