Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رضا رحیمی روز یکشنبه در اولین نشست کارگروه پایش و ساماندهی آرد، نان و گندم در سال جاری اظهار داشت: از جمله تصمیمات خوب دولت در این زمینه موضوع آزادسازی حداقل 20 درصد آرد مصرفی نانوایی ها بود و در این زمینه به نانوایی هایی که خواهان پخت نان به شکل آزاد بودند، مجوز فعالیت داده شد.
وی اضافه کرد: البته دولت هنوز به منظور حمایت از مصرف کنندگان بابت هر کیلو آرد حدود 500 تومان یارانه می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار برای تعادل بخشی به نرخ تورم و کاهش فشارهای اقتصادی بر اقشار کم درآمدی که نان در سبد غذایی آن ها نقش ویژه ای دارد؛ صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: این تصمیم موجب ایجاد یک تعادل منطقی در صف طولانی نانوایی ها و کاهش ازدحام آن ها شده است و به گونه ای که هم اکنون نانوایی ها به وفور در جاهای مختلف شهر مشغول پخت نان هست.
رحیمی افزایش کیفیت نان را از دیگر ثمرات این تصمیم عنوان کرد و گفت: خوشبختانه کیفیت نان نانوایی ها بهتر از سال های قبل شده و همچنین دور ریز نان هم به میزان زیادی کاهش یافته است.
این مدیر ارشد اقتصادی استان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در زمینه سبوس نان نیز اقدام های خوبی شروع شده و میزان سبوس گیری گندم را به حداقل رسانده ایم. سبوس گندم دارای خواص غذایی بسیار خوبی است و نقش موثری در حفظ سلامت مردم دارد.
وی ادامه داد: همچنین قرار است 2 درصد به میزان سبوس نان در سال 96 افزوده شود.
معاون استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش به اثرات ناگوار استفاده از نایلون برای حمل نان اشاره کرد و گفت: توصیه کارشناسان بهداشتی این است که مردم به جای نایلون های پلاستیکی از ‍‍ساک های ‍پارچه ای برای حمل نان استفاده کنند و در این زمینه اداره کل غله با همکاری محیط زیست اقدام های اولیه ای را انجام داده اند که امیدواریم هر چه زودتر اجرایی شود.
رحیمی عنوان کرد: قرار است دانشگاه علوم پزشکی در تمام نانوایی ها بنرهایی را نصب کند که در آن به مضرات استفاده از نایلون ها اشاره شده، همچنین از اصناف و اتحادیه نانوایی ها خواسته شده از فروش و حتی توزیع مجانی نایلون در نانوایی ها خودداری کنند.
وی ادامه داد: در زمینه کنترل استفاده از جوش شیرین وهمچنین سایر افزودنی های مجاز در طول این سه سال اقدام های خوبی صورت گرفته است.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در پایان اظهار داشت: در این نشست مروری بر مصوبات سال گذشته در حوزه آرد و نان و به ویژه ساماندهی نانوایی ها صورت گرفت که خوشبختانه اغلب آن ها اجرایی شده اند و برخی نیز نیازمند به زمان بیشتری برای به سرانجام رسیدن هستند.
هم اکنون بیش از 2 هزار نانوایی در سطح استان کرمانشاه به مردم خدمت‌ رسانی می‌کنند.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۴۱۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است

ایسنا/مازندران استاندار مازندران با بیان اینکه، کنکور یک رویداد فرهنگی و علمی است که هر ساله برگزار می‌شود، گفت: دولت سیزدهم به برگزاری با کیفیت این رویداد علمی اهتمام ویژه دارد.

یوسف نوری جمعه، ۷ اردیبهشت در بازدید از محل برگزاری آزمون سراسری در بابلسر اظهار کرد: هر چه بتوانیم رشته‌های تحصیلی را به‌سمت نیازهای جامعه سوق دهیم نتیجه بهتری را خواهیم گرفت.

وی افزود: یک میلیون و ۱۵۲ هزار داوطلب در سطح کشور امروز کنکور می‌دهند و در استان مازندران ۳۸ هزار و ۵۱۰ داوطلب در آزمون سراسری شرکت داشتند، با توجه به اینکه در ۴ مرحله داوطلبان می‌توانند کنکور بدهند، بخشی از این افراد امروز حضور پیدا نمی‌کنند که مصوبه خوبی جهت کاهش اضطراب و کسب نتیجه مدنظر است.

این مسئول تصریح کرد: ۶۳.۵ درصد از داوطلبان کنکور در استان مازندران خانم‌ و مابقی آقایان هستند. در بابلسر هم امروز، ۸۰۶ نفر در حوزه امتحانی بابلسر شرکت کردند.

نماینده عالی دولت در مازندران افزود: دانشگاه مازندران دانشگاه ممتازی است که در رده‌بندی‌های جهانی و بین‌المللی از رتبه‌های خوبی برخوردار است، امیدواریم بتوانیم با تلاش بیشتر داوطلبان کنکور را در زمینه دانش بنیان و اقتصاد مردم پایه بسیج کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با تلاش بیشتر داوطلبان، کنکور را در زمینه دانش بنیان و اقتصاد مردم پایه بسیج کنیم.

به گزارش ایسنا، در کنکور امسال ۳۸ هزار و ۵۱۰ داوطلب در آزمون سراسری نوبت اول به رقابت خواهند پرداخت که از این تعداد ۲۴ هزار و ۴۱۷ داوطلب زن و ۱۴ هزار و ۹۳  داوطلب مرد در ۱۹ حوزه امتحانی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • راهنمایی مدیریت مالی بهتر در «دخل و خرج»
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است
  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • عرضه قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان گرانفروشی است