Web Analytics Made Easy - Statcounter


رفعت موفق علی دیب، داور سوری بخش وقف و ابتدا در سی‌و‌چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشورمان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: مایه افتخارم است که یکی از داوران این دوره از مسابقات هستم و پیش از این نیز در تعدادی از کشورها داوری رقابت‌های قرآنی را بر عهده داشته‌ام.
وی افزود: مسابقات با شعار «یک کتاب، یک امت» برگزار شده است و این تجربه بسیار مفیدی در گردهم‌آوردن نمایندگان قرآنی همه کشورها و وحدت کلمه امت اسلام بوده و جمهوری اسلامی ایران در این مسیر اقدامی مهم را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رفعت علی دیب تصریح کرد: این رویداد قرآنی که در رشته‌های مختلف برگزار شده، نسل‌های مختلف به ویژه جوانان را حول محور قرآن جمع کرده است؛ افرادی که آینده‌سازان کشورهای اسلامی هستند و این مسابقات حرکتی وحدت‌آفرین در شرایطی است که استکبار جهانی برای تفرقه امت و تسلط بر کشورهای تلاش می‌کند.
این داور قرآن سوری با اشاره به سابقه حضور خود در رقابت‌های قرآنی کشورهای مختلف جهان گفت: داور مسابقات کشورهایی همچون سوریه، عربستان و مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان که ایران برگزار می‌کند، بوده‌ام و بر رقابت‌های متسابقین این رقابت‌ها نظارت داشته‌ام.
وی بیان کرد: در ایران استعدادهای قرآنی زیادی وجود دارد و تلاش‌های قرآنی قابل‌ قبولی در این کشور انجام می‌شود و ایران تجربه خوبی در برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دارد و دوره سی‌و‌چهارم این رقابت‌ها ممتاز و در درجه جهانی برگزار شده است.
این داور سوری افزود: من انتقادی ندارم و همه چیز خوب است، مسابقات کامل بوده و مشکل خاصی ندارد.
رفعت علی دیب در ادامه با ارزیابی سطح شرکت‌کنندگان از نظر وقف و ابتدا گفت: شرکت‌کنندگان از نظر وقف و ابتدا در سطح بالای متوسط هستند و تلاوت‌های نسبتا خوبی در این بخش ارائه شده است.
وی اتاق داوران را از امتیازات رقابت‌ها برشمرد و بیان کرد: فضای حاکم بر رقابت‌ها به دلیل اتاق مجزای داوران به گونه‌ای است که شرکت‌کنندگان می‌توانند با استرس کمتر و آرامش بیشتر قرائت‌های خود را اجرا کنند و کمیته داوری هم از طریق ویدئو کنفرانس رقابت‌ها را شاهد است و بر آن نظارت می‌کند، گویی که در سالن رقابت‌ها است.
رفعت علی دیب در پایان تصریح کرد: استقرار اتاق داوری اقدامی مناسب و شایسته تقدیر است و بهتر از این است که داوران و شرکت‌کنندگان با هم در یک سالن باشند، زیرا سبب می‌شود که داوران و شرکت‌کنندگان با یکدیگر به صورت مستقیم و رو در رو تماس نداشته باشند و امتیاز‌ها و دیدگاه داوران درباره اجراها، به شرکت‌کنندگان منتقل نشود.
با «رفعت دیب» بیشتر آشنا شویم
رفعت توفیق علی دیب، متولد 6 آوریل سال 1960 میلادی در شهر «دمشق» پایتخت سوریه بوده و دارای مدرک جراحی دندانپزشکی از دانشگاه دمشق است که در سال 1983 میلادی در این رشته فارغ‌التحصیل شد.
وی دارای دو اجازه‌نامه قرآنی در حفظ کل قرآن کریم است که آن‌ها را در سال‌های 1982 و 1983 میلادی از شیخ «قاسم هبا» و شیخ «خلیل هبا» از مشایخ قرآنی سوریه دریافت کرده است و نیز در سال 1990 میلادی موفق به دریافت اجازه‌نامه قرآنی در رشته قرائت‌های متواتر دهگانه قرآن کریم از مرحوم شیخ «عبدالرزاق الحلبی»، مدیر سابق مسجد جامع «بنی امیه» دمشق شده است.
رفعت دیب پیش از این در مراکز مهم قرآنی سوریه سابقه فعالیت داشته و مدیر مؤسسات حفظ قرآن کریم «الأسد» که وابسته به وزارت اوقاف سوریه است، بوده است.
وی همچنین در بسیاری از مسابقات بین‌المللی و سراسری قرآن کریم به عنوان متسابق شرکت کرده و در تعدادی از مسابقات قرآنی داخلی که به همت وزارت اوقاف سوریه برگزار شده، به عنوان داور حضور داشته است.
داوری در برخی مسابقات بین‌المللی قرآن ماهواره‌ای و حضور به‌ عنوان مجری در برخی برنامه‌های تلویزیونی همچون «فی المحراب»، «مع القراءات»، و«القراءة والتجوید» در شبکه ماهواره‌ای «نور الشام» از دیگر فعالیت‌های قرآنی رفعت موفق علی دیب است.
وی همچنین مدرس در گروه قرائات و علوم قرآنی دانشکده اصول دین و فلسفه پژوهشگاه عالی «شام» سوریه بوده است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۴۲۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

 حبیب غزنوی رییس دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: گسترش فرهنگ قرآن و اهل‌بیت (ع) باید سرلوحه تمامی امور قرار گیرد و با نور ایمان و نور قرآن حرکت کرده و جامعه‌ای سعادتمند بسازیم.
 
 وی ادامه داد: تمسک به قرآن راه نجات و رستگاری انسان است، خداوند راه‌های نجات و رستگاری فراوانی برای انسان قرار داده است، یکی از راه‌های رسیدن به سعادت، تزکیه نفس است.
 
حبیب غزنوی گفت: انسان هر وقت آیه‌های قرآن را تلاوت می‌کند برای آن تازگی دارد چرا که هر آیه قرآن یک معجزه الهی است.
 
  محمد هادی عباسی، معاون دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: مراسم تقدیر از برگزیدگان بخش آوایی، بخش معارفی و سایر بخش‌های بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت (ع) دانشگاه در بخش کارکنان، دانشجویان و اساتید در مسجد فاطمه الزهرا (س) برگزار شد.
 
وی ادامه داد: فعالیت‌های مرتبط با قرآن و عترت در صدر اولویت‌های معاونت دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.
 
 عباسی ادامه داد: همه ساله جشنواره قرآن و عترت ویژه کارکنان، اساتید و دانشجویان رشته‌های پزشکی و تابع وزارت بهداشت در بخش‌های مختلف و به همت کانون قرآن و عترت شهید فیروزی برگزار می‌گردد و امسال هم شاهد افرایش درصد مشارکت ثبت نام کنندگان در رقابت‌های اولیه این جشنواره بودیم.
 
وی افزود: به لطف خدا و به همت همکارانمان در مرکز قرآن و عترت شهید فیروزی جزو نخستین دانشگاه‌هایی هستیم که مراسم تقدیر از برگزیدگان مرحله نخست بیست و هشتمین دوره مسابقات را برگزار کرده ایم.
 
 عباسی گفت: نتایج دیگر بخش‌های این جشنواره در مرحله داوری کشوری است که پس از اعلام، به اطلاع دانشجویان عزیز، کارکنان گرامی و اعضا محترم هیئت علمی خواهد رسید.
 
وی عنوان کرد: در این دوره از مسابقات شاهد ثبت نام اولیه ۶۵۰ نفر از اعضاء خانواده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بودیم.
 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حج امسال، حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند / یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • حج امسال حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • شکاف‌ها و دوگانگی‌های مذهبی، ممنوع!
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • رقابت ۱۸۰ فرهنگی در مسابقات قرآن و عترت درمبارکه
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی