Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - فيسبوکمي‌خواهد کاربران بتوانند اينترنت را با استفاده از ذهن خود کنترل کنند و از طريق پوست خود از محيط اطراف آگاه شوند.

مهندسان شرکت Building 8 اکنون در حال کار روي پروژه‌اي به نام رابط کاربري بدون صدا هستند. اين فناوري پس از کامل شدن، از طريق رمزگشايي فعاليت‌هاي طبيعي مي‌تواند 100 کلمه در دقيقه تايپ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين شرکت همچنين در حال توسعه‌ي يک نسخه‌ي مصنوعي از حلزون گوش است که مي‌توان آن را به پوست متصل کرد. براي يادآوري بايد اشاره کنيم که حلزون گوش بخشي از سيستم شنوايي انسان است که لرزش‌ها را به سيگنال‌هاي قابل فهم براي مغز تبديل مي‌کند. رجينا دوگان، رئيس Building 8 در جريان کنفرانس توسعه‌دهندگان فيسبوک موسوم به F8 که روز چهارشنبه برگزار شد، اعلام کرد که شرکت متبوعش در صدد يافتن قابليت‌هاي فناوري يادشده است. رابط کاربري گفتاري از سنسورهايي بهره مي‌برد که امکان ثبت صدها فعاليت مغزي را در هر ثانيه فراهم مي‌کنند. اين تکنولوژي براي افراد ناتوان جسمي نيز مي‌تواند مفيد واقع شود و علاوه بر اين مي‌تواند در حوزه واقعيت مجازي از آن استفاده کرد.اين سيستم همچنين مي‌تواند نقش نوعي تماس را براي مغز شما ايفا کند تا بدين طريق امکان کليک روي Yes و No و ساير دستورات فراهم شود. دوگان گفته است در اين سيستم يک سري سنسور وجود دارد که به‌جاي ثبت تمامي افکار، فقط مواردي را انتخاب مي‌کنند که مربوط به انجام دستورات يا اجراي يک دستور باشند. براي دستيابي به چنين هدفي به سنسور نوري تصويربرداري بسيار دقيقي نياز داريم که البته هنوز ساخته نشده‌ است.لازم به ذکر است که طرح اوليه‌ي اين سنسور بيش از يک قرن قبل توسط لويي بريل مطرح شده بود. مغز شما مي‌تواند الگوي اشيائي را که لمس مي‌کنيد، تشخيص دهد و سپس آن‌ها را به کلمات تبديل کند؛ درست همانند گوش که با استفاده از حلزون گوش مي‌تواند صداها را پردازش و کدگشايي کند. دوگان همچنين گفته است که فيسبوک مي‌خواهد يک حلزون گوش مصنوعي بسازد تا با بهره گرفتن از آن بتوان يک سري واژه لمسي کاملا جديد ايجاد کرد. همان‌طور که رابط کاربري گوشي به شما کمک مي‌کند افکار خود را بدون نياز به صحبت کردن منتقل کنيد، سنسورهاي پوستي نيز امکان گوش دادن به صداها و سخنان ديگران را بدون نياز به شنيدن آن‌ها فراهم مي‌کنند. البته نبايد انتظار داشته باشيد که اين تکنولوژي به اين زودي‌ در دسترس عموم قرار بگيرد. همان‌طور که مارک زاکربرگ، مديرعامل شرکت فيسبوک هم اشاره کرده است، اين فناوري فعلاً در مرحله تئوري قرار دارد. زاکربرگ در بخشي از سخنان خود گفت که پيش از عرضه عمومي اين تکنولوژي، پيشرفت زيادي در آن به وجود خواهد آمد و ايده‌ي مطرح‌شده در واقع گام اول است‌.نظر شما در اين مورد چيست؟

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۴۱۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید

براساس تصمیمات کلان دولت در زمینه زنجیره فولاد در سال 1368، هفت طرح ملی فولاد در 7 منطقه کشور راه‌اندازی شد که شرکت فولاد بافت، یکی از پروژه‌های این طرح بزرگ ملی است.

فاز اول شرکت احیا استیل بافت

طرح فولاد بافت شامل دو فاز 1 و 2 می‌شود. تاکنون در فاز یک، موفق به احداث واحد تولید آهن اسفنجی با ظرفیتی معادل 800 هزار تن در سال و با کمک فناوری احیای مستقیم PERED به روش ایرانی (افتتاح‌شده در آبان 1398) شده است.

ارزش فاز یک شرکت احیا استیل بافت، بالغ بر 120 میلیون یورو است. با تولید ویژه خود نه‌تنها موفق شده اقتصاد و تولید کشور را متحول کند، بلکه صدها نیروی جوان را به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به سرکار آورده است.

همان‌طور که اشاره شد، محصول شرکت احیا استیل بافت، آهن اسفنجی است. گندله سنگ آهن ماده اولیه کارخانه فولاد بافت است و توسط مجموعه‌های داخلی تامین می‌شود. این محصول واسطه‌ای بوده که پس از تولید، به‌عنوان ماده اولیه توسط کارخانجات تولیدکننده شمش آهن به مصرف می‌رسند.

شرکت احیا استیل بافت، تنها در 4 سال فعالیت خود نه‌تنها به ظرفیت اسمی خود دست پیدا کرده، بلکه موفق به تولیدی تا 4% بیش از ظرفیت پیشین شده است. فولاد بافت هم‌اکنون نیز، در پی راه‌اندازی فاز دوم تولیدات خود است.

فاز دوم شرکت استیل بافت

فاز دوم این شرکت، مطابق با روند فاز یک متمرکز بر تولید آهن اسفنج با 800 هزار تن ظرفیت خواهد بود. سرمایه‌گذاری این فاز، چیزی در حدود 4 هزار میلیارد تومان برآورده شده و همان‌طور که در گذشته وعده داده شده بود، فاز دوم تولید آهن اسفنجی این شرکت در اردیبهشت ماه سال 1403 آغاز به کار خواهد کرد.

همان‌طور که در فاز یک، تولید خیره‌کننده و درخشانی از این شرکت فولادی در اقتصاد و تولید کشور دیدیم، پیش‌بینی می‌شود در فاز 2 نیز نتایج مثبت و شایان‌توجهی را شاهد بوده و جوانان مستعد و تحصیل‌کرده بیشتری را در سراسر کشور، مشغول به کار ببینیم.

سخن پایانی

شرکت احیا استیل فولاد بافت، یکی از 7 شرکت فولادی برتر کشور است که تنها در فاز اول تولیدات خود توانسته به ظرفیت 800 هزار تن در سال دست پیدا کرده و چیزی در حدود 4% بیشتر از ظرفیت ازپیش‌تعیین‌شده نیز تولید کند.

فاز دوم تولید آهن فولاد نیز، به‌زودی در زمینه تولید آهن اسفنجی با ظرفیت اسمی 800 هزار تن در سال، با پشتوانه 4 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی خواهد شد. تولیدات این شرکت فولادی را می‌توان نقطه عطفی در رشد اقتصاد، تولید و اشتغال‌زایی در کشور دانست. با افتتاح فاز دوم فولاد بافت اشتغال‌زایی این پروژه به 5500 فرصت مستقیم و غیرمستقیم افزایش خواهد یافت.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

دیگر خبرها

  • اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • پیروزی منچسترسیتی مقابل لسترسیتی با گل دیدنی وینسنت کمپانی (لیگ برتر انگلیس - 6 می، 2019) / فیلم
  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می‌شود
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • تسویه ۱۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های آب و فاضلاب بوشهر
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید
  • قهرمان المپیک به همراه 9 ستاره دیگر از WWE اخراج شدند
  • قرارداد سث رالینز با WWE تمدید شد